Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 ] Problem z silnikiem, dużo błędów  
Autor Wiadomość
rofpdwh 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Pasiecznik
Wysłany: 2011-03-14, 00:43   [S8 D2 02 ] Problem z silnikiem, dużo błędów

Witam serdecznie wszystkich urzytkowników. Namiar na to forum dostałem od przyjaciela. Posiadam S8 z 2002r. ze skrzynią tiptronik i mam problem z nią a w ASO w związku z moją niewiedzą motoryzacyjną kroją mnie na dzień dobry 250zł i żeby jeszcze wiedzieli co autu jest. Z góry zaznaczam że przeczytałem dziś całe forum i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Po 3 latach bezproblemowej jazdy mam taki problem: Po około 20 minutach gdy jadę (czasami dłużej) zapalają mi się kontrolki abs i kontrola trakcji, auto ma wtedy nierówne wolne obroty oraz problem z przyspieszeniem od dolnych obrotów, zgaszenie motoru i próba ponownego uruchomienia daje taki efekt że trudno go uruchomic i musze dodawac gazu żeby odpalic. Kontrolki i problem znika po ok 5 minutach (czasami trochę dłużej) od jego pojawienia się i wszystko wraca do normy po czym po jakimś czasie znowu powtórka z rozrywki. Zaznacze z góry że czujniki ABS są czyste i sprawne. Vag pokazuje takie błędy (wypiszę po kolei tak jak wyświetla) : w silniku
-18010 = Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
-17976 = Nastawnik przepustnicy (silnik krokowy) ISC - stycznik, silniczek krokowy
-16485 = Przepływomierz powietrza (MAF) - bank 1 > wartość, funkcjonowanie (range / performance problem)
-17537 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
-17535 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata (rich mixture)
-17546 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy
-17544 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
oraz błąd w skrzyni :
-18265 = Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika

te błędy pokazują się wszystkie naraz po zapaleniu się kontrolek abs i kontroli trakcji

dodam jeszcze że z niczym w aucie nie mam problemów i nigdy nie miałem aż do teraz, co to może byc bo napewno powoduje to jedna rzecz? Jak państwo myślą co to może byc. W aso mówią mi że muszą rozebrac rozrząd i obejrzec ja natomiast wiem że rozrząd nie ma nic do tego a chcą mnie naciągnąc na kolejne koszty. Bardzo proszę o pomoc.




rofpdwh poprawiłem tytuł Twojego wątku - tzw. [tagów] nie wpisujemy "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Ponadto tytuł w postaci "Pomocy" lub "Proszę o pomoc" też nie jest poprawny - w temacie należy skrótowo opisać problem lub swoją prośbę.
Pozdrawiam, FOSS
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-14, 00:47   

Po pierwsze zajrzyj tutaj , http://www.a8team.pl/topics2/362.htm#2396

Po drugie popraw tytuł , a po 3 to kiedy wymieniałeś akumulator :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
rofpdwh 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Pasiecznik
Wysłany: 2011-03-14, 00:51   

Akumulator wymieniałem ok 2 lata temu
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-14, 00:54   

wymień baterie i powinno wrócić co normy , sprawdź jakie ma napięcie i jaki pobór ( o ile spada podczas pracy samochodu i ile ładuje ., może to alternator nie domaga :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
rofpdwh 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Pasiecznik
Wysłany: 2011-03-14, 00:57   

sprawdzali mi alternator był ok i sprawdzali akumulator również był ok
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-14, 00:58   

stawiam na Aku , ale może ktoś inny będzie miał lepszy pomysł . ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
rofpdwh 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Pasiecznik
Wysłany: 2011-03-14, 00:59   

Aku na 100% jest dobry bo sprawdzali stan naładowania i zdolnośc rozruchową pod obciążeniem a z ciekawości zapytam dlaczego myślisz że aku daje takie objawy ?
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-14, 01:11   

a to nie jest związane z przepływką?? sprawdził bym najpierw graf/logi przepływomierza.
 
 
wietpol2 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-14, 01:37   

kolego widziałem ostatnio Ciebie i twoją s8 w ultimie jak odbierałem części stwierdzam to po blachach z pasiecznika doradze Tobie tylko żebyś tam nie jeździł bo to że to ASO to jedno a to że pracują tam mechanicy bez doświadczenia i pojęcia to drugie. Ten włochaty mechanik co Ciebie obsługiwał to miesiąc temu stał na ochronie w tesco na JPII i poszedł tam pracowac z ogłoszenia w nj... kolego obecnie jade na wakacje ale jak wrócę tj 1.04 zapraszam Ciebie do siebie również mam s8 z 02r. i pogłówkujemy a jak narazie proponuje podpiąc vaginę i posprawdzac bloki danych.
_________________
PIERWSZY MILION TRZEBA UKRAŚĆ
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-03-14, 01:48   

