Autor |
Wiadomość |
cheza87
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marzena
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączyła: 05 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-26, 17:39 [S8 D2 99
] Nie wybiera ostatnich 30 litrów paliwa.
|
|
|
Witam.
Mam problem ze swoją S8 D2 1999 r. Mianowicie nie wybiera ostatnich 30 litrów paliwa. Audi jest po wymianie kosza pompy paliwa oraz o-ring'ów, jednak w dalszym ciągu nie można zlokalizować przyczyny. Gdy wskaźnik paliwa wskazuje mniej więcej 1/4 baku autem zaczyna rzucać i gaśnie bez możliwości ponownego odpalenia. W tym stanie do zbiornika wejdzie jedynie 60 litrów, co można wywnioskować, że pobiera paliwo również z drugiej komory. Po zatankowaniu do pełna auto zrobi 350 km. Może macie jakieś pomysły, co może być przyczyną takiego stanu. Jest to usterka dość frustrująca i żenująca jak auto stanie na trasie i trzeba dolewać benzyny z baniaka tak żeby mógł dojechać do najbliższej stacji benzynowej... |
|
|
|
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-26, 17:52
|
|
|
Dużo o tym było już na forum bo jest to niestety bolączka naszych aut. Trzeba użyć wyszukiwarki...
Przyczyn jest kilka więc najpierw poczytaj trochę i sprawdź wszystko po kolei. Zazwyczaj przyczyną jest źle zamontowany kosz pompy paliwa.
Czy przed wymianą kosza było tak samo jak po wymianie? |
|
|
|
|
|
|
|
cheza87
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marzena
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączyła: 05 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-26, 18:02
|
|
|
Kuki30 napisał/a: | Dużo o tym było już na forum bo jest to niestety bolączka naszych aut. Trzeba użyć wyszukiwarki... |
Przeglądałam forum, zanim napisałam temat, jednak niestety to nie rozwiązało mojego problemu.
Kuki30 napisał/a: | Zazwyczaj przyczyną jest źle zamontowany kosz pompy paliwa. |
Kosz jest dobrze zamontowany. Auto oddałam do Damiana z forum. Jednak po zrobieniu jednej usterki, wyszło, że problem jest jednak poważniejszy niż myśleliśmy.
Kuki30 napisał/a: | Czy przed wymianą kosza było tak samo jak po wymianie? |
Auto, jak kupowaliśmy nie wybierało paliwa od połowy baku. Więc od razu oddaliśmy do Damiana, bo przyczyną był kosz pompy paliwa. Jednak teraz auto nie wybiera ostatnich 30 litrów paliwa. |
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-26, 18:11
|
|
|
Może to trochę śmieszne pytanie... ale czy wyjmowaliście kosz kiedy paliwa już pompa nie zaciągała ? Chodzi mi o to że może w prawym zbiorniku już nie było paliwa. Bo z tego co wiem to w naszych A8 jest jakiś układ przepompowywania paliwa. A jak ze wskazaniem poziomu paliwa? Wszystko ok? |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-26, 18:46
|
|
|
Czy pompę też wymieniałaś? Jaka jest średnica tego mniejszego króćca w pompie? Czy nie obluzowała się z mocowania któraś ssawka w baku?
Ta podkładka metalowa też wymieniona, czy nie?
Sprawdzał ktoś kamerą z drugiego otworu czy króciec dobrze wszedł w otwór? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
cheza87
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marzena
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączyła: 05 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-26, 19:27
|
|
|
Kuki30 napisał/a: | A jak ze wskazaniem poziomu paliwa? Wszystko ok? |
Czujnik poziomu paliwa jest dobry. Raczej nie tu tkwi problem. Wskaźnik płynnie schodzi, nie zacina się. Poza tym do baku 90 litrowego mogę zatankować tylko 60 litrów.
k44761 napisał/a: | Czy pompę też wymieniałaś? Jaka jest średnica tego mniejszego króćca w pompie? Czy nie obluzowała się z mocowania któraś ssawka w baku?
