Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4,2 LPG 1997] Czym usunąć olej z układu chłodzenia?  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-22, 07:05   [D2 4,2 LPG 1997] Czym usunąć olej z układu chłodzenia?

Witam wszystkich, otóż poprzedni właściciel Audi wymieniał uszczelkę pod głowicą ale nie pozbył się oleju z układu chłodzenia, nie ma go dużo ale osadza sie jeszcze na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, czym skutecznie mogę wyplukać układ żeby pozbyć sie tego dziadostwa.
Dodam tylko że już raz płukałem układ preparatem prestone, i za wiele nie pomogło, a uklad zalałem już świerzym płynem Febi G12 i widzę że będę musiał go wylać i jeszcze raz powtórzyć te czynność, tylko teraz wolał bym skuteczniejszym środkiem.


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-22, 08:25   

Może to dziwnie wygląda ale nalej butelkę płynu do mycia naczyń , może być ludwik i zalej wodą . Niech trochę pochodzi i spuść , potem kilka razy samą wodą trzeba płukać - powinno pomóc.
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-22, 08:42   

ok a więc i tak przepłuczę go, a potrzebuje jeszcze schemat układu chłodzenia do 4,2 mam gdzies nieszczelnośc i nie mogę jej zlokalizować, na pewno jest z tylu silnika koło ścianki grodziowej tak jak by pod silniczkiem krokowym , bo jak ściskam wąż to słychać tam syczenie ale nic nie widać, na pewno nie sa to te 2 węże które ido do/od elektrozaworów i wyciek jest bardziej po stronie kirowcy
 
 
tomek_m 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Carlanstown Co.Meath
Wysłany: 2010-09-22, 09:14   

_________________
audiclubislands.org
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-22, 12:37   

dzieki wielkie, nieszczelnośc juz znalazłem, puścił o-ring na tej metalowej rurce co łączy 2 komory silnika ogólnie masakra z dostępem, przy okazji uszkodziłem sobie wąż od odmy :) muszę założyć teraz alternatywę podana na forum
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-22, 12:52   

tomi5 napisał/a:
dzieki wielkie, nieszczelnośc juz znalazłem, puścił o-ring na tej metalowej rurce co łączy 2 komory silnika ogólnie masakra z dostępem, przy okazji uszkodziłem sobie wąż od odmy :) muszę założyć teraz alternatywę podana na forum

No to współczuję...
ostatnio przerabiałem identyczny temat w swoim S8... wyciek pojawił się dosyć nagle i rósł z każdą godziną.

Oringów nakupiłem 4szt w ASO bo mój silnik w ETCE pokazuje się trochę inaczej niż jest w rzeczywistości (musiałem kupić jeszcze jeden oring od D3 bo tam jest identyczna konstrukcja tej rury co u mnie)... koszt wszystkich razem jakieś 25pln ;-)

Robotę, przy mojej czynnej pomocy, wykonał mi kolega który na codzień pracuje w ASO - czas 6 godzin non-stop (u mnie jest trochę inna konstrukcja niż u Ciebie i jest tam cała plątanina rur wody/powietrza itd. itp. z których większość trzeba rozłączyć) :/

Gdybym chciał to zrobić w ASO to sama robocizna to jakieś 2.000 pln :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-22, 20:19   

No mi też udało się skończyć w ciągu dnia :) wymieniłem z 2 stron, za o-ring płaciłem po 1zł rozmiar jaki zastosowałem to R-18.
Czy z dziurawym wężem odmy mogę jeździć do soboty, bo dopiero wtedy będę miał czas.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.