Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-02, 21:25
|
|
|
Ja już tak robiłem, nawet resetowałem sterownik od PB odpinając akumulator na jakiś czas (tak mi poradzono na forum), a dalej mi kuleje na PB jak odpalę na zimnym, jak pochodzi troche i się zagrzeje jest lepiej ale nie idealnie, jak dodam gazu to się dusi. Na LPG nie ma tego problemu chodzi super. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-02, 21:37
|
|
|
a błędy jakieś masz? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-09-02, 22:30
|
|
|
Witam
Z tego co podałeś to ewidentnie wina leży po stronie pracy na Pb i tu należy szukać usterki. Proponuje dobry warsztat, który ogarnia temat A8, gdyż nie jest to zwykła rzędowa czwórka i problemu ze złą pracą może być wiele. |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-03, 07:50
|
|
|
brak błędów na vagu |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-09-03, 21:37
|
|
|
riki76 napisał/a: | brak błędów na vagu |
Proponuję przyjrzeć się dokładnie sondom lambda...
ja w swoim A8 walczyłem kiedyś z kulejącym silnikiem i sprawdziłem wszystko co się dało... winna okazała się sonda lambda która o dziwo na VAG-u działała poprawnie ale jednak była ewidentnie padnięta.
Po wymianie na nową silnik cykał jak zegarek. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-03, 22:58
|
|
|
jak juz piszemy ewidentnie to warto uszczegółowić że w zasilaniu w Pb bo
częśc związana z iskrą wydaje się byc w porządku ale już zbyt wiele
widziałem tajemniczych sytuacji żeby wydawać takie osądy
sondy też w/g mnie powodowałyby problemy z pracą na gazie
w końcu wpływają na motronica z którego korzysta lpg |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-04, 18:34
|
|
|
no właśnie na gazie lata jak strzała a na benzynie kuleje i to przy odpaleniu na zimno nawet bardzo... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-09-04, 22:01
|
|
|
maciu napisał/a: | (...) sondy też w/g mnie powodowałyby problemy z pracą na gazie
w końcu wpływają na motronica z którego korzysta lpg |
riki76 napisał/a: | no właśnie na gazie lata jak strzała a na benzynie kuleje i to przy odpaleniu na zimno nawet bardzo... |
No właśnie tak samo zawsze to oceniałem ale wcale tak nie jest...
bo np. LPG ma inne czasy wtrysku, inny skład mieszanki, inną temeraturę więc czasami wskazania sondy dla LPG mieszczą się w dopuszczalnych granicach ale już dla PB nie.
Moje A8 na LPG też latało ładnie i chodziło prawie jak zegareczek a na PB czasami kulało tak bardzo jakby chodziło tylko na 4-ech "garach".
O powyższym przekonałem się także po modyfikacji układu wydechowego w moim S8 - po wycięciu katalizatorów i zrobieniu przelotu na PB wyrzucało mi błąd drugiej sondy lambda ale na LPG wszystko było OK...
umiejscowienie sond już poprawiłem więc teraz na PB jest OK a dzięki tym perypetiom nabyłem nowe cenne doświadczenia.
Wracając do mojego A8...
Temat wałkowałem u kilku speców i tak jak pisałem - na VAG'u sondy pracowały OK ale jedna z nich na ułamek sekundy świrowała i tak co pewien czas (nigdy nie wyłapaliśmy tego momentu na VAG'u) ale komputer łapał błąd, potem następny i tak się to nawarstwiało że po dluższym czasie silnik zaczynał kuleć.
Po zmianie sondy jak ręką odjął a nic innego nie wymieniałem i nie naprawiałem.
Z sondami lambda tak się czasem zdarza ale ja przecież nic nie przesądzam - piszę tylko co warto jeszcze sprawdzić bazując na tym co wydarzyło się u mnie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-05, 08:46
|
|
|
no jasne że MOŻĘ mieć inne - zależy od ustawień sterownika ale podstawą dla niego
jest czas rozpoczęcia i długość wtrysku benzyny dla każdego cylindra
z osobna
jeżeli na lpg jest źle mogą być błędy w motronicu wskazujące na skład mieszanki |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-05, 10:12
|
|
|
wybaczcie ze sie wtrace do tematu, nie bardzo doczytalem o co chodzi ale czasu brakuje, jesli koledze auto lata na lpg a na pb nie chce, jesli ma problemy z odpaleniem i nierowna praca a po dodaniu gazu auto sie jakby dusilo to nasuwa mi sie tylko jedno- wtryskiwacz pb. Dziekuje
[ Dodano: 2010-09-05, 11:13 ]
dodam jeszcze, ze sondy nie pracuja na zimnym silniku i warto o tym pamietac |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-05, 20:10
|
|
|
a jak sprawdzić który to ewentualnie wtryskiwacz jest walnięty? |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-05, 20:27
|
|
|
jesli ktorey wtryskiwacz ma problemy z wtryskiwaniem to ECU zapisze bledy sporadyczne a jesli nie to trzeba wejsc w bloki spalania i monitorowac prace. To wszystko oczywiscie za pomoca vaga. Nie zdziw sie jesli to bedzie nie tylko jeden wtrysk. Ostatnio wymienialismy u kolesia 3 szt az. Te same objawy co u ciebie. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-05, 20:32
|
|
|
a które bloki? czy to wartości mierzone blok 15 i 16? |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-05, 20:34
|
|
|
nie pamietam ktore ale najsprawniej sprawdzisz to przy porannym odpalaniu na blokach "spalanie na cylindrach" prawdopodobnie 15,16 |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-05, 20:38
|
|
|
OK tam są wartości podawane jako napięcie w Voltach ile powinno być na gorącym silniku czyli 90 stopni?
Ja mam na ciepłym silniku czyli 90 stopni i wolne obroty czyli bieg jałowy
Blok 15
1,053V
1,014V
0,858V
0,975V
Blok 16
0,819V
0,936V
0,780V
0,858V |
|
|
|
|
|