Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 '02 4.2PB Q] "Drift" bez umiejetnosci  
Autor Wiadomość
WachuL 
Użytkownik



Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ...
Jeżdzę: S8
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-01, 14:44   [D2 '02 4.2PB Q] "Drift" bez umiejetnosci

Zima przyszła, i jak każdy młody posiadacz zaje*istego auta chciałem pobawić się na parkingu.
Zniknęło mi pół baku ale to inna bajka. Pod koniec zabawy za dużo gazu i uderzyłem prawym tylnym kołem w krawężnik - zapaliły sie kontrolki ESP i ABS. Zgasiłem auto i znów odpaliłem kontrolek już nie było. Felga cała ogólnie to wszystko działa tylko przy normalnej jeździe gdy jadę powyżej 70km/h tył ucieka i trzeba kontrować kierownica.
Proszę o wskazówkę co to może być...?
Pozdrawiam
 
 
KK_0421 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic,
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Klaudiusz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2010-12-01, 15:12   

Witam, mógł ulec skrzywieniu wahacz- (wahacze).
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-01, 15:21   

wahacze są dość mocne, raczej poleciała zgięła sie zwrotnica tylna jest także aluminiowa i o wiele słabsza, no i oczywiście geometria, nie musisz w nic uderzyć wystarczy ze wyłapiesz konkretną dziurę i potrafi sie przestawić na mimośrodach
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
WachuL 
Użytkownik



Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ...
Jeżdzę: S8
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-01, 15:45   

nic ogólnie nie skrzypi, wszystko wygląda normalnie, gdyby nie to ze tył jedzie innym torem jazdy niż przód to bym nawet nie zauważył

Ile kosztuje geometria?
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-01, 17:25   

podnieś auto do góry lub wleź do kanału weź zwykłą miarkę i zmierz odległość od rantu felgi do wahacza z jednej i z drugiej strony, powinna być identyczna. Oczywiście jak będziesz mierzył to w tym samym miejscu jedno i drugie koło.

Geometrie można ustawić za 50 zł ale też i za 300zł. Zależy gdzie pojedziesz to zrobić i kto to będzie robił. czy na lampy czy laser czy komputer
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-12-02, 17:55   

WachuL napisał/a:
Ile kosztuje geometria?


Ja niedawno w subaru za pełną geometrię zapłaciłem 100pln
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2010-12-02, 20:34   

Zbieżność tył, miałem tak samo, nawet na małych dołkach dupcia uciekała na boki jakby się uślizgiwała. 50 zł załatwiło sprawę.
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-02, 23:43   

A ja nigdy tego nie robiłem i tak dla rozrywki bym zrobił - gdzie tu w Wawie najlepiej? (i nie za drogo ;-))
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2010-12-03, 00:50   

Wcześniej robiłem w Raszynie f-ma BOSTA ale "zepsuli" mi tył i musiałem poprawiać. Ogólnie robili mi wszystkie auta i było OK tylko w tym sznek :(
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-04, 20:34   

WachuL napisał/a:

Zima przyszła, i ...
Pod koniec zabawy za dużo gazu i uderzyłem prawym tylnym kołem w krawężnik - zapaliły sie kontrolki ESP i ABS.
(...)
Proszę o wskazówkę co to może być...?

Cóż, nawet najlepszym się zdarza - mnie też ostatnio "poniesła fantazja"...
latałem bokami na Cargo i w ciasnym nawrocie pokonywanym w poślizgu uderzyłem lekko w krawężnik :/
Geometria się rozjechała a auto wyczuwalnie uciekało z prawidłowego toru jazdy - zrobiłem kompletną geometrię i wszystko wróciło do normy ale i tak jak znajdę chwilę to przyjrzę się wnikliwie zawieszeniu i być może dla własnego spokoju jeszcze coś wymienię bo na tym kole jest już koniec regulacji :-?

Więc jak już koledzy napisali wcześniej - po pierwsze mogła się przestawić geometria tegoż koła...
pochylenie reguluje się na górnym wahaczu a zbieżność na dolnym tylnym - oba ustawiane na mimośrodach dlatego jest wielce prawdopodobne że się przestawiło.

Zacznij od zrobienia całej geometrii i jak da się wyregulować to ciesz się że tylko tak to się skończyło. Koszt to jakieś 100-200pln (za 50pln to nie wierzę że ktoś robi chyba że na oko).

Drugą mniej optymistyczną wersją jest skrzywienie zwrotnicy bo podobnież łatwo się krzywią ale tu koszty będą już pewnikiem większe...
oczywiście w zamiennikach czegoś takiego nie znajdziesz więc pozostaje Ci nówka z ASO lub wątpliwego stanu i pochodzenia "używka" której mimo różnicy cenowej w stosunku do nówki i tak nie polecam.

eXecutorR napisał/a:
A ja nigdy tego nie robiłem i tak dla rozrywki bym zrobił - gdzie tu w Wawie najlepiej? (i nie za drogo ;-))

Serwis MADAR, Raszyn-Rybie, ul. Raszyńska 6 (o ile dobrze pamiętam numer)
Dzwonisz do szefa (Adam), mówisz że jesteś moim kolegą z klubu A8 i wszystko zrobią dobrze za przyzwoitą kwotę...
tam robiłem zawsze swoje oba A8/S8 i niektórzy z forum też już tam byli.
Jedyne ograniczenie to niestety rozmiar felgi ale Ty jak dobrze pamiętam na 20-tkach nie jeździsz więc problemu nie będzie.
Jak chcesz jakiś bezpośredni telefon to pisz na PW.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-05, 10:28   

No ja tylko 18'' mam :D Dzięki za namiar.

A tak swoją drogą, to sobie myślę, że jakby ktoś z forum nieco mniejszych samochodów (np. skody octavii) tu wszedł i to przeczytał to by padł czytając tekst "o.. ja to tylko 18'' mam..." ;-))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.