|
Autor |
Wiadomość |
lvczq
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-02-16, 01:29 [D2 4.2 preFL] Problem z ECU od S8
|
|
|
Witam, podejrzewam że padł mi sterownik silnika i mam pytanie jak rozwiązać ten problem.
Ogólnie auto z fabryki wyjechało jako A8 3.7 z automatem 5 biegowym, ale motor siedzi AHC z S8.
Stąd też moje pytanie - jak dobrać odpowiedni sterownik, bo z Etki wyczytałem że potrzebny mi jest 4D0 907 557 N, niestety nigdzie na rynku nie mogę znaleźć ECU o tym dokładnie kodzie.
Czy jest możliwe żeby wsadzić na przykład sterownik z silnika ABZ, czy też S8 po faceliftingu i jakoś zmienić software na ten z AHC żeby wszystko śmigało jak należy? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-02-16, 09:01
|
|
|
Co się dzieje, że uważasz, że ECU padło? Auto świeżo po swapie, czy jeździło już w takim połączeniu (AHC + 5HP18)? Jakie ECU masz teraz? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
lvczq
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-02-16, 11:45
|
|
|
O, faktycznie - jednak coś jest. Wczoraj cały wieczór szukałem i nic nie znalazłem, może temu że wpisywałem ten kod ze spacjami. Dziękuję za pomoc
gtfan napisał/a: | Co się dzieje, że uważasz, że ECU padło? Auto świeżo po swapie, czy jeździło już w takim połączeniu (AHC + 5HP18)? Jakie ECU masz teraz? |
Ogólnie z tym autem to dość pokręcona historia, kupiłem je w tamtym roku od brata. On kupił je już po swapie i ogólnie jeździł nim przez parę lat bezawaryjnie. Niestety pewien czas po kupnie przeze mnie, auto zaczęło się palić pod maską w trakcie trasy. Straż przyjechała w miarę szybko także ogień nie zdążył na dobre zająć komory silnika i paliło się głównie przy prawym kole. Popaliły się głównie kable elektryczne. Elektryk wymienił mi całą wiązkę elektryczną silnika, niestety nie wszystko działa jak należy. Na sterowniku skrzyni wywala następujący błąd:
00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
03-00 - No Signal
Na sterowniku silnika taki błąd:
17691 - Air Control Valve (N212): Electrical Malfunction
P1283 - 35-00 - -
Auto odpala, jedzie, bieg pierwszy i wsteczny działają poprawnie, auto ma moc, niestety w momencie gdy powinna wskoczyć dwójka skrzynia wpada w tryb awaryjny. Bujam się po mechanikach już ponad pół roku, szukając przyczyny wymieniali pompę abs ze sterownikiem, sondę lambda, niestety bezskutecznie. Skrzyniowiec wymieniał mi również czujnik G38 w skrzyni, to również nic nie dało. Powiedział przy okazji że skrzynia jest raczej w porządku, zatem zacząłem szukać nieprawidłowości w elektronice. Podmieniałem sterownik skrzyni biegów, dalej nic.
Podejrzewam zatem, że mógł paść sterownik silnika gdyż paliło się właśnie w tamtej okolicy, poza tym przy gaszeniu mogła dostać się tam woda, a o ile dobrze zrozumiałem instrukcję serwisową to sygnał czujnika prędkości silnika może też mieć wpływ na sygnał z czujnika G38.
Chyba że problem tkwi w wiązce elektrycznej która była wymieniana, bo panowie wsadzili bodajże wiązkę z silnika ABZ. Może źle podpięli albo w ogóle ta wiązka nie pasuje, nie mam pojęcia.
W każdym razie zmęczyłem się już bieganiem bo warsztatach, więc postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce, pobrałem instrukcje serwisowe, schematy elektryczne itd, z tym że jest to moje pierwsze auto tego typu i niezbyt wiem jak ugryźć ten temat.
Co do skrzyni to nie mam pewności jaka siedzi, bo brat powiedział że skrzynia siedzi 5hp24, ale kod sterownika skrzyni 4D0 927 156 BC wskazuje według Etki na skrzynie CJT, z wersji silnikowej AEW, czyli chyba 5hp19. Będę musiał to sprawdzić.
Sterownik silnika siedzi 4D0 907 558 C, co wprowadza mnie w jeszcze większy mętlik bo według Etki jest to sterownik z wersji AKJ
Ktoś kiedyś to wszystko pospinał i śmigało, niestety nie mam kontaktu z osobą która robiła tego swapa i jest mi ciężko teraz połapać się o co w tym wszystkim chodzi.
Byłoby super jakby ktoś jakoś mnie naprowadził co powinienem robić, bo szkoda mi zezłomować takie auto, zwłaszcza że usterki zapewne nie są mega poważne.
Z góry dziękuję za każdą pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-02-16, 12:14
|
|
|
4.2 będzie jeździł na sterowniku od 3.7. Mapy nie będą optymalne, ale pojedzie.
Raczej bym szukał problemów we wiązce, skoro błędy zaczęły się pojawiać po jej wymianie.
Tu masz schematy do wiązki skrzyni, przedzwoń miernikiem kable od czujnika G38.
https://www.mediafire.com...ia_5hp.pdf/file
Tu schematy do silnika
https://www.mediafire.com...ik_4.2.pdf/file |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|