Autor |
Wiadomość |
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-11-22, 22:57 [D2 96 4.2PB/LPG
] Malowane tarcze.
|
|
|
Witam.
Zastanawiam się nad dodatkową warstwą antykorozyjną Fabryczną na tarczach hamulcowych.
Jak długo taka warstwa przetrwa na tarczach(nie chodzi o powierzchnie współpracującą z klockami)??
Czy wpływa to pozytywnie na oddawanie ciepła przez tarcze??
Czy należy ją usunąć z powierzchni współpracującej z klockiem przed montażem??
I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania?? |
Ostatnio zmieniony przez barrettm82 2012-11-22, 23:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-22, 23:07
|
|
|
A powiedz mi po co Ci ten zabieg?
Samochód masz po to żeby stał i rdzewiał? Tarcze hamulcowe się bardzo nagrzewają i wątpię żeby jakakolwiek powłoka się na nich długo utrzymała. Nie wspomnę już o pogorszeniu hamulców. Nawet jak auto długo stoi pod chmórką to robi się rdzawy nalot na tarczach, ale wystarczy przecież przejechać parę metrów by się świeciły.
Jeśli mówisz o Lukasach w preFl to znam tylko ten ze sprężynkami. Nie słyszałem o innym sposobie montażu |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-11-22, 23:23
|
|
|
Woli ścisłości chodzi mi o tarcze fabrycznie pokryte dodatkową warstwą !!!!!!!!! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-22, 23:25
|
|
|
Ta warstwa nic nie daje poza tym że tarcze sa droższe od zwykłych. Niestety jak ktoś chce nierdzewki to ceramike musi sobie zapodac |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-11-22, 23:38
|
|
|
Simone331 napisał/a: | A powiedz mi po co Ci ten zabieg? |
Moje obecne tarcze pokrywają się grubą warstwą rdzy od środka w kanałach wentylacyjnych i ogólnie gdzie się tylko da. Nie podoba mi się to i dlatego chce uniknąć tego w nowych tarczach. Mój styl jazdy wygląda tak że takie nowe tarcze jak się nie pokrzywią to mi będą z 10 lat służyć, z tąd to zainteresowanie sensownością zakupu tarcz z tą warstwą. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-22, 23:47
|
|
|
No dobrze rozumiem Cię, ale zdajesz sobie sprawę z tego jak bardzo się takie tarcze nagrzewają? Ja mam S8 i system hamulcowy Brembo, a co do mojej jazdy to lubię sobie od czasu do czasu ostro pojeździć. Nie raz moje tarcze były rozgrzane do czerwoności. Do czego zmierzam. Nawet jak ktoś jeździ jak emeryt to w skrajnych momentach przegrzewa tarcze a w takich warunkach jakakolwiek powłoka szybko się z nich ulotni. Co do rdzewiejących żeberek to podejrzewam, że na to nie ma złotego środka. |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-11-23, 00:00
|
|
|
Zdaje sobie sprawę. Zielony nie jestem w tym temacie. Wiem ze mogą się nagrzewać do temperatury 600-700c.
Ktoś jeździł z takimi tarczami kilka lat?? jak to wygląda. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-23, 00:17
|
|
|
Nigdy nie interesowałem się tym tematem. Jaka jest różnica w kupnie takich tarcz w porównaniu do tych bez powłoki? Bo jeśli spora, to wolałbym kupić bez powłoki i pomalować je farbą cynkową albo dać do anodowania. |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-11-23, 00:23
|
|
|
Też się zastanawiałem nad powłoką galwaniczną. ale chyba bez przesady. myślałem nad miedziowaniem. ale nie wiem jak się zachowa klocek podczas żdzierania tej warstwy galwanicznej. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-23, 00:27
|
|
|
Anodowanie jest bardziej trwałe. Miedziowanie jest raczej podkładem. Ale rozsądne wydaje mi się malowanie farbą cynkową, nawet jakby co jakiś czas miało się czynność powtórzyć. Naprzykład przy zmianie kół z letnich na zimowe.
Edit:
Klocek zetrze każdą powłokę, a reszta zostanie nienaruszona. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-23, 03:02 Re: Malowane tarcze.
|
|
|
barrettm82 napisał/a: | ...I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania?? |
Jeden diabeł,kupowałem te ze sprężynką i bez czyli przyklejane...przed przyklejeniem trzeba oczywiście wszystko oczyścić i tyle.
W tym roku kupowałem Ferrodo i też są przyklejane ;-) |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-23, 06:06
|
|
|
cynkowanie ogniowe czy jakoś tak
widziałem kiedyś auto gdzie tak zostało potraktowane zawieszenie, zaciski i tarcze
wyglądało bosko i podobno jest odporne |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2012-11-24, 10:45
|
|
|
Wszystkimi tego typu zabiegami zmienia się strukturę tarczy a potem są narzekania, że z hamulcami coś nie tak. Klocek może różnie zareagować na tego typu powłoki, wszystko nie utwardzi się tak jak powinno i wychodzą później cyrki.
Tarcze w tzw wersji COAT (malowane), nie wpływa w żaden sposób na oddawanie temperatury przez hamulce.
Nie należy usuwać tej powłoki przed montażem, po złożeniu wszystkiego pierwsze 2-3 hamowania jeszcze zanim rozpoczniemy wstępne utwardzania trzeba zrobić bardzo delikatne i krótkotrwałe, one ładnie zetrą tą powłokę (nie wypalą).
Trwałość tego jest różna ale w tych przypadkach, które obserwowaliśmy to po dwóch latach była widoczna różnica ale trochę swoje zadanie powłoka nadal spełniała.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-12-03, 13:53
|
|
|
Dzięki Lewian.
O taką wiedzę mi chodziło. |
|
|
|
|
|
|
|
|