Autor |
Wiadomość |
Lukasz_
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 73 Skąd: D1
|
Wysłany: 2010-05-20, 18:49 [D2 4.2]Kapie olej...skąd?
|
|
|
Co to jest? I o ile zbiednieję.;)
Z góry widać, że to gdzieś nad poduszką silnika (okolice sondy lambda/kolektora - prawa głowica) sączy się olej. Zaczęło się 2 dni temu, znalazłem kropkę oleju w garażu.
Na zdjęciu zaznaczone w kółku gdzie jest mokra poduszka.
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz_
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 73 Skąd: D1
|
Wysłany: 2010-05-20, 19:33
|
|
|
Ile z tym mogę "pojeździć"? |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-05-20, 19:41
|
|
|
Jak nie zacznie bardziej to ile chcesz , jak miałem wcześniej a8 z silnikiem abz to chyba zrobiłem ze 20tys bo była zima i nie chciało mi się marznąć żeby to zrobić . Może też lecieć z pod wałka rozrządu i ściekać na dół - to wtedy jest ryzyko że leci też na pasek rozrządu. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-05-22, 15:00
|
|
|
Podczepie się pod temat.
U mnie też prawdopodobnie gdzieś kapie gdyż jak wjadę do garażu to czuć zapach palonego oleju :-/
Ani od dołu ani od góry nie widać żadnego wycieku.
Pewnie leci gdzies na kolektor i paruje odrazu.
Co ciekawsze nie widzę zbytniego ubytku na bagnecie. :-?
Czy warto szukać dziury - czy dalej mogę sobie tak jeździć ? |
_________________ |
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-05-23, 08:35
|
|
|
Mikigd napisał/a: | Podczepie się pod temat.
U mnie też prawdopodobnie gdzieś kapie gdyż jak wjadę do garażu to czuć zapach palonego oleju :-/
Ani od dołu ani od góry nie widać żadnego wycieku.
Pewnie leci gdzies na kolektor i paruje odrazu.
Co ciekawsze nie widzę zbytniego ubytku na bagnecie. :-?
Czy warto szukać dziury - czy dalej mogę sobie tak jeździć ? |
zerknij na wysokosci katuw tam gdie wychodi wał do tylnego napendu czesto uszczelniacze tam lecą kapie na caty i ten zapach sie pojawia a nic na ziemie nie skapnie bo sie wypala |
|
|
|
|
|
|
|
Yankes
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2010-05-25, 20:31
|
|
|
koledzy polecam sprawdzic odmy sa dwie z tylu silnika i jedna z przodu mi jedna sie rozpuscila i olej sciekal po silniku na katy i wydech od góry jest slaby dostęp do nich a od dołu wcale |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-06-07, 09:07
|
|
|
Yankes napisał/a: | koledzy polecam sprawdzic odmy sa dwie z tylu silnika i jedna z przodu mi jedna sie rozpuscila i olej sciekal po silniku na katy i wydech od góry jest slaby dostęp do nich a od dołu wcale |
U mnie właśnie był problem z odmą z tyłu silnika.
Mechanik twierdził, że wyciek jest spod uszczelek pokrywy zaworów. Wymienił je i dalej patrzę że osłona pod silnikiem mokra. Nie był to jakiś straszny wyciek ale leciało z tyłu silnika w miejscy gdzie łączy się ze skrzynią. Kapało na osłonę a pod wpływem prędkości rozbryzgiwało się na podwozie.
Dopiero sam zdjąłem plastiki i szukałem problemu. Okazało się, że odma leży gdzieś sobie na reszcie węży.
Jak ją złapałem żeby założyć okazało się, że dziurawa jak sito.
Nowy wąż 250 - 300 zł podobno dostępny tylko w oryginale.
W związku z tym że wydało mi się drogo za kawałek 30 cm węża oraz że problem jest z jego założeniem w dolnej części silnika ( żeby wąż wcisnąć u dołu z tyłu silnika to trzeba mieć małe chińskie rączki) Kupiłem wąż olejoodporny w otulinie metalowej sztywny, dokupiłem dwa kolanka z miedzi, chwila pracy i odma lepsza od oryginału i z założeniem nie było problemu. Minęły dwa tygodnie i narazie patent się sprawdza a koszt to ok. 15 zł |
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz_
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 73 Skąd: D1
|
Wysłany: 2010-09-08, 15:49
|
|
|
Tutaj winnym okazał się czujnik ciśnienia oleju.
Dwóch mechaników chciało rozbierać pół auta, a podciekało przez w/w czujnik. Cena 13zł. Wymiana na zimnym silniku - 10minut.
P.S. Odmy też już przerabiałem. |
|
|
|
|
|