Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Klima bez obrotów silnika wyłącza się  
Autor Wiadomość
Detter 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 17:43   [D2 94 4.2PB/LPG ] Klima bez obrotów silnika wyłącza się

Witam
Mam taki problem: klima działa do momentu jak się nie zatrzymam na światłach - tj. jeśli obroty silnika utrzymują się na poziomie ponad 1500 - klima chodzi normalnie. Ale jak już się zatrzymam i klima się wyłączy (zapala się eco) - bez ponownego rozruchu silnika już się nie uruchomi...
Vagiem niestety nie udało mi się połączyć z klimą, szczelność sprawdzona, w układzie ponad 600g czynnika, wymieniony "dławik" - był dobrze zasyfiony opiłkami + czyszczenie nagrzewnicy. Mechanik mówi, że sprężarka do wymiany - co o tym myślcie? szukać nowej?
Może ma ktoś na zbyciu?
_________________

 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-04-10, 19:41   

Prawdopodobnie sprzęgło klimy do wymiany , niewielki koszt.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Detter 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 18:22   

Poszperałem w autku jeszcze trochę - i tak:
VAG nie pokazuje żadnych błędów, test z vaga przebiegł pomyślnie: wszystkie klapy ok, wentylator uruchamia się normalnie.
Przy włączeniu klimy na postoju - leci zimne powietrze ale klima się rozłącza co jakieś 20 sekund. tj. słychać, tak jak by kompresor się na sekundę wyłączał i włącza się ponownie.
Wiatrak w tym czasie działa cały czas.
Samo włączenie sprężarki daje dość mocny dźwięk - przynajmniej tak mi się wydaje że to dość głośno jest...
Prawdę mówiąc wydaje mi się, że jeśli by to było sprzęgło to by chyba klima w ogóle się nie włączyła...
W jaki sposób można sprawdzić to sprzęgło?
Ewentualnie, czy ktoś mógł by mi podsunąć numer części sprężarki której powinienem szukać?
Czy sprężarka jest w jednej części ze sprzęgłem? tj. czy jeśli bym wymienił kompresor, to będę miał od razu nowe sprzęgło?

Aha, no i to chłodzenie nie jest za mocne.... Niby chłodne leci a jednak to nie to....
_________________

 
 
jacek1-74 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 34
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-04-17, 20:53   

Na wolnych obrotach kompresor wytwarza niższe ciśnienie w układzie, czujnik na wysokim ciśnieniu podaje sygnał do sterownika i rozpina Ci sprzęgło kompresora. Co do ilości czynnika to ma być 750g plus 50g oleju.
 
 
Detter 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-18, 13:07   

Jacek1-74: ok, czyli jak czujnik działa - to znaczy że jest ok.
Czyli wynika z tego, że jest za małe ciśnienie - czy dobrze rozumiem że po prostu kompresor nie wyrabia? do wymiany?

Zależy mi na tym, aby szybko ogarnąć tą klimę - to ostatnia nie sprawna rzecz w moim samochodzie... a ciepło się robi :)
_________________

 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-04-19, 01:14   

Kompresora nie wymieniaj tylko samo sprzęgło , miałem to samo.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Detter 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-25, 14:22   

Udało mi się wyrwać używany kompresor ze sprzęgiełkiem. Po wymianie - chłodno aż milo :)
Mechanik twierdzi, ze stare sprzęgiełko coś nie tak pracowało - czyli w sumie obeszło by się na samej wymianie sprzęgielka. Ale nic, zrobione i działa :)
Upały mogą nadchodzić :)

ps. Jeśli by się to komuś przydało, to za flaszkę oddam stary kompresor - na pewno sprzęgło jest wywalone, ale sam kompresor chodził. tj. chłodził, ale sprzęgło się rozłączało.

numer części: 4D0 260 808 (potwierdzony w ASO).
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.