Autor |
Wiadomość |
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-24, 12:22 [S8 D2 98 LPG
] Czujnik spalania stukowego
|
|
|
Witam.
Mam taki problem, wywala mi ciągle błąd
16716 - czujnik spalania stukowego bank 2
Delikatnie telepie mi buda na wolnych obrotach, czy ktoś mógłby mi pomóc o co chodzi? Jak vagiem zdiagnozować, która grupa?
No i gdzie go szukać? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-24, 14:25
|
|
|
Czujniki spalania stukowego są dwa. Każdy na osobną głowicę.
Tu masz fotkę:
po prawej i po lewej stronie kolektora są dwie kostki, jedna brązowa, druga zielona to są wtyczki do czujników spalania stukowego Idą wzdłuż listwy wtryskowej. Sprawdź połączenie, może pomoże użycie jakiegoś środka penetrującego.
Czasami może nie być dobrego styku
BANK 1 to rzad cylindrow/glowica po stronie pasazera,
BANK 2 to strona kierowcy, analogicznie do drugiej strony
W Twoim przypadku będzie to brązowa wtyczka.
Co do diagnozy do w silniku w bloku pomiarowym gdzieś na początku powinieneś mieć spalanie stukowe bodajże blok 15 i 16
Wartości na biegu jałowym od 0,273 do 2,5 V |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-24, 16:51
|
|
|
sprawdzałem te wartości i na każdym cylindrze pokazuje w granicach 0.3-0.4 czyli wychodziłoby,że czujniki sa dobre,to czemu wywala błąd?no i to telepanie na wolnych obrotach .kiedyś już opisywałem ten problem,który wystepuje tylko na głowicy od strony pasażera,pokazuje chwilowe braki spalania na cylindrach od 1-4.a najbardziej wali na czwartym. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-24, 17:06
|
|
|
To już rozszerza się temat. Sonda, lewe powietrze, instalacja gazowa. To samo jest na benzynie i na gazie ? Jeździłeś na zakręconej butli gazowej na samej benzynie, odłączałeś akumulator na jakiś czas ? Sprawdzałeś to wszystko ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-24, 17:17
|
|
|
wszystko juz robiłem,podmieniałem moduły,cewki,świece nawet wtryski i dalej nic.ale co z tym czujnikiem stukowym?czemy wywala skoro w blokach niby jest ok?może spróbuję zamienić czujniki i zobaczę co wtedy? |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-24, 17:17
|
|
|
jeszcze się zastanawiam nad rozrządem,bo miałem robiony niedawno,może źle ustawiony? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-24, 17:48
|
|
|
gacuś napisał/a: | jeszcze się zastanawiam nad rozrządem | To też możesz sprawdzić VAGiem, kanał chyba 91 i 93 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-24, 21:31
|
|
|
danishow napisał/a: | gacuś napisał/a: | jeszcze się zastanawiam nad rozrządem | To też możesz sprawdzić VAGiem, kanał chyba 91 i 93 |
w PreFL ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-24, 21:42
|
|
|
W pre FL nie sprawdzisz rozrządu. Trza wkładac blokady ewentualnie na znaki i GMP. Stukowca może wywalac z wielu powodów nawet z rozjechanych map. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-24, 21:52
|
|
|
Apophis napisał/a: | W pre FL nie sprawdzisz rozrządu | Aaa ...to nie wiedziałem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-24, 21:53
|
|
|
Uoj Daniel zaskakujesz mnie |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-25, 09:52
|
|
|
kąt wyprzedzenia zapłonu też pokazuje mi za duży,z tego co czytałem dla mojego motoru powinien się niescić w granicach 6-14,a u mnie pokazuje ponad 17. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-09-25, 09:59
|
|
|
A może złe luzy na zaworach ssących? |
_________________
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-25, 10:24
|
|
|
ernesto napisał/a: | Wartości na biegu jałowym od 0,273 do 2,5 V |
w bloku 15 czwarta pozycja pokazuje mi teraz 0.16,co to oznacza? |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-25, 10:28
|
|
|
wcześniej jak jeździłem na pb to nie zakręcałem zaworu na butli,teraz zakręciłem i auto jeździ o niebo lepiej,ale dalej kuleje mi delikatnie jedna głowica,bo w bloku 19 pokazuje chwilowe braki spalania,choć na wolnych budą trzęsie zdecydowanie mniej jak na lpg. |
|
|
|
|
|