|
Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-22, 07:05 [D2 4,2 LPG 1997] Czym usunąć olej z układu chłodzenia?
|
|
|
Witam wszystkich, otóż poprzedni właściciel Audi wymieniał uszczelkę pod głowicą ale nie pozbył się oleju z układu chłodzenia, nie ma go dużo ale osadza sie jeszcze na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, czym skutecznie mogę wyplukać układ żeby pozbyć sie tego dziadostwa.
Dodam tylko że już raz płukałem układ preparatem prestone, i za wiele nie pomogło, a uklad zalałem już świerzym płynem Febi G12 i widzę że będę musiał go wylać i jeszcze raz powtórzyć te czynność, tylko teraz wolał bym skuteczniejszym środkiem.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-09-22, 08:25
|
|
|
Może to dziwnie wygląda ale nalej butelkę płynu do mycia naczyń , może być ludwik i zalej wodą . Niech trochę pochodzi i spuść , potem kilka razy samą wodą trzeba płukać - powinno pomóc. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-22, 08:42
|
|
|
ok a więc i tak przepłuczę go, a potrzebuje jeszcze schemat układu chłodzenia do 4,2 mam gdzies nieszczelnośc i nie mogę jej zlokalizować, na pewno jest z tylu silnika koło ścianki grodziowej tak jak by pod silniczkiem krokowym , bo jak ściskam wąż to słychać tam syczenie ale nic nie widać, na pewno nie sa to te 2 węże które ido do/od elektrozaworów i wyciek jest bardziej po stronie kirowcy |
|
|
|
|
tomek_m
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Carlanstown Co.Meath
|
Wysłany: 2010-09-22, 09:14
|
|
|
|
_________________ audiclubislands.org
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-22, 12:37
|
|
|
dzieki wielkie, nieszczelnośc juz znalazłem, puścił o-ring na tej metalowej rurce co łączy 2 komory silnika ogólnie masakra z dostępem, przy okazji uszkodziłem sobie wąż od odmy muszę założyć teraz alternatywę podana na forum |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-09-22, 12:52
|
|
|
tomi5 napisał/a: | dzieki wielkie, nieszczelnośc juz znalazłem, puścił o-ring na tej metalowej rurce co łączy 2 komory silnika ogólnie masakra z dostępem, przy okazji uszkodziłem sobie wąż od odmy muszę założyć teraz alternatywę podana na forum |
No to współczuję...
ostatnio przerabiałem identyczny temat w swoim S8... wyciek pojawił się dosyć nagle i rósł z każdą godziną.
Oringów nakupiłem 4szt w ASO bo mój silnik w ETCE pokazuje się trochę inaczej niż jest w rzeczywistości (musiałem kupić jeszcze jeden oring od D3 bo tam jest identyczna konstrukcja tej rury co u mnie)... koszt wszystkich razem jakieś 25pln ;-)
Robotę, przy mojej czynnej pomocy, wykonał mi kolega który na codzień pracuje w ASO - czas 6 godzin non-stop (u mnie jest trochę inna konstrukcja niż u Ciebie i jest tam cała plątanina rur wody/powietrza itd. itp. z których większość trzeba rozłączyć)
Gdybym chciał to zrobić w ASO to sama robocizna to jakieś 2.000 pln |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-22, 20:19
|
|
|
No mi też udało się skończyć w ciągu dnia wymieniłem z 2 stron, za o-ring płaciłem po 1zł rozmiar jaki zastosowałem to R-18.
Czy z dziurawym wężem odmy mogę jeździć do soboty, bo dopiero wtedy będę miał czas. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|