Ogłoszenie 

sportwheels.pl Maglownica Audi części samochodowe Tarcze, hamulce
Sportwheels
Przekładnie kierownicze
Części Audi A8
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 2.8PB/LPG ] Falujące obroty, szarpanie, sprzęgło  
Autor Wiadomość
Jarek1988 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: LUB
Wysłany: 2021-08-24, 06:24   [D2 94 2.8PB/LPG ] Falujące obroty, szarpanie, sprzęgło

Witam! Pacjent A8 D2 2.8 AAH manual. Sytuacja dziś z rana. Przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła dziwny dźwięk - jakby świergotanie, piszczenie. Podwyższone wolne obroty - 1000. Do tego jak dojechałem już do miasta, na światłach zaczęły falować obroty - z 1000 do 1300 i tak skakały w odstępach co 1-2 sekundy. Przy zmianie biegów czuć jakby szarpanie, ogólnie te kilkaset metrów do miejsca pracy dziwnie jechał. Zaparkowałem i nie wiem co dalej... Płyn hamulcowy jest, tak na szybko nic w komorze silnika niepokojącego nie widzę.
P.S. wydawało mi się też, że przy wciśniętym sprzęgle i kręceniu kierownicą przy parkowaniu ten dźwięk piszczenia nasilił się. Bez wciśniętego sprzęgła nic nie słychać.
Co może być przyczyną?
Edit: Na zimnym silniku wolne obroty utrzymują się na poziomie 1000. Na ciepłym natomiast... po odpaleniu trzyma ładnie 800 obr/min - do momentu dodania gazu. Schodzi do 1000 i tak trzyma. Ponowne wciśnięcie pedału gazu powoduje falowanie 1000-1500 obrotów plus do tego potrafi zostać na tych 1500 i dopiero kolejne przegazowanie powoduje zejście do 1000. Do tego w czasie jazdy przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu czuć wyraźne szarpnięcie.
Edit 2: Błędy po przeskanowaniu:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 --- Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 --- Intermittent
17912 - Intake Air System: Leak Detected
P1504 - 35-10 --- Intermittent
16557 - Fuel Trim; Bank 2: Malfunction
P0173 - 35-10 --- Intermittent
16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
P0170 - 35-10 --- Intermittent

[ Dodano: 2021-09-19, 19:27 ]
Sam se odpowiem;) Dziwne dźwięki to łożysko oporowe. Jakiś czas temu puścił mi przewód zasilający idący do wtryskiwaczy i benzyna ładnie leciała sobie po podwoziu wypłukując smar z łożyska.
Natomiast falujące obroty to wina silniczka krokowego. Na razie stary pomoczył się trochę w benzynie i jest trochę lepiej ale będę go wymieniał na nowy.

[ Dodano: 2021-11-15, 15:02 ]
Problem z falującymi obrotami nierozwiązany - wolne obroty cały czas utrzymują się na 1000 i falują tak do 1300, czasami do 1500. Przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć wyraźne szarpnięcie. Co zostało zrobione:
-wymieniony silniczek krokowy,
-wymieniona przepustnica,
-wymieniony przepływomierz,
-nowy filtr powietrza,
-nowe świece,
-układ dolotowy sprawdzony (spsikany samostartem, nic się nie zmieniało, chociaż jeszcze zastanawiam się czy nie poszukać gdzieś zakładu gdzie sprawdzą szczelność układu dymem, to chyba najdokładniejsze).
Cały czas na kompie jest jeden błąd:
17912 - Intake Air System: Leak Detected
P1504 - 35-10 --- Intermittent.
Podpowiecie jeszcze gdzie szukać przyczyny?
 
 
damio333 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 10
Skąd: Kleosin
Wysłany: 2021-11-21, 13:05   

Kiedyś w poprzedniej a8 d2 2.8 automat mialem problem z falowaniem podobnym obrotów,szarpaniem i do tego dochodziło gaśniecie auta przy zwalnianiu. Wymieniony został czujnik temperatury powietrza(o ile dobrze pamietam to ten.. był dosc tani bo chyba z 30-50zł) problemy ustapiły 🙂
 
 
Jarek1988 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: LUB
Wysłany: 2021-11-21, 18:48   

O to już jakiś trop - jak doszedłeś, że to może być ten czujnik? Wyskakiwał z nim jakiś błąd na komputerze?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4743
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2021-11-22, 20:16   

dolot się sprawdza zapalasz auto i dodajesz gazu i zatykasz dolot i jak zgaśnie to ok
falujące obroty to może być lpg
 
 
Jarek1988 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: LUB
Wysłany: 2021-11-23, 14:02   

pepi napisał/a:
dolot się sprawdza zapalasz auto i dodajesz gazu i zatykasz dolot i jak zgaśnie to ok
falujące obroty to może być lpg


Falują i na benzynie i na gazie tylko na gazie skaczą szybko od 1000 do 1300 obr/min a na benzynie od 1000 do 1500 obr/min ale nie skaczą tylko wolno rosną i wolno spadają. To dalej może być wina LPG?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4743
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2021-11-23, 14:38   

tak jak coś puszcza gaz wtrysk parownik np
zakrecić gaz przy butli wypalić i reszte spuścić \
albo regulator paliwa obacz bo też może byc ze puszcza
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1236
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-11-23, 17:06   

Jarek1988 napisał/a:
O to już jakiś trop - jak doszedłeś, że to może być ten czujnik? Wyskakiwał z nim jakiś błąd na komputerze?

Tutaj najprościej to po nocy, na zimnym silniku, podpiąć się pod komputer i sprawdzić jakie temperatury pokazują czujniki temp. powietrza i płynu - powinny być zbliżone do siebie (2-3 stopnie odchyłki jest ok) i zgodne z temperaturą na dworze.
Następnie odpalasz auto i obserwujesz jak wskazania z tych czujników rosną. Powinny rosnąć płynnie, bez jakichś dziwnych skoków.
Prawidłowych wartości w 2.8 nie znam, ale u mnie w ABZ, na rozgrzanym silniku, temp. w dolocie utrzymuje się ok 25-30* powyżej temperatury otoczenia przy jeździe w trasie i ok 50-60* powyżej temperatury otoczenia w korku. Raczej nigdy nie powinna przekroczyć 80*.

No i skoro cały czas wyrzuca błąd o nieszczelności w dolocie, to można w tym kierunku drążyć.
_________________
Four rings to rule them all
  
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4743
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2021-11-24, 06:51   

dolot to by falowały obroty zgadza sie ale opisane objawy wskazują na dodatkowe paliwo które auto dostaje raczej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

sportwheels - felgi aluminiowe Akumulatory samochodowe Audi A6

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami