Autor |
Wiadomość |
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-06, 21:25 [D2 4.2] Czujnik wałka rozrządu.
|
|
|
Witam,czy ktoś z was miał do czynienia z tym czujnikiem?wyciągał to ktoś?pytam ponieważ jutro będę go wyciągał i nie chcę nic zepsuć,a gołym okiem widać,że jest rozklekotany.
1232113791_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2822 raz(y) 76,87 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-07, 00:11
|
|
|
a co tu można zepsuć, wyciągaj drania jak nie chce gadać i pod obcas czorta i z kopa do kosza (oryginał nowy skrzynkę browaru* co prawda ale satysfakcja bezcenna)
*ca 200zł |
Ostatnio zmieniony przez colln 2010-10-07, 21:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-07, 07:21
|
|
|
:-D spoko,dzięki za szybką odp.za jakieś 2 godzinki pójdę wyciągać dziada.
Mam nadzieję,że po wymianie tego ustrojstwa samochód odżyje.Pozdr. |
|
|
|
|
sebamac-kg
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Q Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebek
Jeżdzę: CCCO
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2010-10-07, 18:09
|
|
|
Tez to wymienialem. Koszt 120zl. Pamietaj, aby przy zimnym silniku to wymieniac Ciasno tam i reke sobie poparzysz w innym przypadku, a trzeba ja gleboko wsunac. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-09, 03:01
|
|
|
Dzięki,obeszło się nieźle ,czujnik się tylko odkręcił i tyle,skończyło się tylko na wykręceniu jednej śrubki(ponieważ właśnie drugiej było brak)póżniej tylko skręcenie i tyle. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-09, 18:27
|
|
|
ale musiałeś po tym długo odpoczywać... no po browarkach tak bywa - patrząc po godzinie postu to... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-10, 23:36
|
|
|
colln napisał/a: | ale musiałeś po tym długo odpoczywać... no po browarkach tak bywa - patrząc po godzinie postu to... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
heh zgadza się.
Mam koledzy jeszcze jedno pytanie:gdzie jest czujnik położenia wału korbowego i jak najłatwiej się do niego dostać? |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-11, 00:32
|
|
|
z tyłu po lewej stronie na końcu bloku w połowie wysokości miedzy miską olejową a głowicą |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-13, 18:33
|
|
|
Dzięki colln,a czy żeby dostać się do tego czujnika i go wyciągnąć to będę potrzebował kanał czy dam rade od góry.
Pytam bo samochód nie chce odpalić i jeżeli tylko z kanału to będę musiał holować no i trzeba będzie sobie zarezerwować więcej czasu,a dzisiaj nawet nie zdążyłem tam zajrzeć ehh.
Dobra już wiem co i jak,podpatrzyłem na allegro gdzie ten czujnik dokładnie siedzi i jutro się za to biorę.
[ Dodano: 2010-10-13, 19:30 ]
już wiem co było nie tak, po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz??? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-13, 19:26
|
|
|
tomi26 napisał/a: | po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz??? |
To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-13, 19:45
|
|
|
FOSS napisał/a: | tomi26 napisał/a: | po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz??? |
To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni. |
No właśnie błąd wyrzuca non stop,na jakimś forum audi80 wyczytałem,a żeby rozłączyć akumulator.
Rozłączałem i nic,cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył.Aha jeszcze sondy wyrzuciło raz na początku,ale to wykluczam ponieważ niedawno wymieniałem. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-13, 21:18
|
|
|
tomi26 napisał/a: | No właśnie błąd wyrzuca non stop (...)
cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył. |
No cóż, przepływka jest realna z tego co opisujesz...
i niby to nie ma nic wspólnego z poprzednimi Twoimi naprawami a jednak tak się mogło zdarzyć.
Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death... i to akurat w przeddzień jakiegoś ważnego wyjazdu służbowego i potem prywatnego objazdowego weekendu na który leciałem właśnie swoją 8-emką
Na szczęście temat udało się ogarnąć i całość zaplanowanych wyjazdów zakończyła się happy end'em ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-13, 22:30
|
|
|
Cytat: | Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death... |
heh powiem ci szczerze,że już nic mnie raczej nie zdziwi jeżeli chodzi o a8 i te wszystkie zbiegi okoliczności jakie występują w tych samochodach :lol:
A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą
http://allegro.pl/przeply...1237858131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-13, 23:39
|
|
|
tomi26 napisał/a: | A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą http://allegro.pl/przeply...1237858131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec. |
Ja kupowałem nową/regenerowaną Bosch'a.
Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z używkami - przepływomierz jest takim elementem który nie psuje się w trybie 0/1 tylko się zużywa a to oznacza że psuje się wraz z każdym pokonywanym kilometrem a w miarę zużycia jego wskazania są coraz gorsze.
Chcąc kupić dobrą używaną powinieneś przy sprzedawcy zamontować ją do auta i przebadać VAG'iem jej wskazania... no chyba że jest jakaś prostsza metoda jej przetestowania np. zwykłym miernikiem ale nie mam o tym żadnej wiedzy.
Ta używana kosztuje 200pln a nowa/regenerowana (na gwarancji) o ile dobrze pamiętam coś kolo 360pln a może się okazać że kupisz używaną która owszem działa ale jest już w 70% zużyta... wg. mnie słaby interes z tą używką. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-14, 00:04
|
|
|
oryginał nowy (nie regenerowany) BOSCH to 930zł w detalu... |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|