Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4.2] Czujnik wałka rozrządu.  
Autor Wiadomość
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-06, 21:25   [D2 4.2] Czujnik wałka rozrządu.

Witam,czy ktoś z was miał do czynienia z tym czujnikiem?wyciągał to ktoś?pytam ponieważ jutro będę go wyciągał i nie chcę nic zepsuć,a gołym okiem widać,że jest rozklekotany.

1232113791_2.jpg
Plik ściągnięto 2822 raz(y) 76,87 KB

 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-07, 00:11   

a co tu można zepsuć, wyciągaj drania jak nie chce gadać i pod obcas czorta i z kopa do kosza (oryginał nowy skrzynkę browaru* co prawda ale satysfakcja bezcenna)




*ca 200zł
Ostatnio zmieniony przez colln 2010-10-07, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-07, 07:21   

:-D spoko,dzięki za szybką odp.za jakieś 2 godzinki pójdę wyciągać dziada.
Mam nadzieję,że po wymianie tego ustrojstwa samochód odżyje.Pozdr.
 
 
sebamac-kg 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Q Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebek
Jeżdzę: CCCO
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2010-10-07, 18:09   

Tez to wymienialem. Koszt 120zl. Pamietaj, aby przy zimnym silniku to wymieniac :) Ciasno tam i reke sobie poparzysz w innym przypadku, a trzeba ja gleboko wsunac.
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-09, 03:01   

Dzięki,obeszło się nieźle ,czujnik się tylko odkręcił i tyle,skończyło się tylko na wykręceniu jednej śrubki(ponieważ właśnie drugiej było brak)póżniej tylko skręcenie i tyle.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-09, 18:27   

ale musiałeś po tym długo odpoczywać... no po browarkach tak bywa - patrząc po godzinie postu to... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-10, 23:36   

colln napisał/a:
ale musiałeś po tym długo odpoczywać... no po browarkach tak bywa - patrząc po godzinie postu to... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

heh zgadza się.
Mam koledzy jeszcze jedno pytanie:gdzie jest czujnik położenia wału korbowego i jak najłatwiej się do niego dostać?
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-11, 00:32   

z tyłu po lewej stronie na końcu bloku w połowie wysokości miedzy miską olejową a głowicą
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-13, 18:33   

Dzięki colln,a czy żeby dostać się do tego czujnika i go wyciągnąć to będę potrzebował kanał czy dam rade od góry.
Pytam bo samochód nie chce odpalić i jeżeli tylko z kanału to będę musiał holować no i trzeba będzie sobie zarezerwować więcej czasu,a dzisiaj nawet nie zdążyłem tam zajrzeć ehh.

Dobra już wiem co i jak,podpatrzyłem na allegro gdzie ten czujnik dokładnie siedzi i jutro się za to biorę.

[ Dodano: 2010-10-13, 19:30 ]
już wiem co było nie tak, po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-13, 19:26   

tomi26 napisał/a:
po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???

To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-13, 19:45   

FOSS napisał/a:
tomi26 napisał/a:
po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???

To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni.

No właśnie błąd wyrzuca non stop,na jakimś forum audi80 wyczytałem,a żeby rozłączyć akumulator.
Rozłączałem i nic,cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył.Aha jeszcze sondy wyrzuciło raz na początku,ale to wykluczam ponieważ niedawno wymieniałem.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-13, 21:18   

tomi26 napisał/a:
No właśnie błąd wyrzuca non stop (...)
cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył.

No cóż, przepływka jest realna z tego co opisujesz...
i niby to nie ma nic wspólnego z poprzednimi Twoimi naprawami a jednak tak się mogło zdarzyć.

Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death... i to akurat w przeddzień jakiegoś ważnego wyjazdu służbowego i potem prywatnego objazdowego weekendu na który leciałem właśnie swoją 8-emką :/
Na szczęście temat udało się ogarnąć i całość zaplanowanych wyjazdów zakończyła się happy end'em ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-13, 22:30   

Cytat:
Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death...

heh powiem ci szczerze,że już nic mnie raczej nie zdziwi jeżeli chodzi o a8 i te wszystkie zbiegi okoliczności jakie występują w tych samochodach :lol:
A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą
http://allegro.pl/przeply...1237858131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-13, 23:39   

tomi26 napisał/a:
A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą http://allegro.pl/przeply...1237858131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec.

Ja kupowałem nową/regenerowaną Bosch'a.
Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z używkami - przepływomierz jest takim elementem który nie psuje się w trybie 0/1 tylko się zużywa a to oznacza że psuje się wraz z każdym pokonywanym kilometrem a w miarę zużycia jego wskazania są coraz gorsze.

Chcąc kupić dobrą używaną powinieneś przy sprzedawcy zamontować ją do auta i przebadać VAG'iem jej wskazania... no chyba że jest jakaś prostsza metoda jej przetestowania np. zwykłym miernikiem ale nie mam o tym żadnej wiedzy.

Ta używana kosztuje 200pln a nowa/regenerowana (na gwarancji) o ile dobrze pamiętam coś kolo 360pln a może się okazać że kupisz używaną która owszem działa ale jest już w 70% zużyta... wg. mnie słaby interes z tą używką.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-14, 00:04   

oryginał nowy (nie regenerowany) BOSCH to 930zł w detalu...
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.