Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB ] Falowanie obrotów na wolnych obrotach  
Autor Wiadomość
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2018-12-11, 22:50   [D2 99 3.7PB ] Falowanie obrotów na wolnych obrotach

Witam,
Jakiś czas temu w mojej ósemce pojawił się problem dotyczący falowania wolnych obrotów. Nie było żadnych symptomów silnik nie szarpał, nie miał problemów z odpaleniem ale jak zgasiłem go i po ok 40 min odpaliłem (byłem na zakupach - silnik dalej był ciepły) obroty zaczęły falować i pojawiły się odczuwalne drgania.

Od razu podłączyłem się pod OBD i wyskoczył błąd:

17748 - P1340 Czujnik położenia wałka korbowego (Błędna lokalizacja)

Obroty 700 RPM +/- 50 (falowanie). Do czasu gdy chodzi na ssaniu to nie jest to aż tak mocno odczuwalne. Na zimnym i na ciepłym silniku zachowuje się tak samo. Nie stracił mocy, odpala normalnie, na wyższych obrotach pracuje prawidłowo.

Czujnik G28 został wymieniony i sytuacja bez zmian. Napęd rozrządu sprawdzony - stoi na znakach.

Dolot szczelny, poduszki silnika zdrowe, świece wymienione olej i filtry przy okazji też (akurat się zbiegło). Była nieszczelność na wydechu ale została usunięte.

Zastanawiam się jeszcze czy któraś z cewek nie kuleje (w polifcie nie pokazuje na OBD niestety <bezradny> ). A sprawdzanie jak w R4 poprzez odłączenie odpada ponieważ mogę sobie 3 odłączyć a nie zgaśnie :P

Intryguje mnie jednak dlaczego w takim wypadku 17748 nie znika po wymianie czujnika. W opisie błędu na ross-tech jest jeszcze podany G40. Czy to jest ten z tyłu głowic?
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 243
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-12-12, 12:23   

Kolego to jest czujnik G40.Lokalizacja jego jest po stronie pasażera z przodu pod osłoną rozrządu.Przykrecony jest na 2 śrubki.Jemu się przyjrzyj.pozdrawiam

[ Dodano: 2018-12-12, 12:25 ]
To nie jest wina czujnika położenia wału.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-12-12, 13:05   

masz dwa wałków w polifcie nie jeden
To nie jest błąd czujnika tylko braku synchronizacji wału z głowicami i tymi dwoma czujnikami stawiam na napinacz w blokach 90-93 co masz ?
 
 
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2018-12-12, 13:21   

Dzisiaj sprawdzę logi i dam znać. Możliwe że napinacz siadł i łańcuch wałków przeskoczył?
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 243
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-12-12, 13:53   

Ale miałeś jakieś problemy z tym napinacze?Tarabanił przy rozruchu?Klepał na wolnych obrotach???
 
 
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2018-12-13, 18:00   

pepi napisał/a:

To nie jest błąd czujnika tylko braku synchronizacji wału z głowicami i tymi dwoma czujnikami stawiam na napinacz w blokach 90-93 co masz


Pod poniższym linkiem to co pokazuje na blokach 90-93:

https://zapodaj.net/8575cec6a13e9.png.html

Aktualnie biorę się za sprawdzanie czujnika G40.

Dzisiaj auto zaczęło szarpać podczas jazdy i wyskoczył dodatkowo błąd:

17746 - Bank 1, czujnik położenia wałka rozrządu G163 otwarty obwód/zwarcie do plusa

Gdzie znajduje się ten czujnik/i ? czy to te z tyłu głowic?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-12-13, 18:36   

jakieś te dziwne odczyty z tych bloków masz
napisze ci jeszcze raz masz dwa takie same czujniki w głowicach jeden jest z przodu drugi z tyłu silnika
aby nie generować nie potrzebnych kosztów to zamień je ze sobą jeśli błąd pozostanie ten sam to nie to .
Kabelki i sterownik wtedy ale tylko pod warunkiem że coś nie przestawiło się w pasku i łańcuchu
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-13, 20:15   

tak to te z tyłu głowic.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-12-15, 12:40   

A ja mam nadal coś podobnego wymieniłem wszystko co się dało z lambdami włącznie i było ok... przez chwilę, w sensie rano jak jadę i jest niska temperatura to nie telepie, zakładam że olej jest gęsty i nastawnik trzyma olej, ale ja już niemal jestem pewien :D że to są napinacze a konkretnie jeden mam padnięty, i dlatego jest wypadanie zapłonu na 1 banku, od pasażera, jakoś dziwnym trafem zawsze ta strona w grupie 093 u każdego jest cofnięta znacznie bardziej niż bank 2.

Wypadanie zapłonu po odłączeniu cewki jest inne, bardziej zarzuca jakby, a lewe powietrze nie powoduje telepania tylko falowanie obrotów, ewentualnie szarpanie podczas jazdy. Lambdy uszkodzone mogą powodować mega telepanie ale głównie jeżeli odczyty wyjdą poza zakres, to telepanie jest mega denerwujące w tych silnikach.

Wymienie te napinacze i ustawię rozrząd od nowa, i jak dalej będzie zarzucać to już sam niewiem.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-12-15, 22:39   

podpalone zawory np
 
 
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2018-12-17, 18:27   

Czujniki położenia wałków wymienione, nie zmieniło to nic. Sprawdziłem nastawnik prawej głowicy (patrząc od przodu) i we wtyczce był olej. Wyczysiclem, przedmuchałem sprawdziłem i prąd dostaję i mechanicznie też działa. Kwestia tylko czy może wcześniej jak był zaolejony to nie działał i może łańcuch przeskoczył? Tłumaczyło by to błędna lokalizację. Błędy jak były tak są.

Nie wiem jak wyglądają ślizgi napinacza, chociaż nie słychać żeby coś hrobotało. Po nowym roku jestem umówiony u mechaniora, spec dobry to pewnie dojdzie co jest nie tak.

Jeździć się normalnie nie da. Podczas przyspieszania silnik chodzi jak młockarnia <boisie> . Na postoju normlnie sie wkreca nic nie stuka nie puka, wygląda że jak obciążenia dostaje to coś zaczyna boleć i nawet słychać że po wydechu jakby któryś gar nie palił. Auto narazie będzie stało i czekało na swój temrmin, bo strach żeby coś jeszcze się urodziło :p

[ Dodano: 2019-01-09, 20:18 ]
Trochę późno ale dopiero wczoraj udało się zdiagnozować przyczynę problemu. Okazało się że winny napinacz łańcucha głowicy cylindrów 1-4. Posypał się dolny ślizg a jego kawałki można było wyciągnąć spod pokrywy. Łyżwa metalowa, do której zamocowany jest ślizg została przetarta przez łańcuch.

Łańcuch już zamówionym, przy okazji uszczelki. Problem jednak mam z samym napinaczem. O ile idzie dostać zamiennik / używkę dla 4.2 (OEM 077 109 088 E) to dla 3.7 (OEM 077 109 088 D) nie mogę znaleźć.

Czy jest możliwość wykorzystać ten z 4.2? Jakie są różnice między tymi dwoma napinaczami?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-01-09, 22:06   

podobno nie są zamienne albo sprawna używka albo coś poza 2 klocki w aso ciekawi mnie czy zawory nie dostały
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-10, 09:37   

Z 4.2 nie pasuje i nawet nie próbuj. Zamienników nie stosuj, mimo że w niektórych ofertach piszą, że pasuje do 3.7. Nowy z ASO albo używka.

Czy przypadkiem nie jest uszkodzony popychacz ślizgu, który daje się wyjąć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.