Autor |
Wiadomość |
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-28, 17:33 [D2 94 4.2PB
] gwizdanie przy dodawaniu gazu
|
|
|
Jeszcze jeden problem z moim autem.
Otóż przy dodawaniu gazu słyszę gwizdanie, którego dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów.
Dodatkowo wyskakują mi błędy:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
W opisach tych kodów widnieje, że powodem może być nieszczelność w dolocie.
Czy te dwie rzeczy mogą być powiązane? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-09-28, 20:19
|
|
|
zaadaptuj przepustnice
może wisko masz zblokowane to wyje ? |
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-28, 20:34
|
|
|
Myslalem o wisko, ale nie powinno ono dawac jeszcze jakichs objawow?
Jutro wyjeżdżam w trase 250km.
A przepustnice jak sie adaptuje? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-09-28, 20:51
|
|
|
Oczywiści, że możesz mieć nieszczelny dolot. Do sprawdzenia masz przewody podciśnieniowe, ody, obejmy itp.
Popatrz http://www.a8team.pl/d2-9...ach-vt13911.htm
Co do przepustnicy to należy ją wyczyścić mechanicznie.
Sprawdź wskazania przepływomierza jakie pokazuje wartości ( test dynamiczny ) |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-28, 20:58
|
|
|
A w jaki sposob najlepiej w domowych warunkach sprawdzać szczelność? Dobrze by było wpuścić dym w układ i wszystko byłoby jasne, ale jednak brak mi sprzętu do dymu. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-09-28, 23:45
|
|
|
Nasłuchiwać, macać, rozbierać i oglądać. Inaczej tego nie sprawdzisz. Nieszczelność może być wszędzie:
na obejmach, pęknięte gumy dolotu, przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego, uszczelki wtryskiwaczy Ogólnie wszystko masz do przepatrzenia.
Tylko w dalszym ciągu nie wiemy co to za gwizdanie.
Najlepiej jak byś nagrał filmik który to obrazuje bo równie dobrze można szukać wiatru w polu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-29, 05:21
|
|
|
Ostatnio rozbierałem filtr powietrza z rurą dolotową i w zasadzie wydaje mi się, że od tego czasu zaczął gwizdać.
Mam nadzieję, że to będzie to, chociaż dokręcałem opaski solidnie. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-09-29, 06:56
|
|
|
Mógł się łącznik gumowy podwinąć. Zobacz czy dobrze naszły na rury. Sprawdź dokładnie przepustnice.
Tam lubi nie najść do końca dołem ta guma. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
erome
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 23 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-10-26, 14:54
|
|
|
U mnie np. świszczy przy dodawaniu gazu, ale tylko przy włączonym radiu. Wina leży po stronie alternatora |
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-26, 16:05
|
|
|
To wyeliminowałem poprzez... wyłączenie radia.
Niestety próby zlokalizowania dźwięku spełzły na niczym, bo słychać to tylko w kabinie. Jak drzwi otworzę to ryk silnika zagłusza wszystko inne. |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-10-26, 19:43
|
|
|
LPG nie masz? Jeśli masz to takie odgłosy może wydawać reduktor gazu. |
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-27, 19:00
|
|
|
Gaz to jest do pieca albo kuchenek, a nie do samochodu... |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-29, 20:14
|
|
|
Chris napisał/a: | Gaz to jest do pieca albo kuchenek, a nie do samochodu... | OMG ty z Poznania jestes? zdziwil bys sie jak taka kuchenka by cie porobila ze swiateł co
erome napisał/a: | U mnie np. świszczy przy dodawaniu gazu, ale tylko przy włączonym radiu. Wina leży po stronie alternatora | mialem taki problem okazalo sie ze pompa paliwa zaklocala sygnal zmieniarki |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-10-29, 21:28
|
|
|
Wystarczy jakiś stetoskop warsztatowy jeden dodaje gazu drugi bawi się w lekarza samochodowego i nasłuchuje skąd świszcze, tak samo jak kamerka endoskopowa jest spoko można w każdą dziurę zapuścić węża i zajrzeć Są też inne rzeczy jak mikrofony stetoskopowe można przefiltrować sobie dźwięk i słychać tylko wyższe tony itp. Rzeczy bardzo tanie wręcz groszowe sprawy wszystko dostępne na allegroszu. |
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-30, 06:12
|
|
|
No właśnie, żeby dokładniej opisać ten dźwięk to jest właśnie taki, jak opisał erome - zakłócenia radia przy dodawaniu gazu.
Z tym, że jak pisałem, przy wyłączonym radiu też to słychać.
Nie jest to jakiś szczególnie głośny "pisk", ale jednak jest... Jak jadę z jednostajną prędkością to wydaje mi się, że nie piszczy, ale może tylko mi się wydaje, bo silnik zagłusza. |
|
|
|
|
|