Ta podkładka metalowa też wymieniona, czy nie? |
Pompy nie wymieniałam, gdyż jest dobra. Paliwo wybiera równomiernie z dwóch zbiorników. Auto przyśpiesza bez zastrzeżeń, nie dławi go. |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-26, 20:02
|
|
|
źle zamontowany kosz , brak szczelności na metalowej uszczelce... |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-26, 21:01
|
|
|
Sama pompa to oryginał czy zamiennik? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
cheza87
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marzena
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączyła: 05 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-26, 21:05
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Sama pompa to oryginał czy zamiennik? |
Oryginał. |
|
|
|
|
oma142
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: strzelin
|
Wysłany: 2014-01-26, 21:46
|
|
|
miałem to samo poprostu pompa paliwa nie miała takiego "dzyndzelka" obok głownego wlotu. |
_________________ audi bogiem... a8 nałogiem... |
|
|
|
|
|
|
|
cheza87
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marzena
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączyła: 05 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-26, 21:57
|
|
|
oma142 napisał/a: | miałem to samo poprostu pompa paliwa nie miała takiego "dzyndzelka" obok głownego wlotu. |
Hmm, z tego co się dowiedziałam, to zamiennik nie ma tego "dzyndzelka", a to jest oryginalna pompa. |
|
|
|
|
oma142
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: strzelin
|
Wysłany: 2014-01-26, 22:04
|
|
|
orginał ale moze nie od a8 ja kupiłem zamiennik z tym dzyndzelkiem i bylo ok |
_________________ audi bogiem... a8 nałogiem... |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-01-27, 10:43
|
|
|
Nie trafiony kruciec tloczny przy skladaniu
Uciekla aluminiowogumowa uszczelka pod koszem
Wyskoczyl z mocowania waz zalewowy kosza ktory jest ledwo widoczny zaraz pod gorna sciana zbiornika.
To nalezy sprawdzic |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-27, 20:49
|
|
|
Cytat: | Paliwo wybiera równomiernie z dwóch zbiorników. | to NIE dobrze. Paliwo powinno najpierw być wybierane z obydwu zbiorników, ale dopóki jego poziom pozwala na swobodne przelewanie się z baku do baku górnym połączeniem baków. Poniżej 3/4 baku powinno zacząć wybierać z baku LEWEGO. Paliwo jest z niego przepompowywane do baku prawego, a ponieważ tam jest dużo paliwa nadmiar przelewa się do baku lewego górą. Jak się skończy w baku lewym paliwo, wybierany jest bak prawy, i dopiero wtedy w prawym baku ma spadać poziom.
Więc przy około połowie zbiornika w lewym baku ma być susza i jest to jak najbardziej normalny objaw.
U mnie (też w lifcie) jak równomiernie wybierało z dwóch zbiorników to zostawało około 20L a silnik gasł.
Zupełnie inaczej jest w D3, tam są 2 pompy i nie ma problemów. Takie rozwiązanie mam teraz u siebie w D2. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-28, 12:04
|
|
|
To ja się dopiszę bo to mi się trafił ten przypadek..... tzn. ja składałem tą S8.
Na początku jak ją kupiliśmy (tzn. koleżanka Marzena kupiła a ja asystowałem) auto zatrzymywało się już przy połowie zbiornika.
Rozebrałem i okazało się, że standardowo nie wybiera paliwa z lewej komory (była prawie pełna).
Pompa paliwa jest oryginalna (ma odpowiednie króćce do przelewu) i działa raczej bez zarzutu (działa normalnie w całym zakresie obrotów).
Kosz był oczywiście uszkodzony i źle złożony.
Ze swojego sprawnego kosza (wciąż posiadałem jeden sprawny kompletny) przełożyłem mocowanie pompy z sitkiem (tamto było nadpalone i połamane i pompa siedziała krzywo), cały dół kosza (tamten był połamany), duży oring na łączeniu dwóch połówek kosza, oring na czujniku poziomu paliwa (strona prawa czyli przy koszu bo stary puszczał paliwo górą), oring na króću którym ciągnie paliwo z drugiej komory oraz główną uszczelkę górną kosza (stara była mocno nadszarpnięta zębem czasu).
Po tej robocie pompa przelewa sobie paliwo z lewej komory więc system przelewu działa ale..... niestety z lewej komory nie wybiera wszystkiego.
Co więcej, kiedy przestaje wybierać z lewej komory ciągnie paliwo z komory prawej (głównej) ale również nie do końca.
Efekt finalny jest taki, że auto zatrzymuje się kiedy wskaźnik paliwa pokazuje około ¼ zbiornika paliwa i w obu komorach zostaje na dnie trochę paliwa.
Czujniki paliwa wskazują poprawnie.
Po samoczynnym zatrzymaniu do zbiornika można zatankować jakieś 60 litrów paliwa.
