Autor |
Wiadomość |
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-08-12, 11:24
|
|
|
Kluczowe jest też tutaj słowo trafić bo może być w różnym stanie:) Nie robię dużo km rocznie do tego sporo po mieście więc u mnie zwrot inwestycji trochę by trwał. Dlatego wolałbym zrobić obecną skrzynię na tip-top. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-08-12, 22:34
|
|
|
Weź zobacz jakie wałki i zębatki spięte są na 5b i wymień na tych elementach łożyska. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-08-16, 15:55
|
|
|
Forumowicze, macie może informacje jakie przełożenia na poszczególnych biegach mają skrzynie CVE i CUR? Wiem, że główne to 35:9 i tyle mam informacji na temat tych skrzyń. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-16, 20:07
|
|
|
Jarek1988 napisał/a: | Dlatego wolałbym zrobić obecną skrzynię na tip-top. | Jak masz czas to przytargaj lub wyślij ją do mnie i się naprawi |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-08-16, 20:38
|
|
|
Dziś kupiłem drugą skrzynię - znalezienie manualnej skrzyni do A8 2.8 w konfiguracji z napędem na przód to jakaś masakra - w ogóle tego nie ma. Zobaczymy jak ta nowa będzie się sprawowała - sprzedawca mówi, że 100% sprawna, daje gwarancje...
danishow stara skrzynia na razie zostaje w razie ,,w". Tak jak pisałem po rozebraniu nie widać nigdzie takiego zużycia które jednoznacznie wskazywałoby który element odpowiada za wycie na 5 biegu. Wg mechanika jest to łożysko, niedużo zużyte ale odzywające się już. 9/10 na kierowców nawet by sobie tyłka nie zawracało tym wyciem bo nie jest to głośne ale mnie kurvica brała jak miałem otwartą szybę i wkładałem 5 bieg - jestem przeczulony na jakiekolwiek dziwne odgłosy. Do Ciebie to do Niemiec trzeba by wysyłać? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-16, 20:42
|
|
|
Ale podobne skrzynie sa tez w innych modelach |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-08-16, 20:44
|
|
|
Właśnie tylko w A6 C4 występowały - jeśli chodzi o przełożenie główne. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-16, 20:48
|
|
|
Jarek1988 napisał/a: | Wg mechanika jest to łożysko, niedużo zużyte ale odzywające się już | Jeżeli kręcąc łożyskiem słychać odgłos pracujących kulek czy też rolek to na bank uszkodzone, poza tym właśnie łożyska na piątym biegu najczęściej padają ...i tak, mieszkam w DE |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-16, 20:54
|
|
|
No ale co cię obchodzi nieco inne przęłożenie glowne?? krotszej to chyba nie znajdziesz jedynie dłuższą a to akurat nie jest nic złego. Nawet jak bys miał Q to się dobiera dyfer i się lata a nie stresowac się przęłożeniem głównym manuala |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-08-16, 20:56
|
|
|
danishow napisał/a: | Jeżeli kręcąc łożyskiem słychać odgłos pracujących kulek czy też rolek to na bank uszkodzone, poza tym właśnie łożyska na piątym biegu najczęściej padają ...i tak, mieszkam w DE |
Właśnie po rozebraniu nie bardzo słychać coś te łożyska - może dopiero zaczynają siadać... Jak nie mam pewności na 100%, że to łożysko to nie chcę wydać kilku stów i okażę się, że dalej słychać bo to może tryb już jest wytarty nie widocznie gołym okiem a koszty trybów to masakra. Mam nadzieję, że druga skrzynia będzie cicha, jak nie to będzie się składało 1 z 2 Jak to nie pomoże to będę się kontaktował z Tobą danishow
[ Dodano: 2016-08-16, 21:59 ]
Apophis napisał/a: | No ale co cię obchodzi nieco inne przęłożenie glowne?? krotszej to chyba nie znajdziesz jedynie dłuższą a to akurat nie jest nic złego. Nawet jak bys miał Q to się dobiera dyfer i się lata a nie stresowac się przęłożeniem głównym manuala |
Tak ale skrzynia z Q to właśnie dochodzi dyfer, jeszcze inne pierdoły i koszta idą trochę w górę. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-16, 21:01
|
|
|
No ale ty masz ośke to se wkładasz byla ci pasowała na lapy a tu juz wybór mamy spory. przełożenie głowne jest mało istotne-jak masz za krótkie możan sobie swoje dac jak dłuższe to lepiej |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-08-16, 21:06
|
|
|
No nic zobaczymy co wyjdzie z mojego zamysłu czyli druga taka sama skrzynia. Albo będzie dobrze albo nie Dzięki chłopaki za rady i pomysły na pewno jak nie teraz to później mogą się przydać Jak skrzynia będzie w Ósemce to będę kontynuował wątek.
[ Dodano: 2016-08-18, 22:50 ]
Odebrałem dziś samochód i po przejechaniu około 40 km jest cisza i spokój. Nie słychać żadnego wycia, biegi ładnie wchodzą. Jutro jadę w małą trasę na krótki urlop i zobaczę jak skrzynia będzie się sprawowała. |
|
|
|
|
|
|
|
|