|
Autor |
Wiadomość |
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-06-25, 14:17 [D2 02 W12
] Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i jak go
|
|
|
Cześć chciałem skontrolować stan oleju w silniku W12 i ewentualnie uzupełnić . Dodam, że na zimnym silniku bagnet ledwo dotyka oleju a na ciepłym jest na minimum. Obie próby robione były przy zgaszonym silniku, natomiast mierzyłem poziom na odpalonym i wygląda mi na to, że jest to najbardziej miarodajny pomiar, czy to prawda, że w W12 poziom oleju kontroluje się na odpalonym silniku? I jeśli tak to czy na odpalonym zimnym, ciepłym, czy obojętne? Dodatkowo proszę by ktoś podpowiedział, co trzeba zrobić by wymienić tam olej, ile jest korków spustowych, i czy jest możliwe by podczas szybkiego dolewania oleju, dostał się on do kolektorów ssących? |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2017-06-25, 17:31
|
|
|
Na pewno na rozgrzanym silniku do temp roboczej i auto musi postać chwilę. |
|
|
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-06-27, 21:57
|
|
|
Ogólnie podzielę się spostrzeżeniami, jeśli się mylę i ktoś jest tego 100% pewien, niech mnie poprawi.
Robiłem pomiary na zgaszonym silniku zimnym i rozgrzanym, jak pisałem, na zimnym silniku, bagnet ledwo dotykał miarki, na rozgrzanym zgaszonym był na minimum.
Na odpalonym zimnym, silnik robił podciśnienie i gdy wyciągałem bagnet, silnik zaczynał kuleć i mało nie zgasł, na miarce było ponad połowa na skali między max a min.
Na odpalonym rozgrzanym do temperatury roboczej, bagnet wskazywał maximum i silnik nic nie kulał.
Wyjaśniając - na odpalonym silniku w W12 nie jest jak w innych autach czy to 4.2 czy innych, to jest, na odpalonym silniku jeśli włoży się czysty bagnet, to nie zarzyga go całego i widać pomiar jak w zwykłym aucie, w którym robi się pomiar na zgaszonym silniku.
Jako, że w każdym aucie sprawdza się stan oleju na zgaszonym silniku i pomiar wykazał mi za mało oleju, to nie wiedząc tego co wiem teraz, dolałem olej mniej więcej tyle ile mi się wydawało, czyli dwa litry.
Po kilku kolejnych próbach, doszedłem do wyżej wymienionych wniosków i dolewam olej na odpalonym i rozgrzanym do temperatury roboczej silniku i według mnie jest gites.
Czekam na odpowiedzi, Pozdro |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-06-27, 23:33
|
|
|
D2 W12 ma suchą miskę, poziom oleju sprawdza się na zgaszonym silniku, ale trzeba mieć ...... stoper. Niewłaściwy stan oleju jest w 90% przypadków przyczyną awarii tych motorów (po prostu ludzie nie wiedzą jak sprawdzać stan oleju i potem jest draka i opinia ze to silnik do dupy)
Procedura sprawdzania oleju jest taka:
1. Stawiasz auto na równym podłożu
2. Olej musi być nagrzany minimum do 80 stopni (można podejrzeć vagiem w 134 bloku, pozycja 1)
3. Przed wykonaniem pomiaru poziomu oleju samochód musi pracować przynajmniej przez 2 minuty na wolnych obrotach
4. Po 2 minutach pracy gasisz silnik
5. Odpalasz stoper i czekasz dwie minuty (silnik zgaszony)
6. Po tych dwóch minutach wyjmujesz miarkę i sprawdzasz poziom oleju.
No i teraz opcje są dwie. Mogą być dwa rodzaje bagnetów.
a) Pierwszy z 11 nacięciami (liczymy je od dołu bagnetu - nacięcie pierwsze jest najniżej na bagnecie). Poziom oleju musi być pomiędzy piątym i ósmym nacięciem na bagnecie. Piąte nacięcie to minimalny stan oleju. Ósme nacięcie to maksymalny stan oleju.
b) Drugi - zwykly bagnet z nacięciami poziomu max i min - oczywiście tutaj akurat wszystko jest jasne |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5157 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-07-03, 08:49
|
|
|
Serdecznie dziękuję chłopaki za odzew, te dwa PDF są bardzo pomocne, macie może jakieś inne zbiory wiedzy na temat w12? To by było dla mnie pomocne, gdyż zazwyczaj z naprawą auta radzę sobie sam, a jak doskonale wiemy, w12 jest innym silnikiem niż wszystkie.
Dodatkowo przy okazji szukam źródła do jakiegoś dobrego programu diagnostycznego, niestety działam na polskim vagu i niebardzo jest on mi pomocny w niektórych sytuacjach.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-07-03, 09:27
|
|
|
Co do oprogramowania to VCDS napewno pomoże |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|