rofpdwh, mi to też wygląda na przepływkę,choć pewności nie mam,najlepiej gdy byś sobie od kogoś przełożył na chwilę i zobaczył(na allegro nowy bosch 420 zeta) i tu muszę przyznać myślałem,że będzie droższy.
Najlepiej jak byś zrobił logi tego swojego przepływomierza i wrzucił tutaj.
Choć może to też coś z ECU silnika :?:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-14, 07:49   

rofpdwh napisał/a:
Po 3 latach bezproblemowej jazdy mam taki problem: Po około 20 minutach gdy jadę (czasami dłużej) zapalają mi się kontrolki abs i kontrola trakcji, auto ma wtedy nierówne wolne obroty oraz problem z przyspieszeniem od dolnych obrotów, zgaszenie motoru i próba ponownego uruchomienia daje taki efekt że trudno go uruchomic i musze dodawac gazu żeby odpalic. Kontrolki i problem znika po ok 5 minutach (czasami trochę dłużej) od jego pojawienia się i wszystko wraca do normy po czym po jakimś czasie znowu powtórka z rozrywki. Zaznacze z góry że czujniki ABS są czyste i sprawne. Vag pokazuje takie błędy (wypiszę po kolei tak jak wyświetla) :...

Na moje oko padająca już przepływka...
niektóre objawy są wręcz klasyczne a błędy które napisałeś też mogą właśnie to sugerować (generują się w systemie na pewno dopiero po tym charakterystycznym zadławieniu i zapaleniu kontrolek).

Jeżeli posiadasz VAG'a (z tego co zauważyłem to chyba niestety nie) to nim można bez problemu sprawdzić poprawność działania przepływki - jeżeli nie w ASO to musisz poszukać jakiegoś kolegi z forum z Twojej okolicy który VAG'iem poratuje ale jeżeli w ciągu tych 3 lat nie zmieniałeś nigdy przepływomierza to przy tych objawach raczej w ciemno możesz go już szukać.

Przepływka jest dostępna także poza ASO ale dobrać ją należy po oryginalnych numerach.

Wymiana przepływki to też nie jest żadna filozofia - dla kogoś kto to już robił to jakieś 15 minut roboty bezpośrednio pod sklepem ;-)
Oczywiście jak nie wiesz jak i gdzie to Ci tutaj powiemy ale jak poczytasz tematy o przepływkach (przepływomierz czyli czujnik masy powietrza) to zauważysz pewną analogię do swoich problemów oraz znajdziesz wskazówki jak ją sprawdzać i jak wymieniać.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-14, 12:53   

wietpol2 napisał/a:
kolego widziałem ostatnio Ciebie i twoją s8 w ultimie jak odbierałem części stwierdzam to po blachach z pasiecznika doradze Tobie tylko żebyś tam nie jeździł bo to że to ASO to jedno a to że pracują tam mechanicy bez doświadczenia i pojęcia to drugie. Ten włochaty mechanik co Ciebie obsługiwał to miesiąc temu stał na ochronie w tesco na JPII i poszedł tam pracowac z ogłoszenia w nj... kolego obecnie jade na wakacje ale jak wrócę tj 1.04 zapraszam Ciebie do siebie również mam s8 z 02r. i pogłówkujemy a jak narazie proponuje podpiąc vaginę i posprawdzac bloki danych.

Kolego po pierwsze Ultima to ASO skody i oni nie mają dostepu do informacji serwisowych samochodow Audi, a po drugie sam robilem u nich auto na dziale blacharni i jestem bardzo zadowolony. dodatkowo znam tam 90% pracowników i nie zgodze się z twoim osądem bo mechanicy na dziale skody są naprawde dobrymi fachowcami...
i tak BTW w żadnej skodzie nie występuje silnik 4.2 więc to że się na nim nie znają nie jest niczym dziwnym.
 
 
wietpol2 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-14, 22:46   

wolek, nie ważne że aso skody mają szkolenia grupy vag a v8 w s8 nie różni się zawiele od 4 cylindrowego 1.8 technologia od lat ta sama i kolego do mnie jak byś przyprowadził na blacharke d3 to był byś też zadowolony a za naprawę bezgotówkową z ubezpieczenia bym ci jeszcze dopłacił
_________________
PIERWSZY MILION TRZEBA UKRAŚĆ
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-15, 11:26   

wietpol2 napisał/a:
ezgotówkową z ubezpieczenia bym ci jeszcze dopłacił

muszę to zapamiętać :D
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-15, 12:28   

rofpdwh napisał/a:
-18010 = Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

rofpdwh napisał/a:
dlaczego myślisz że aku daje takie objawy ?

Przez to słabe napięcie , kumpel miał podobne objawy no i po wymianie aku problem ustał .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.