Autor |
Wiadomość |
lewak
Użytkownik
Silnik cm3: 2200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: Mercedes A124
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-11-17, 18:54 [D2 3,3TDI] Ile kosztuje ewentualny remont silnika
|
|
|
Witam forumowiczów. Ciągle rozglądam się za A8/S8 w 4.2 i już opadam z sił bo albo sprzedający śpiewa jak dla mnie zbyt wygórowaną cenę albo też konfiguracja mi nie pasuje (np. kolor wnętrza). W związku z tym postanowiłem szukać też wśród 3.3 TDI czego na początku nie robiłem z obawy o wysokie koszty naprawy w przypadku awarii.
Dlatego moje pytanie: ile trzeba mieć odłożone w skarpecie na wypadek gdyby wszystko w silniku 3.3 TDI miało nawalić?
Temat poprawiłem, olewasz prośby o korzystanie z TAGów, więc leci ostrzeżenie
dice111 - Moderator |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-17, 22:35
|
|
|
Wszystko przy normalnej ekspoatacji nienawala:)
Najwazniejsze to rozrzad (walki, dzwigienki, hydroregulatory, pestki) cena walki regenerowane INA + kuta hydraulika 3600zl nowe walki kute + kuta hydraulika 4400 na alledrogo... Poza tym rozrzad, pasek +rolki+ pompa wody przy okazji rolka paska wieloklinowego + pasek wieloklinowy okolo 2500-2800, olej z filtrem jakies 300-400zl, ceny to tylko czesci nie doliczam robocizny bo to wszedzie inaczej. reszta tak samo jakw 4,2 czyli zawieszenie, uklad hamulcowy (tarcze, klocki), skrzynia tak jak we wszystkich...
Moim zdaniem silnik 4,2 tez nie jest bezawaryjny i tak naprawde wszystko zalezy od wlasciciela jak dbasz tak masz...jesli chcesz sie scigac kup BMWale jesli cenisz sobie komfort i luksus i nie katujesz auta na kazdym km trasy to kup A8 3,3tdi...Ja jestem w trakcie wymiany rozrzadu kompletnego zrobie i mam spokoj na 200tys km.
4,2 moze jest mocniejsze ale gdzie u nas ta moc wykorzystasz tak naprawde 3,3 ma wystarczajacego kopa a przy tym niewielkie spalanie w porownaniu z 4,2.
Zeby nie bylo nie mam nic do 4,2 sam sie zastanawialem miedzy 4,2 a 3,3 ale za duzo jezdze zeby lac bene a LPG to juz nie to orginal to orginal zadnych przerobek...:)
Pozdrawiam |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-11-17, 22:42
|
|
|
znajomy składał kiedyś silnik ze sprowadzonej a8 i silnik był w bagażniku w częściach :mrgreen: poskładanie, na starych tłokach ale nowych pierścieniach+ uszczelki+ rozrząd+ wałki i hydro u góry+ przepływki (niemiaszki zajumali)+jakaśobsługa głowic (planowanie, uszczelniacze, i jakieś tam) i jakieś pierdółki o ile dobrze pamiętam z robotą było to 12-15 tyś zł. :evil: |
|
|
|
|
lewak
Użytkownik
Silnik cm3: 2200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: Mercedes A124
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-11-18, 20:23
|
|
|
Dzięki panowie za odpowiedzi. Lata szaleństw za kółkiem mam już za sobą więc raczej potrzebuję auta do spokojnej jazdy w warunkach między jednym miastem a drugim i od czasu do czasu długie trasy zagraniczne gdzie na autostradzie można sobie trochę pozwolić.
Wracając do silnika - turbiny to chyba też nie mały wydatek? |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-18, 21:01
|
|
|
lewak napisał/a: | turbiny to chyba też nie mały wydatek? |
turbiny mozna regenerowac wydatek od 500 do 1000zl w zaleznosci co padlo...Ale z turbinami wszystkimi trzeba odpowiednio postepowac...Najwazniejsze zeby zaraz po odpaleniu silnika nie wciskac od razu pedalu w podloge...olej musi dotrzec do kazdej czesci silnika wiec jesli chcesz oszczedzic silnik to nie deptaj od razu. wystarczy normalny zakres pracy miedzy 2000- 3000rpm. Pozniej- piszesz o dluzszych trasach zagranicznych wiec gdy zjezdzasz na parking nigdy nie wylaczaj od razu silnika...zabojstwo dla turbin!!! Odczekaj z minute az turbinka sie zchlodzi, zwolni obroty....To sa dwie podstawowe czynnosci jesli chodzi o turbo...
