Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB ] Wymiana simeringów prawy i lewy w tiptronic  
Autor Wiadomość
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2016-02-25, 22:43   [D2 02 4.2PB ] Wymiana simeringów prawy i lewy w tiptronic

Cześć, mam pytanie odnośnie wymiany simeringów w skrzyni biegów 5 biegowej tiptronic, symbol ECZ (2002 rok). Czy są jakieś komplikacje przy wyciąganiu kielicha (zabieraka) od strony pasażera lub kierowcy? Chodzi mi o to czy na przykład coś w środku mi się nie rozpadnie? Pokazując obrazek jak to wygląda, gdzie numer 19 to simering od strony pasażera a numer 14 to simering od strony kierowcy, zastanawiam się czy przy wyciąganiu "zabieraka" od strony kierowcy nie wypadną mi elementy z numerami 3, 4, 5. Jak widać zabierak od strony kierowcy jest bardzo długi, a na jego końcu jest pod numerem 6 pierścień segera, więc domyślam się, że reszta klamotów mi z tego zabieraka nie powinna wypaść. Dodatkowo może ktoś się jeszcze orientuje czy element 11 należy również odkręcić do wyciągnięcia tego zabieraka? Z resztą powinienem sobie poradzić. Dodatkowo z akcji wymiany tych simeringów postaram się zrobić dokumentację zdjęciową, może nawet wideo - krok po kroku, co może w przyszłości pomóc kolejnym zabierającym się za temat.
Pozdrawiam!

xxxxx kopia.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 127,86 KB

 
 
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2016-03-07, 00:55   

Simeringi wymienione, sprawa wygląda tak:
Simering od strony kierowcy krok po kroku:

- odpinamy dwa górne wahacze i końcówkę drążka kierowniczego
- wykręcamy i wyciągamy półoś
- dla łatwiejszego dostępu do czujnika prędkości i wypięcia wtyczki ściągamy aluminiową osłonę mocowaną na 3 śruby, dwie skrajne śruby widać, trzecia środkowa odkręca się na "macanego"
- odpinamy wtyczkę od czujnika prędkości
- zabierak nie ma śruby po środku, mocowany jest z całą flanszą (elementem 11 z rysunku z powyższego posta) mocowany jest na 3 śruby - odkręcamy i wyciągamy (nawiązując do moich obaw, nic na zabieraku nie jest luźno nałożone, więc nie martwimy się, że w środku rozsypie się kosz satelitów etc).
- Simering umiejscowiony jest na wyjętym zabieraku, trzeba przed zdemontowaniem flanszy wyciągnąć CZUJNIK PRĘDKOŚCI!, flanszę rozdzieliłem wkręcając śrubę na przestrzał przez otwory mocujące co rozłączyło mi zabierak od flanszy
- wyciągamy simering i zastępujemy nowym
- składamy w kolejności odwrotnej


Simering od strony pasażera:
- odpinamy dwa górne wahacze i końcówkę drążka kierowniczego
- wykręcamy i wyciągamy półoś
- zabierak odkręcany jest śrubą w jego centralnym punkcie
- wyciągamy zabierak, tym razem simering jest nasadzony w skrzyni
- wymieniamy simering
- całość montujemy w kolejności odwrotnej
- na koniec można odessać cały olej przez otwór wlewowy położony na prawo od tego zabieraka i zalać świeżym dedykowanym olejem


W mojej skrzyni biegów 5 biegowej tiptronic w aucie z 2002 roku wszystkie mechanizmy różnicowe mają własny układ zamknięty. Piszę to bo słyszałem, że w którejś wersji nie wiem czy nie 4 biegowej, jeden dyfer ma wspólny układ ze skrzynią biegów, tu 3 dyfry plus skrzynia.



Jakby ktoś mógł to niech podpowie czy do każdego z trzech dyfrów jest dedykowany olej 75W90? Czy też, któryś z nich powinien mieć co innego?

Jeśli jakieś uwagi to podpowiadajcie, pozdrawiam! :]
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-07, 07:29   

tanatorq napisał/a:
W mojej skrzyni biegów 5 biegowej tiptronic w aucie z 2002 roku wszystkie mechanizmy różnicowe mają własny układ zamknięty. Piszę to bo słyszałem, że w którejś wersji nie wiem czy nie 4 biegowej, jeden dyfer ma wspólny układ ze skrzynią biegów, tu 3 dyfry plus skrzynia.



4hp ma torsena we wspolnym oleju ze skrzynią.

tanatorq napisał/a:
Jakby ktoś mógł to niech podpowie czy do każdego z trzech dyfrów jest dedykowany olej 75W90?


Tak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.