Autor |
Wiadomość |
Daredevil93
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 2018-12-11, 22:50 [D2 99 3.7PB
] Falowanie obrotów na wolnych obrotach
|
|
|
Witam,
Jakiś czas temu w mojej ósemce pojawił się problem dotyczący falowania wolnych obrotów. Nie było żadnych symptomów silnik nie szarpał, nie miał problemów z odpaleniem ale jak zgasiłem go i po ok 40 min odpaliłem (byłem na zakupach - silnik dalej był ciepły) obroty zaczęły falować i pojawiły się odczuwalne drgania.
Od razu podłączyłem się pod OBD i wyskoczył błąd:
17748 - P1340 Czujnik położenia wałka korbowego (Błędna lokalizacja)
Obroty 700 RPM +/- 50 (falowanie). Do czasu gdy chodzi na ssaniu to nie jest to aż tak mocno odczuwalne. Na zimnym i na ciepłym silniku zachowuje się tak samo. Nie stracił mocy, odpala normalnie, na wyższych obrotach pracuje prawidłowo.
Czujnik G28 został wymieniony i sytuacja bez zmian. Napęd rozrządu sprawdzony - stoi na znakach.
Dolot szczelny, poduszki silnika zdrowe, świece wymienione olej i filtry przy okazji też (akurat się zbiegło). Była nieszczelność na wydechu ale została usunięte.
Zastanawiam się jeszcze czy któraś z cewek nie kuleje (w polifcie nie pokazuje na OBD niestety ). A sprawdzanie jak w R4 poprzez odłączenie odpada ponieważ mogę sobie 3 odłączyć a nie zgaśnie
Intryguje mnie jednak dlaczego w takim wypadku 17748 nie znika po wymianie czujnika. W opisie błędu na ross-tech jest jeszcze podany G40. Czy to jest ten z tyłu głowic? |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-12-12, 12:23
|
|
|
Kolego to jest czujnik G40.Lokalizacja jego jest po stronie pasażera z przodu pod osłoną rozrządu.Przykrecony jest na 2 śrubki.Jemu się przyjrzyj.pozdrawiam
[ Dodano: 2018-12-12, 12:25 ]
To nie jest wina czujnika położenia wału. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-12-12, 13:05
|
|
|
masz dwa wałków w polifcie nie jeden
To nie jest błąd czujnika tylko braku synchronizacji wału z głowicami i tymi dwoma czujnikami stawiam na napinacz w blokach 90-93 co masz ? |
|
|
|
|
Daredevil93
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 2018-12-12, 13:21
|
|
|
Dzisiaj sprawdzę logi i dam znać. Możliwe że napinacz siadł i łańcuch wałków przeskoczył? |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-12-12, 13:53
|
|
|
Ale miałeś jakieś problemy z tym napinacze?Tarabanił przy rozruchu?Klepał na wolnych obrotach??? |
|
|
|
|
Daredevil93
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 2018-12-13, 18:00
|
|
|
pepi napisał/a: |
To nie jest błąd czujnika tylko braku synchronizacji wału z głowicami i tymi dwoma czujnikami stawiam na napinacz w blokach 90-93 co masz |
Pod poniższym linkiem to co pokazuje na blokach 90-93:
https://zapodaj.net/8575cec6a13e9.png.html
Aktualnie biorę się za sprawdzanie czujnika G40.
Dzisiaj auto zaczęło szarpać podczas jazdy i wyskoczył dodatkowo błąd:
17746 - Bank 1, czujnik położenia wałka rozrządu G163 otwarty obwód/zwarcie do plusa
Gdzie znajduje się ten czujnik/i ? czy to te z tyłu głowic? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-12-13, 18:36
|
|
|
jakieś te dziwne odczyty z tych bloków masz
napisze ci jeszcze raz masz dwa takie same czujniki w głowicach jeden jest z przodu drugi z tyłu silnika
aby nie generować nie potrzebnych kosztów to zamień je ze sobą jeśli błąd pozostanie ten sam to nie to .