Tu podkreślam, że 60 litrów to nie jest połowa a paliwo pozostaje w obu komorach na dnie (nie tylko w lewej) więc teoretycznie system przelewania paliwa działa.
W trakcie tych prac znalazłem w zbiorniku paliwa zerwaną małą miedzianą tulejkę - rozbierając po raz drugi skupiłem się więc na wszystkich wężach i ssakach, ich położeniu i połączeniu i ewentualnym miejscu skąd mogła się wziąć ta nieszczęsna zerwana tulejka.
Mam w posiadaniu (na tzw. magazynie) również kompletny zbiornik paliwa od S8 który na 100% był sprawny więc połączenia i położenie rurek porównałem sobie również z tamtym pustym zbiornikiem i stwierdzam, że na pierwszy rzut oka wszystko wygląda normalnie.
Po drugim złożeniu sądziłem, że będzie OK więc przyznam, że trochę zbaraniałem
k44761 napisał/a: | Czy pompę też wymieniałaś? Jaka jest średnica tego mniejszego króćca w pompie? |
Pompy nie wymieniałem - wygląda na oryginał.
Średnicy nie sprawdzałem.
k44761 napisał/a: | Ta podkładka metalowa też wymieniona, czy nie? |
Która podkładka?... nie kojarzę o czym mowa.
k44761 napisał/a: | Sprawdzał ktoś kamerą z drugiego otworu czy króciec dobrze wszedł w otwór? |
Kamerą nie sprawdzałem - robiłem to na wyczucie, jak wielokrotnie wcześniej.
Generalnie jak uważać na ruchy to kosz pompy ma tylko jedną poprawną pozycję i tylko w tej jednej można go normalnie założyć i skręcić.
Po złożeniu przelewanie z lewego zbiornika do prawego działa więc domniemuję, że złożyłem poprawnie.
Ale jak widać coś przeoczyłem - przede mną dłubał tam jakiś mechanik handlarza (auto kupione od handlarza) więc nie wiem co mogłem przeoczyć a co ktoś wcześniej mógł uszkodzić
Pepeka napisał/a: | źle zamontowany kosz , brak szczelności na metalowej uszczelce... |
Której uszczelce?...... nie kojarzę ale może przede mną ktoś ją wyrzucił a ja ten element przeoczyłem bo go po prostu nie było
k44761 napisał/a: | Cytat: | Paliwo wybiera równomiernie z dwóch zbiorników. | to NIE dobrze. Paliwo powinno najpierw być wybierane z obydwu zbiorników, ale dopóki jego poziom pozwala na swobodne przelewanie się z baku do baku górnym połączeniem baków. Poniżej 3/4 baku powinno zacząć wybierać z baku LEWEGO. Paliwo jest z niego przepompowywane do baku prawego, a ponieważ tam jest dużo paliwa nadmiar przelewa się do baku lewego górą. Jak się skończy w baku lewym paliwo, wybierany jest bak prawy, i dopiero wtedy w prawym baku ma spadać poziom. |
Właściwie to nie wybiera paliwa równomiernie z obu komór równocześnie. Najpierw wybiera z lewego a później z prawego - tu Marzena trochę źle to napisała.
k44761 napisał/a: | Więc przy około połowie zbiornika w lewym baku ma być susza i jest to jak najbardziej normalny objaw.
U mnie (też w lifcie) jak równomiernie wybierało z dwóch zbiorników to zostawało około 20L a silnik gasł. |
To muszę to jednak szczegółowo przejrzeć bo po samoczynnym zatrzymaniu pracy silnika w lewej pozostaje na dnie jeszcze trochę paliwa (nie ma suszy) a w prawej pozostaje go trochę więcej
ehhhhh, pierwszy raz takie perypetie mam z tym przelewaniem
k44761 napisał/a: | Zupełnie inaczej jest w D3, tam są 2 pompy i nie ma problemów. Takie rozwiązanie mam teraz u siebie w D2. |
W D3 też bywają problemy. Tam też jest system przelewania.
Z tego co kojarzę pompy są dwie ale jedna główna a druga wspomagająca i już kilkukrotnie spotkałem się z przypadkiem, że auto odpala normalnie a po 30sek gaśnie.... bo pompa w prawej komorze (główna) zdechła a przy rozruchu paliwo podaje ta z lewej komory (wspomagająca).
Tak bywa w 4.2V8 MPI bo w dieslu jest trochę inaczej |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-01-28, 18:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|