Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4.2]Drgania/trzęsienia silnika gdy jest na zimnym.  
Autor Wiadomość
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-02, 21:25   

Ja już tak robiłem, nawet resetowałem sterownik od PB odpinając akumulator na jakiś czas (tak mi poradzono na forum), a dalej mi kuleje na PB jak odpalę na zimnym, jak pochodzi troche i się zagrzeje jest lepiej ale nie idealnie, jak dodam gazu to się dusi. Na LPG nie ma tego problemu chodzi super.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-02, 21:37   

a błędy jakieś masz?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-09-02, 22:30   

Witam
Z tego co podałeś to ewidentnie wina leży po stronie pracy na Pb i tu należy szukać usterki. Proponuje dobry warsztat, który ogarnia temat A8, gdyż nie jest to zwykła rzędowa czwórka i problemu ze złą pracą może być wiele.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-03, 07:50   

brak błędów na vagu
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-03, 21:37   

riki76 napisał/a:
brak błędów na vagu

Proponuję przyjrzeć się dokładnie sondom lambda...
ja w swoim A8 walczyłem kiedyś z kulejącym silnikiem i sprawdziłem wszystko co się dało... winna okazała się sonda lambda która o dziwo na VAG-u działała poprawnie ale jednak była ewidentnie padnięta.
Po wymianie na nową silnik cykał jak zegarek.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 22:58   

jak juz piszemy ewidentnie to warto uszczegółowić że w zasilaniu w Pb bo
częśc związana z iskrą wydaje się byc w porządku ale już zbyt wiele
widziałem tajemniczych sytuacji żeby wydawać takie osądy

sondy też w/g mnie powodowałyby problemy z pracą na gazie
w końcu wpływają na motronica z którego korzysta lpg
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-04, 18:34   

no właśnie na gazie lata jak strzała a na benzynie kuleje i to przy odpaleniu na zimno nawet bardzo...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-04, 22:01   

maciu napisał/a:
(...) sondy też w/g mnie powodowałyby problemy z pracą na gazie
w końcu wpływają na motronica z którego korzysta lpg

riki76 napisał/a:
no właśnie na gazie lata jak strzała a na benzynie kuleje i to przy odpaleniu na zimno nawet bardzo...

No właśnie tak samo zawsze to oceniałem ale wcale tak nie jest...
bo np. LPG ma inne czasy wtrysku, inny skład mieszanki, inną temeraturę więc czasami wskazania sondy dla LPG mieszczą się w dopuszczalnych granicach ale już dla PB nie.

Moje A8 na LPG też latało ładnie i chodziło prawie jak zegareczek a na PB czasami kulało tak bardzo jakby chodziło tylko na 4-ech "garach".
O powyższym przekonałem się także po modyfikacji układu wydechowego w moim S8 - po wycięciu katalizatorów i zrobieniu przelotu na PB wyrzucało mi błąd drugiej sondy lambda ale na LPG wszystko było OK...
umiejscowienie sond już poprawiłem więc teraz na PB jest OK a dzięki tym perypetiom nabyłem nowe cenne doświadczenia.

Wracając do mojego A8...
Temat wałkowałem u kilku speców i tak jak pisałem - na VAG'u sondy pracowały OK ale jedna z nich na ułamek sekundy świrowała i tak co pewien czas (nigdy nie wyłapaliśmy tego momentu na VAG'u) ale komputer łapał błąd, potem następny i tak się to nawarstwiało że po dluższym czasie silnik zaczynał kuleć.
Po zmianie sondy jak ręką odjął a nic innego nie wymieniałem i nie naprawiałem.

Z sondami lambda tak się czasem zdarza ale ja przecież nic nie przesądzam - piszę tylko co warto jeszcze sprawdzić bazując na tym co wydarzyło się u mnie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 08:46   

no jasne że MOŻĘ mieć inne - zależy od ustawień sterownika ale podstawą dla niego
jest czas rozpoczęcia i długość wtrysku benzyny dla każdego cylindra
z osobna

jeżeli na lpg jest źle mogą być błędy w motronicu wskazujące na skład mieszanki
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-05, 10:12   

wybaczcie ze sie wtrace do tematu, nie bardzo doczytalem o co chodzi ale czasu brakuje, jesli koledze auto lata na lpg a na pb nie chce, jesli ma problemy z odpaleniem i nierowna praca a po dodaniu gazu auto sie jakby dusilo to nasuwa mi sie tylko jedno- wtryskiwacz pb. Dziekuje

[ Dodano: 2010-09-05, 11:13 ]
dodam jeszcze, ze sondy nie pracuja na zimnym silniku i warto o tym pamietac
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-05, 20:10   

a jak sprawdzić który to ewentualnie wtryskiwacz jest walnięty?
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-05, 20:27   

jesli ktorey wtryskiwacz ma problemy z wtryskiwaniem to ECU zapisze bledy sporadyczne a jesli nie to trzeba wejsc w bloki spalania i monitorowac prace. To wszystko oczywiscie za pomoca vaga. Nie zdziw sie jesli to bedzie nie tylko jeden wtrysk. Ostatnio wymienialismy u kolesia 3 szt az. Te same objawy co u ciebie.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-05, 20:32   

a które bloki? czy to wartości mierzone blok 15 i 16?
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-05, 20:34   

nie pamietam ktore ale najsprawniej sprawdzisz to przy porannym odpalaniu na blokach "spalanie na cylindrach" prawdopodobnie 15,16
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-05, 20:38   

OK tam są wartości podawane jako napięcie w Voltach ile powinno być na gorącym silniku czyli 90 stopni?
Ja mam na ciepłym silniku czyli 90 stopni i wolne obroty czyli bieg jałowy
Blok 15
1,053V
1,014V
0,858V
0,975V

Blok 16
0,819V
0,936V
0,780V
0,858V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.