Kabelki i sterownik wtedy ale tylko pod warunkiem że coś nie przestawiło się w pasku i łańcuchu |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-12-13, 20:15
|
|
|
tak to te z tyłu głowic. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-12-15, 12:40
|
|
|
A ja mam nadal coś podobnego wymieniłem wszystko co się dało z lambdami włącznie i było ok... przez chwilę, w sensie rano jak jadę i jest niska temperatura to nie telepie, zakładam że olej jest gęsty i nastawnik trzyma olej, ale ja już niemal jestem pewien że to są napinacze a konkretnie jeden mam padnięty, i dlatego jest wypadanie zapłonu na 1 banku, od pasażera, jakoś dziwnym trafem zawsze ta strona w grupie 093 u każdego jest cofnięta znacznie bardziej niż bank 2.
Wypadanie zapłonu po odłączeniu cewki jest inne, bardziej zarzuca jakby, a lewe powietrze nie powoduje telepania tylko falowanie obrotów, ewentualnie szarpanie podczas jazdy. Lambdy uszkodzone mogą powodować mega telepanie ale głównie jeżeli odczyty wyjdą poza zakres, to telepanie jest mega denerwujące w tych silnikach.
Wymienie te napinacze i ustawię rozrząd od nowa, i jak dalej będzie zarzucać to już sam niewiem. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-12-15, 22:39
|
|
|
podpalone zawory np |
|
|
|
|
|
|
|
Daredevil93
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 18 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 2018-12-17, 18:27
|
|
|
Czujniki położenia wałków wymienione, nie zmieniło to nic. Sprawdziłem nastawnik prawej głowicy (patrząc od przodu) i we wtyczce był olej. Wyczysiclem, przedmuchałem sprawdziłem i prąd dostaję i mechanicznie też działa. Kwestia tylko czy może wcześniej jak był zaolejony to nie działał i może łańcuch przeskoczył? Tłumaczyło by to błędna lokalizację. Błędy jak były tak są.
Nie wiem jak wyglądają ślizgi napinacza, chociaż nie słychać żeby coś hrobotało. Po nowym roku jestem umówiony u mechaniora, spec dobry to pewnie dojdzie co jest nie tak.
Jeździć się normalnie nie da. Podczas przyspieszania silnik chodzi jak młockarnia . Na postoju normlnie sie wkreca nic nie stuka nie puka, wygląda że jak obciążenia dostaje to coś zaczyna boleć i nawet słychać że po wydechu jakby któryś gar nie palił. Auto narazie będzie stało i czekało na swój temrmin, bo strach żeby coś jeszcze się urodziło :p
[ Dodano: 2019-01-09, 20:18 ]
Trochę późno ale dopiero wczoraj udało się zdiagnozować przyczynę problemu. Okazało się że winny napinacz łańcucha głowicy cylindrów 1-4. Posypał się dolny ślizg a jego kawałki można było wyciągnąć spod pokrywy. Łyżwa metalowa, do której zamocowany jest ślizg została przetarta przez łańcuch.
Łańcuch już zamówionym, przy okazji uszczelki. Problem jednak mam z samym napinaczem. O ile idzie dostać zamiennik / używkę dla 4.2 (OEM 077 109 088 E) to dla 3.7 (OEM 077 109 088 D) nie mogę znaleźć.
Czy jest możliwość wykorzystać ten z 4.2? Jakie są różnice między tymi dwoma napinaczami? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-01-09, 22:06
|
|
|
podobno nie są zamienne albo sprawna używka albo coś poza 2 klocki w aso ciekawi mnie czy zawory nie dostały |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-10, 09:37
|
|
|
Z 4.2 nie pasuje i nawet nie próbuj. Zamienników nie stosuj, mimo że w niektórych ofertach piszą, że pasuje do 3.7. Nowy z ASO albo używka.
Czy przypadkiem nie jest uszkodzony popychacz ślizgu, który daje się wyjąć? |
|
|
|
|
|