Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-08-08, 21:49 [D2 4.2]Nierówna praca po odpaleniu
|
|
|
Przy odpalaniu auta jak silnik zimny nie chce "zagadać" za pierwszym razem, czasami załapie nawet za trzecim razem ale i tak silnik pracuje nierówno a jak dodam gazu to się dławi i czuć z rury wydechowej jakby mieszanka była za bogata, jak sobie popracuje tak z 5 min na wolnych obrotach to obroty się stabilizują. Problem powstał z dwa tygodnie temu. Dodam że mam walnięty wskaźnik paliwa bo wskazówka nie schodzi do rezerwy. Czytałem też posty o pompach paliwowych i ich niedomaganiach dlatego zatankowałem więcej paliwa żeby sprawdzić czy przyczyną nie jest to że nie bierze paliwa z drugiej komory ale po zatankowaniu nic się nie zmieniło. Od czego zacząć? |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-09, 07:25
|
|
|
Zacząłbym od tego, czy to gaz czy PB jest przyczyną, u mnie miałem taki sam problem tylko troszkę słabsze objawy. Zanim go zgasisz wieczorem to pojeździj chwilkę na PB i wtedy rano zobaczysz, jeśli odpali bez problemu to należy wyregulować gaz a jeśli nie to oznacza to że problem jest z zasilaniem PB i tam należy szukać przyczyny.
Mój gazownik tłumaczył kiedyś kolesiowi, że jeśli gaz jest źle wyregulowany i np. dawka jest zbyt uboga komputer od pb próbuje podać większą dawkę pb i następnego dnia rano kiedy już odpalamy go na pb zalewa go. Koleś sprawdził to i przed zgaszeniem przełączył na pb i następnego dnia rano problemu nie było. Wyregulowali gaz i do dziś jest ok.
Było to Audi TT 1.8T |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-08-09, 16:06
|
|
|
dopoki sie nie wepniesz to bedziemy tylko gdybac. Na moje oko masz problem z czujnikiem temperatury, stad problemy z odpalaniem, duszeniem sie itd. Jesli zatankowales ponad polowe i dalej jest lipa to moze byc to co pisalem albo ktoras cewka nie domaga albo pompa ma slabe cisnienie, albo swieca albo... Bez vaga bedziemy gdybac. Skad jestes? |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-08-09, 20:10
|
|
|
Podłączałem Vaga i błędów nie ma, ale zmniejszyłem mu dawkę gazu bo trochę było bogato, pojeździłem trochę i jutro rano zobaczę czy coś się zmieniło. Może faktycznie komp wyłapuje ustawienie gazu i przylewa przy odpaleniu benzynką....
[ Dodano: 2010-08-10, 18:19 ]
No i to samo, dalej nierówno chodzi jak odpali, a odpala czasami za 3 razem i jak dodam gazu to gaśnie....
[ Dodano: 2010-08-29, 23:55 ]
Mam zamiar wziąć się za remoncik pompy paliwa, może nawet ją wymienię. Czy można zdemontować pompę i jeździć na samym gazie. Czy ktoś tak próbował?, nie mówie że cały czas ale np. 2 dni.
[ Dodano: 2010-09-02, 20:05 ]
Zrobiłem reset sterownika silnika bo myślałem że złapał jakieś błędne dane od gazu, ale to nie to. Jak odpalam silnik to jak jest zimny to strasznie nierówno pracuje a jak dodam gazu to gaśnie a im cieplejszy to lepiej pracuje więc to pewnie albo świece, albo kable WN albo cewka...co radzicie od czego zacząć? Dodam że błędów na Vagu nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
RETON
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRZYSIEK
Jeżdzę: AUDI A8 L
Wiek: 48 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 22 Skąd: GRODZISK MAZ.
|
Wysłany: 2010-09-06, 20:28
|
|
|
witam
przyłącze się jeśli można ponieważ w swoim samochodziku mam identyczny problem. Pojawił sie już sporo wcześniej , ale po jakimś czasie zniknął i myślałem, że to był jakiś chwilowy odpał. Ale niestety teraz od jakiś 2-3 miesięcy odpalanie mojej a8 to koszmar. Ponowie więc apel o jakieś pomysły |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-09-07, 05:30
|
|
|
Sprawdził bym jeszcze czy katalizatory nie są zapchane . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
dariusz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2 Audi 80
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2010-09-07, 09:01
|
|
|
Witam Ja mam problem tego typu,tankujac do pełna zbiornik po zatankwaniu auto po odpaleniu gasnie.Dodam jeszcze ze zdarza sie ze obroty faluja mi podczas jazdy |
|
|
|
|
Smoli
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 27 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2010-09-30, 06:17
|
|
|
Witam kolegow nie wiem czy juz poradziliscie sobie z tymi obrotami ale ja mialem podobnie i przyczyna byle klapki w kolektorze ssacym.
http://www.a8team.pl/topics12/2674.htm |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-30, 19:29
|
|
|
Przeczytałem, tylko że u mnie nie ma błędów na vagu |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-30, 20:59
|
|
|
podmień pompę paliwa |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-09-30, 21:28
|
|
|
no tylko trzeba mieć drugą...
[ Dodano: 2010-10-18, 13:18 ]
Dzisiaj bawiłem się laptopem znaczy VAGiem, zrobiłem odczyty na bloku 003 pozycja 3 i 4 czyli temperatury.
Na zimnym silniku po odpaleniu pozycja 3 rośnie w miarę czasu pracy silnika czyli temperatura wzrasta normalnie do 90 stopni a w pozycji 4 nie wzrasta stoi na 10 stopniach a później przy rozgrzanym motorze 90 stopni (wskazanie z deski rozdzielczej - zegary) na tej pozycji 4 temperatura wynosi 14 stopni.
Który czujnik temperatury jest walnięty? Czarny G62 czy ten co podaje temperaturę do ECU???
[ Dodano: 2010-10-19, 13:25 ]
U mnie drugi z czujników ten z tyłu patrząc od lewej strony jest koloru zielonego na VAGu jak zdjąłem wtyczkę z niego pokazało że to G70 a silnik jakby zaczął pracować równiej...
[ Dodano: 2010-10-24, 19:51 ]
Wymieniłem czujnik ten zielony temperatury i dalej mam kłopoty z porannym odpalaniem. A ten czarny czujnik jakie ma zadanie oprócz podawania temperatury na desce rozdzielczej? Bo u mnie w miarę nagrzewania temperatura rośnie i pokazuje normalnie do 90 stopni.
[ Dodano: 2011-10-14, 14:10 ]
Temat rozwiązany. Przyczyna "skończyła" się pompa paliwa tzn nie dawała odpowiedniego ciśnienia, ktoś wcześniej założył coś w stylu made in china. Przy okazji przestudiowałem cały temat pompy paliwa, obiegu paliwa itd....temat rzeka :shock: .
Ponadto dla mających problem z:
- szarpaniem skrzyni biegów przy przełączniu biegów w autach z instalacją LPG
- nierówna praca silnika
- cięzko odpala rano - za 3 razem itp
- zapala się CAT
to muszę powiedzieć że pompa ma bardzo duży wpływ właśnie na wyżej wymienione problemy... |
|
|
|
|
|