Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 W12 ] Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i jak go  
Autor Wiadomość
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-06-25, 14:17   [D2 02 W12 ] Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i jak go

Cześć chciałem skontrolować stan oleju w silniku W12 i ewentualnie uzupełnić . Dodam, że na zimnym silniku bagnet ledwo dotyka oleju a na ciepłym jest na minimum. Obie próby robione były przy zgaszonym silniku, natomiast mierzyłem poziom na odpalonym i wygląda mi na to, że jest to najbardziej miarodajny pomiar, czy to prawda, że w W12 poziom oleju kontroluje się na odpalonym silniku? I jeśli tak to czy na odpalonym zimnym, ciepłym, czy obojętne? Dodatkowo proszę by ktoś podpowiedział, co trzeba zrobić by wymienić tam olej, ile jest korków spustowych, i czy jest możliwe by podczas szybkiego dolewania oleju, dostał się on do kolektorów ssących?
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2017-06-25, 17:31   

Na pewno na rozgrzanym silniku do temp roboczej i auto musi postać chwilę.
 
 
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-06-27, 21:57   

Ogólnie podzielę się spostrzeżeniami, jeśli się mylę i ktoś jest tego 100% pewien, niech mnie poprawi.

Robiłem pomiary na zgaszonym silniku zimnym i rozgrzanym, jak pisałem, na zimnym silniku, bagnet ledwo dotykał miarki, na rozgrzanym zgaszonym był na minimum.

Na odpalonym zimnym, silnik robił podciśnienie i gdy wyciągałem bagnet, silnik zaczynał kuleć i mało nie zgasł, na miarce było ponad połowa na skali między max a min.

Na odpalonym rozgrzanym do temperatury roboczej, bagnet wskazywał maximum i silnik nic nie kulał.

Wyjaśniając - na odpalonym silniku w W12 nie jest jak w innych autach czy to 4.2 czy innych, to jest, na odpalonym silniku jeśli włoży się czysty bagnet, to nie zarzyga go całego i widać pomiar jak w zwykłym aucie, w którym robi się pomiar na zgaszonym silniku.

Jako, że w każdym aucie sprawdza się stan oleju na zgaszonym silniku i pomiar wykazał mi za mało oleju, to nie wiedząc tego co wiem teraz, dolałem olej mniej więcej tyle ile mi się wydawało, czyli dwa litry.


Po kilku kolejnych próbach, doszedłem do wyżej wymienionych wniosków i dolewam olej na odpalonym i rozgrzanym do temperatury roboczej silniku i według mnie jest gites.

Czekam na odpowiedzi, Pozdro
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-06-27, 23:33   

D2 W12 ma suchą miskę, poziom oleju sprawdza się na zgaszonym silniku, ale trzeba mieć ...... stoper. Niewłaściwy stan oleju jest w 90% przypadków przyczyną awarii tych motorów (po prostu ludzie nie wiedzą jak sprawdzać stan oleju i potem jest draka i opinia ze to silnik do dupy)

Procedura sprawdzania oleju jest taka:

1. Stawiasz auto na równym podłożu
2. Olej musi być nagrzany minimum do 80 stopni (można podejrzeć vagiem w 134 bloku, pozycja 1)
3. Przed wykonaniem pomiaru poziomu oleju samochód musi pracować przynajmniej przez 2 minuty na wolnych obrotach
4. Po 2 minutach pracy gasisz silnik
5. Odpalasz stoper i czekasz dwie minuty (silnik zgaszony)
6. Po tych dwóch minutach wyjmujesz miarkę i sprawdzasz poziom oleju.

No i teraz opcje są dwie. Mogą być dwa rodzaje bagnetów.

a) Pierwszy z 11 nacięciami (liczymy je od dołu bagnetu - nacięcie pierwsze jest najniżej na bagnecie). Poziom oleju musi być pomiędzy piątym i ósmym nacięciem na bagnecie. Piąte nacięcie to minimalny stan oleju. Ósme nacięcie to maksymalny stan oleju.
b) Drugi - zwykly bagnet z nacięciami poziomu max i min - oczywiście tutaj akurat wszystko jest jasne
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5157
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-06-28, 06:42   

tanatorq napisał/a:
Ogólnie podzielę się spostrzeżeniami, jeśli się mylę i ktoś jest tego 100% pewien, niech mnie poprawi.(...)

Radzę poczytać i się doszkolić:
http://www65.zippyshare.com/v/RWQyBM7E/file.html
http://www53.zippyshare.com/v/4Heh0l8t/file.html
_________________
Black Cars Matters
 
 
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-07-03, 08:49   

Serdecznie dziękuję chłopaki za odzew, te dwa PDF są bardzo pomocne, macie może jakieś inne zbiory wiedzy na temat w12? To by było dla mnie pomocne, gdyż zazwyczaj z naprawą auta radzę sobie sam, a jak doskonale wiemy, w12 jest innym silnikiem niż wszystkie.

Dodatkowo przy okazji szukam źródła do jakiegoś dobrego programu diagnostycznego, niestety działam na polskim vagu i niebardzo jest on mi pomocny w niektórych sytuacjach.
Pozdrawiam
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-03, 09:27   

Co do oprogramowania to VCDS napewno pomoże :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.