Nowe to wydatek rzedu 3500zl za sztuke wiec warto o nie dbac:) |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
lewak
Użytkownik
Silnik cm3: 2200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: Mercedes A124
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-11-18, 21:16
|
|
|
Masz rację casanovak, wielu ludzi o tym zapomina, często właśnie widzę jak zjeżdżają na parking przy autobanie i od razu silnik stop. |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-18, 21:28
|
|
|
Przy dieslu wystarczy tylko odpowiednia obsluga i jezdzisz tanio i bez problemow...Mysle ze 3,3 to dobry wybor...W 2001 roku to byl najnowoczesniejszy diesel>... |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2010-11-20, 07:28
|
|
|
witaj kolego lewak jeżeli jesteś zainteresowany zakupem a8 3.3 tdi to ja wystawiam w przyszłym tygodniu swoją jest już po wymianie całej hydrauliki od świątka oczywiście nowa wymianie sprzęgła i oleju w skrzyni(skrzynia jeszcze na gwarancji)i paru innych rzeczy auto naprawdę doinwestowane :mrgreen: obejżyj moje posty i jak nadal będzie cię interesować to pisz na pw :mrgreen: |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2011-03-18, 23:14
|
|
|
casanovak napisał/a: | Przy dieslu wystarczy tylko odpowiednia obsluga i jezdzisz tanio i bez problemow...Mysle ze 3,3 to dobry wybor...W 2001 roku to byl najnowoczesniejszy diesel>... |
mamy juz 2011 rok.
radze trzymac sie z daleka od tego silnika
Generalnie silnik jest ok ! ale koszta zwiazane z naprawa... |
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-03-19, 16:07
|
|
|
"dizel" przy tym co się dzieje na rynku paliw?? a nie zanosi się żeby było lepiej. To się mija z celem. nie dość ze droższe w zakupie to i w serwisie a do tego 8 litrów ropy można przeliczyć na jakieś 17 litrów gazu!!.
Tylko i wyłącznie benzyna i do tego paliwożerna + gaz
KLEKOTOM MÓWIMY STANOWCZE NIE
no chyba ze vw lupo 1.2 tdi 3l - ten to lata za 15 zł/100km po mieście |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-19, 21:03
|
|
|
... no dobrze
a skod wiesz czy LPG nie pojdzie w gore ? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-19, 21:24
|
|
|
... daj spokoj. nikt nie jest w stanie przewidziec cen detalicznych surowcow w ciagu najblizszych 5 lat. prosze pamietaj tez o podwyzce akcyzy, czy innym podatku, ktory moze byc nalozony na sprzedaz gazu wykorzystywanego do napedzania samochodow. wtedy cena gazu nie ma nic do rzeczy. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-03-20, 20:59
|
|
|
Każdy niech wybiera to czym lubi jezdzić :mrgreen:
Moje zdanie jest takie że wszystkie dopuszczone paliwa muszą mieć takie ceny aby zysk ze sprzedaży był jak największy i jedno nie eliminowao drugiego.Nie może któryś rodzaj paliw być znacznie tańszy ,by tylko na takim jeżdzono.Np. instalacja LPG kosztuje+przeglądy+naprawy a zanim sie silnik nagrzeje to benzyne na ssaniu doji i itak trzeba zatankować...a jak ktoś jezdzi na rezerwie to ukad zasilania paliwem dostaje ...w sumie od LPG silnik też dostaje.Ale skoro takie ceny gazu ...to w gazie można jezdzić :-) Weśmy teraz biodiezla,chciwią się ludzie bo taniej..ale w rezultacie spali więcej i do tego przyśpieszy zafajdanie wtrysków,egr,dolotu,katalizatora.
Aby zapewnić długą żywotność trzeba o auto dbać montować to co najleprze i tankować paliwa najwyższej jakości. |
|
|
|
|
|