Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Wysysanie oleju silnikowego  
Autor Wiadomość
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2015-02-27, 14:07   [D2 ALL ] Wysysanie oleju silnikowego

Czy wymieniał ktoś olej pompką której wężyk wkłada się do bagnetu?. Ja nie mam dostępu do kanału więc zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego bo zwraca się po dwóch wymianach tym bardziej że mam na podwórku 3 samochody, z filtrem oleju będzie trochę gorzej ale można najechać na coś i się jakoś wczołgać. Jakie są wasze opinie lub przeżycia z takim urządzeniem? czy da rade wyssać całe 7,5L oleju? http://www.jula.pl/catalo...y-oleju-619280/
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-27, 14:45   

Ja wymieniałem tym sposobem w kilku autach i zawsze syf zostawał w postaci starego oleju nawet litr! Gówno to warte i tyle.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-27, 15:31   

Witam!

Kup sobie toto i najpierw sprawdz wlewajac litr starego oleju do sloika a "urzadzenie" postaw metr wyzej.Pamietaj ze bedzie potrzebny duzy DOBRZE NALADOWANY akumlator! :)

Stefan.
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2015-02-27, 16:47   

majkaistefan napisał/a:
Witam!

Kup sobie toto i najpierw sprawdz wlewajac litr starego oleju do sloika a "urzadzenie" postaw metr wyzej.Pamietaj ze bedzie potrzebny duzy DOBRZE NALADOWANY akumlator! :)

Stefan.

Czyli polecasz? bo jak napisał Apophis o tym syfie to rzeczywiście może lepiej na kanale zlać, patrząc na to z innej strony to skąd syf skoro jest od tego filtr, raz miałem zasyfiony silnik w starej fieście jak lałem lotosa 15w40 a w audi i w wv po zlaniu castrola do misy a potem do butelek nigdy syfu nie ujrzałem. Myślę że co drugą wymianę można zrobić zasysając. Co do akumulatora to ktoś zakręcony mógłby zasysać na zapalonym silniku...a to się wiąże z katastrofą :D :D :D
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-27, 16:53   

Danio, Ja lałem mobila 10W40 potem raz mądrala wlał mi 15W50 ale jak zatrybiłem że to nie to to szybko przeszedłem na LM 5W40 i tak do dziś. pare dni temu zmieniana uszczelka nad miska a w misce na dnie cos jak przypalony olej na starej patelnii... W silniku ok nic nie widac byo więc to pewnie dawne czasu pozostały na dnie.

Filtr filtrem ale sławienny polski castrol jakie nagary potrafi pozostawić?

W A8 nie wymieniałem tą metoda lecz w innych mniejszych autach i skoro ma wejśc 4 l oleju a ja wlewam 3,5 sprawdzam stan a tam grupo ponad max to jak mi to cos wyssało?

Kolega ma warsztacik i se to zachwala a mi w kilku przypadkach to nie wyssało wszystkiego tylko max 80%.

Nie polecam.
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2015-02-27, 17:09   

Apophis napisał/a:
skoro ma wejśc 4 l oleju a ja wlewam 3,5 sprawdzam stan a tam grupo ponad max to jak mi to cos wyssało?

Kolega ma warsztacik i se to zachwala a mi w kilku przypadkach to nie wyssało wszystkiego tylko max 80%.

Nie polecam.

No właśnie to też jest ważne czy wyssa do końca. Trochę już o tym poczytałem i problem się pojawia w autach gdzie bagnet jest zawężony w dolnej części i ciężko wepchać rurkę ssącą, ale np. jeden majster w renaulcie megane odkręcił całkowicie bagnet u dołu i wyssał wszystko bo nawet po zabiegu odkręcił korek spustowy i ani kropli, ściągnął 3,8 i wlał 3,8.
Widzę że nie taki prosty temat, będę musiał przemyśleć ten zakup, dzięki za podpowiedzi.
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-27, 17:19   

Jeszcze była raz zabawna historia. Jade zmienic oleum i widze że serwisant targa te ssawke. (auto to omega) Mowie panie wex pan odkręc korek bo to nie wyssa. On że wyssa i sie uparł. Sprawdzic ile wyssał i jakiego to nie było opcji więc mu mowie jak wyssa to niech podniesie i odkreci korek jesli nie zleci więcej jak szklanka to daje mu na flache. Korkiem zleciał ponad litr! Facet juz nigdy więcej nie proponował mi ssawki :D
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-28, 23:09   

Witam!

Ssawki.. Ssaki? ;) Ktora lepsza? Kazdy ma swoje doswiadczenia.
Moim zdaniem wszystko co ma mniejsze podcisnienie jak 0.4 to tylko kupa szmelcu i zawracanie D...
Dlatego wlasnie zaproponowalem koledze kupno tego i sprawdzenie czy akurat toto bedzie (a moze jednak?) dzialalo.Jest to jedyny wiaryggodny sposob.Oczywiscie gdyby nie zawsze mozna zwrocic sprzedawcy.
Ja zastanawialem sie kiedys czy czegos takiego sobie nie zrobic ale za 25 € (koszt wymiany oleju) nie chce mi sie walczyc z filtrem...


Stefan.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-02-28, 23:24   

no a filtr oleju? przecie tylko z kanału dobre dojście
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-28, 23:30   

Witam!

Cytat:
no a filtr oleju? przecie tylko z kanału dobre dojście
- w moim (?) aucie z kkannalu to mozna tylko olej spuscic.



Stefan.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-03-01, 00:46   

a filtr oleju to gdzie w d3 sie znajduje, bo w d2 to mocno od spodu
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-03-01, 07:52   

Znajduje się prawie w tym samym miejscu co w D2 ale odkręca się od góry . W D2 jest bajka a w D3 już nie z wymianą .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 470
Skąd: Skawina
Wysłany: 2015-03-01, 08:12   

Ja za pomocą tej pompki to sobie wlewam olej do skrzyni :D
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-03-01, 21:16   

W niektórych misach jest próg przeciwolejowy i wężykiem przez otwór bagnetu możesz nie sięgnąć dna misy olejowej, stąd część oleju (zwłaszcza ta z osadami i szlamem) może pozostać. Jeśli ta pompka da radę pociągnąć olej (a zauważ, że będzie jednak gęsty no i gorący, bo silnik przecież powinien przed wymianą popracować), to można spróbować, bo to na pewno jest wygodne. Jeśli korzystasz z płukanki silnika, to olej będzie bardziej rzadki, ale nadal gorący. Praktycznie to najlepiej byłoby zdjąć misę i sprawdzić dokąd sięga wężyk, wyczyścić całość i uszczelnić a ewentualnie następnym razem korzystać z pompki.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2015-03-01, 21:31   

Dla mnie troche lipa... Ale i pojscie na mega latwizne... nigdy nie ma sie pewnosci czy wyciagniesz caly olej ;) Jestem zwolennikiem starej szkoly odkrecania korka ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.