Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Malowane tarcze.  
Autor Wiadomość
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-22, 22:57   [D2 96 4.2PB/LPG ] Malowane tarcze.

Witam.
Zastanawiam się nad dodatkową warstwą antykorozyjną Fabryczną na tarczach hamulcowych.
Jak długo taka warstwa przetrwa na tarczach(nie chodzi o powierzchnie współpracującą z klockami)??
Czy wpływa to pozytywnie na oddawanie ciepła przez tarcze??
Czy należy ją usunąć z powierzchni współpracującej z klockiem przed montażem??

I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??
Ostatnio zmieniony przez barrettm82 2012-11-22, 23:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-11-22, 23:07   

A powiedz mi po co Ci ten zabieg?

Samochód masz po to żeby stał i rdzewiał? Tarcze hamulcowe się bardzo nagrzewają i wątpię żeby jakakolwiek powłoka się na nich długo utrzymała. Nie wspomnę już o pogorszeniu hamulców. Nawet jak auto długo stoi pod chmórką to robi się rdzawy nalot na tarczach, ale wystarczy przecież przejechać parę metrów by się świeciły.

Jeśli mówisz o Lukasach w preFl to znam tylko ten ze sprężynkami. Nie słyszałem o innym sposobie montażu
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-22, 23:23   

Woli ścisłości chodzi mi o tarcze fabrycznie pokryte dodatkową warstwą !!!!!!!!!
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-22, 23:25   

Ta warstwa nic nie daje poza tym że tarcze sa droższe od zwykłych. Niestety jak ktoś chce nierdzewki to ceramike musi sobie zapodac ;)
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-22, 23:38   

Simone331 napisał/a:
A powiedz mi po co Ci ten zabieg?



Moje obecne tarcze pokrywają się grubą warstwą rdzy od środka w kanałach wentylacyjnych i ogólnie gdzie się tylko da. Nie podoba mi się to i dlatego chce uniknąć tego w nowych tarczach. Mój styl jazdy wygląda tak że takie nowe tarcze jak się nie pokrzywią to mi będą z 10 lat służyć, z tąd to zainteresowanie sensownością zakupu tarcz z tą warstwą.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-11-22, 23:47   

No dobrze rozumiem Cię, ale zdajesz sobie sprawę z tego jak bardzo się takie tarcze nagrzewają? Ja mam S8 i system hamulcowy Brembo, a co do mojej jazdy to lubię sobie od czasu do czasu ostro pojeździć. Nie raz moje tarcze były rozgrzane do czerwoności. Do czego zmierzam. Nawet jak ktoś jeździ jak emeryt to w skrajnych momentach przegrzewa tarcze a w takich warunkach jakakolwiek powłoka szybko się z nich ulotni. Co do rdzewiejących żeberek to podejrzewam, że na to nie ma złotego środka.
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-23, 00:00   

Zdaje sobie sprawę. Zielony nie jestem w tym temacie. Wiem ze mogą się nagrzewać do temperatury 600-700c.

Ktoś jeździł z takimi tarczami kilka lat?? jak to wygląda.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-11-23, 00:17   

Nigdy nie interesowałem się tym tematem. Jaka jest różnica w kupnie takich tarcz w porównaniu do tych bez powłoki? Bo jeśli spora, to wolałbym kupić bez powłoki i pomalować je farbą cynkową albo dać do anodowania.
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-23, 00:23   

Też się zastanawiałem nad powłoką galwaniczną. ale chyba bez przesady. myślałem nad miedziowaniem. ale nie wiem jak się zachowa klocek podczas żdzierania tej warstwy galwanicznej.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-11-23, 00:27   

Anodowanie jest bardziej trwałe. Miedziowanie jest raczej podkładem. Ale rozsądne wydaje mi się malowanie farbą cynkową, nawet jakby co jakiś czas miało się czynność powtórzyć. Naprzykład przy zmianie kół z letnich na zimowe.

Edit:
Klocek zetrze każdą powłokę, a reszta zostanie nienaruszona.
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-11-23, 03:02   Re: Malowane tarcze.

barrettm82 napisał/a:
...I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??

Jeden diabeł,kupowałem te ze sprężynką i bez czyli przyklejane...przed przyklejeniem trzeba oczywiście wszystko oczyścić i tyle.

W tym roku kupowałem Ferrodo i też są przyklejane ;-)
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-23, 06:06   

cynkowanie ogniowe czy jakoś tak

widziałem kiedyś auto gdzie tak zostało potraktowane zawieszenie, zaciski i tarcze

wyglądało bosko i podobno jest odporne
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Lewian 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 60
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 204
Skąd: Kleczew
Wysłany: 2012-11-24, 10:45   

Wszystkimi tego typu zabiegami zmienia się strukturę tarczy a potem są narzekania, że z hamulcami coś nie tak. Klocek może różnie zareagować na tego typu powłoki, wszystko nie utwardzi się tak jak powinno i wychodzą później cyrki.

Tarcze w tzw wersji COAT (malowane), nie wpływa w żaden sposób na oddawanie temperatury przez hamulce.
Nie należy usuwać tej powłoki przed montażem, po złożeniu wszystkiego pierwsze 2-3 hamowania jeszcze zanim rozpoczniemy wstępne utwardzania trzeba zrobić bardzo delikatne i krótkotrwałe, one ładnie zetrą tą powłokę (nie wypalą).

Trwałość tego jest różna ale w tych przypadkach, które obserwowaliśmy to po dwóch latach była widoczna różnica ale trochę swoje zadanie powłoka nadal spełniała.

Pozdrawiam
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-03, 13:53   

Dzięki Lewian.

O taką wiedzę mi chodziło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.