Autor |
Wiadomość |
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-10, 16:43 [D2 94 4.2PB/LPG
] Klima bez obrotów silnika wyłącza się
|
|
|
Witam
Mam taki problem: klima działa do momentu jak się nie zatrzymam na światłach - tj. jeśli obroty silnika utrzymują się na poziomie ponad 1500 - klima chodzi normalnie. Ale jak już się zatrzymam i klima się wyłączy (zapala się eco) - bez ponownego rozruchu silnika już się nie uruchomi...
Vagiem niestety nie udało mi się połączyć z klimą, szczelność sprawdzona, w układzie ponad 600g czynnika, wymieniony "dławik" - był dobrze zasyfiony opiłkami + czyszczenie nagrzewnicy. Mechanik mówi, że sprężarka do wymiany - co o tym myślcie? szukać nowej?
Może ma ktoś na zbyciu? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-04-10, 18:41
|
|
|
Prawdopodobnie sprzęgło klimy do wymiany , niewielki koszt. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-17, 17:22
|
|
|
Poszperałem w autku jeszcze trochę - i tak:
VAG nie pokazuje żadnych błędów, test z vaga przebiegł pomyślnie: wszystkie klapy ok, wentylator uruchamia się normalnie.
Przy włączeniu klimy na postoju - leci zimne powietrze ale klima się rozłącza co jakieś 20 sekund. tj. słychać, tak jak by kompresor się na sekundę wyłączał i włącza się ponownie.
Wiatrak w tym czasie działa cały czas.
Samo włączenie sprężarki daje dość mocny dźwięk - przynajmniej tak mi się wydaje że to dość głośno jest...
Prawdę mówiąc wydaje mi się, że jeśli by to było sprzęgło to by chyba klima w ogóle się nie włączyła...
W jaki sposób można sprawdzić to sprzęgło?
Ewentualnie, czy ktoś mógł by mi podsunąć numer części sprężarki której powinienem szukać?
Czy sprężarka jest w jednej części ze sprzęgłem? tj. czy jeśli bym wymienił kompresor, to będę miał od razu nowe sprzęgło?
Aha, no i to chłodzenie nie jest za mocne.... Niby chłodne leci a jednak to nie to.... |
_________________
|
|
|
|
|
jacek1-74
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 34 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-04-17, 19:53
|
|
|
Na wolnych obrotach kompresor wytwarza niższe ciśnienie w układzie, czujnik na wysokim ciśnieniu podaje sygnał do sterownika i rozpina Ci sprzęgło kompresora. Co do ilości czynnika to ma być 750g plus 50g oleju. |
|
|
|
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-18, 12:07
|
|
|
Jacek1-74: ok, czyli jak czujnik działa - to znaczy że jest ok.
Czyli wynika z tego, że jest za małe ciśnienie - czy dobrze rozumiem że po prostu kompresor nie wyrabia? do wymiany?
Zależy mi na tym, aby szybko ogarnąć tą klimę - to ostatnia nie sprawna rzecz w moim samochodzie... a ciepło się robi |
_________________
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-04-19, 00:14
|
|
|
Kompresora nie wymieniaj tylko samo sprzęgło , miałem to samo. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-25, 13:22
|
|
|
Udało mi się wyrwać używany kompresor ze sprzęgiełkiem. Po wymianie - chłodno aż milo
Mechanik twierdzi, ze stare sprzęgiełko coś nie tak pracowało - czyli w sumie obeszło by się na samej wymianie sprzęgielka. Ale nic, zrobione i działa
Upały mogą nadchodzić
ps. Jeśli by się to komuś przydało, to za flaszkę oddam stary kompresor - na pewno sprzęgło jest wywalone, ale sam kompresor chodził. tj. chłodził, ale sprzęgło się rozłączało.
numer części: 4D0 260 808 (potwierdzony w ASO). |
_________________
|
|
|
|
|
|