Autor |
Wiadomość |
stanis91
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2013-07-25, 07:25 [D2 94 4.2PB
] Czujnik obrotów wału korbowego
|
|
|
Witam, czy czujnik wału może być uszkodzony w taki sposób, że auto odpala kiedy chce, czasami wcale, a jak już odpali to nie wchodzi powyżej 4tyś obrotów, strzela w wydech, nie ma mocy? VAG po skasowaniu kilku błędów nie pokazuje już żadnych ale auto nie odpala. W czasie kręcenia rozrusznikiem jest 0 obr/min. Dodam, że podejrzewam ten czujnik, gdyż miał wymieniany przewód (stary popękał). |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-07-25, 07:42
|
|
|
wszystko wiesz. ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
stanis91
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2013-07-25, 10:00
|
|
|
Masz może namiar na taki czujnik? W sklepach nie ma, na alledrogo też nie ma, majstry i złomiarze nic nie mają. Tragedia. A na nowy w ASO trzeba czekać 14 dni bo z germanii ściągają ale to to nic, cena 650zl |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-07-25, 17:48
|
|
|
stanis91, Czujnik wału może dawać takie objawy, że raz pali a raz nie. Więcej raczej będzie tego nie. Niestety dorwanie nowego graniczy w Pl z cudem. Mi ASO krzyknęli koło 8 stówek, a hurtownia zaledwie 5 dyszek mniej. I wszystkie z niemcowni zamawiane. Pozostaje ci jedynie albo przełknąć wydatek albo używka. Pogadaj z kolegami z forum może któryś ma go na opchnięcie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-25, 19:45
|
|
|
albo wymień kable od wtyczki dokąd się da
bo zazwyczaj one :-D |
|
|
|
|
stanis91
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2013-07-26, 07:09
|
|
|
Resztę kable chyba bym raczej wykluczył. Mierząc miernikiem ten czujnik, wskazuje mi 800 ohm a to chyba niepoprawna wartość? Na dodatek, mierząc go dzień wcześniej po nagrzaniu miał ponad 1000. I sam nie wie, czy miernik mam taki, czy ten czujnik ma aż takie wahania nastrojów? |
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
|
|
|
|
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-10-29, 10:43
|
|
|
odświeżam temat nie ma nikt z koelgów używanego czujnika wału??bo halla sa ale wału kobrowego nie a jak pozakuje w carsie to w rzeczywistości okazuje się że jest krótsza końcowka...
[ Dodano: 2013-10-31, 08:35 ]
podpinam sie pod temat czy ktorys z Was nei ma jakiegos czujnika walu korbowego na zbyciu??bo ten co pokazuje w carsie po abs jest za krotki o jakis centymetr a moj wychodzi ze jest z s8 z reczna skrzynia a bez tego auto mi stoi juz ho ho ho :-( :-( :-( |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2014-08-04, 19:52
|
|
|
witam chce wymienić czujnik polozenia walu kupiłem ten od opla Boscha i chce delikatnie ten Rancik pilnilkiem przejechać podobno pasuje,mam skrzynie 4hp24 cml z tego co wiem u mnie ten czujnik jest umiejscowiony trochę wyżej niż w 5hp jak najłatwiej dojść do tego czujnika może lepiej zdjąć kolektor ssacy i porozpinać wszystkie kostki i wężyki jest trochę tego czy taki sposób będzie najprostszy swiecilem dziś latarka ale jest tam tak ciasno ze niestety nie zlokalizowałem tego czujnika dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-04, 20:18
|
|
|
po kabelku do celu |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-08-04, 22:39
|
|
|
Najprościej od góry się dostać. Rozpiąć musisz węże wodne od nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Wtedy zobaczysz śrubkę (na imbus 5 lub 6) trzymającą czujnik. Następnie wsadzasz tam rękę i za blachą (osłoną termiczną) macasz czujnik. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2014-08-05, 10:06
|
|
|
dziekuje kolega z forum za info.w sprawie umiejscowienia i za patent z czujnikiem od opla,znajomy mechanik bez odpinania przewodow dosłownie w 2 min wyjal czujnik sam przygotowałem nowy 5 min roboty i auto pali od strzala,swoja droga to skandal żeby tak zdzierac na ludziach kase tylko dlatego ze jeździsz a8,115 pln za czujnik Boscha i jest ok takie koszty wymiany czujnika pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
|