Autor |
Wiadomość |
rofpdwh
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Pasiecznik
|
Wysłany: 2011-03-14, 00:43 [S8 D2 02
] Problem z silnikiem, dużo błędów
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich urzytkowników. Namiar na to forum dostałem od przyjaciela. Posiadam S8 z 2002r. ze skrzynią tiptronik i mam problem z nią a w ASO w związku z moją niewiedzą motoryzacyjną kroją mnie na dzień dobry 250zł i żeby jeszcze wiedzieli co autu jest. Z góry zaznaczam że przeczytałem dziś całe forum i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Po 3 latach bezproblemowej jazdy mam taki problem: Po około 20 minutach gdy jadę (czasami dłużej) zapalają mi się kontrolki abs i kontrola trakcji, auto ma wtedy nierówne wolne obroty oraz problem z przyspieszeniem od dolnych obrotów, zgaszenie motoru i próba ponownego uruchomienia daje taki efekt że trudno go uruchomic i musze dodawac gazu żeby odpalic. Kontrolki i problem znika po ok 5 minutach (czasami trochę dłużej) od jego pojawienia się i wszystko wraca do normy po czym po jakimś czasie znowu powtórka z rozrywki. Zaznacze z góry że czujniki ABS są czyste i sprawne. Vag pokazuje takie błędy (wypiszę po kolei tak jak wyświetla) : w silniku
-18010 = Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
-17976 = Nastawnik przepustnicy (silnik krokowy) ISC - stycznik, silniczek krokowy
-16485 = Przepływomierz powietrza (MAF) - bank 1 > wartość, funkcjonowanie (range / performance problem)
-17537 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
-17535 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata (rich mixture)
-17546 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy
-17544 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
oraz błąd w skrzyni :
-18265 = Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika
te błędy pokazują się wszystkie naraz po zapaleniu się kontrolek abs i kontroli trakcji
dodam jeszcze że z niczym w aucie nie mam problemów i nigdy nie miałem aż do teraz, co to może byc bo napewno powoduje to jedna rzecz? Jak państwo myślą co to może byc. W aso mówią mi że muszą rozebrac rozrząd i obejrzec ja natomiast wiem że rozrząd nie ma nic do tego a chcą mnie naciągnąc na kolejne koszty. Bardzo proszę o pomoc.
rofpdwh poprawiłem tytuł Twojego wątku - tzw. [tagów] nie wpisujemy "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Ponadto tytuł w postaci "Pomocy" lub "Proszę o pomoc" też nie jest poprawny - w temacie należy skrótowo opisać problem lub swoją prośbę.
Pozdrawiam, FOSS |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
rofpdwh
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Pasiecznik
|
Wysłany: 2011-03-14, 00:51
|
|
|
Akumulator wymieniałem ok 2 lata temu |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
rofpdwh
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Pasiecznik
|
Wysłany: 2011-03-14, 00:57
|
|
|
sprawdzali mi alternator był ok i sprawdzali akumulator również był ok |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
rofpdwh
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Czesiu
Jeżdzę: S8
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Pasiecznik
|
Wysłany: 2011-03-14, 00:59
|
|
|
Aku na 100% jest dobry bo sprawdzali stan naładowania i zdolnośc rozruchową pod obciążeniem a z ciekawości zapytam dlaczego myślisz że aku daje takie objawy ? |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-14, 01:11
|
|
|
a to nie jest związane z przepływką?? sprawdził bym najpierw graf/logi przepływomierza. |
|
|
|
|
|
|
|
wietpol2
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-14, 01:37
|
|
|
kolego widziałem ostatnio Ciebie i twoją s8 w ultimie jak odbierałem części stwierdzam to po blachach z pasiecznika doradze Tobie tylko żebyś tam nie jeździł bo to że to ASO to jedno a to że pracują tam mechanicy bez doświadczenia i pojęcia to drugie. Ten włochaty mechanik co Ciebie obsługiwał to miesiąc temu stał na ochronie w tesco na JPII i poszedł tam pracowac z ogłoszenia w nj... kolego obecnie jade na wakacje ale jak wrócę tj 1.04 zapraszam Ciebie do siebie również mam s8 z 02r. i pogłówkujemy a jak narazie proponuje podpiąc vaginę i posprawdzac bloki danych. |
_________________ PIERWSZY MILION TRZEBA UKRAŚĆ |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-14, 01:48
|
|
|
rofpdwh, mi to też wygląda na przepływkę,choć pewności nie mam,najlepiej gdy byś sobie od kogoś przełożył na chwilę i zobaczył(na allegro nowy bosch 420 zeta) i tu muszę przyznać myślałem,że będzie droższy.
Najlepiej jak byś zrobił logi tego swojego przepływomierza i wrzucił tutaj.
Choć może to też coś z ECU silnika :?: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-03-14, 07:49
|
|
|
rofpdwh napisał/a: | Po 3 latach bezproblemowej jazdy mam taki problem: Po około 20 minutach gdy jadę (czasami dłużej) zapalają mi się kontrolki abs i kontrola trakcji, auto ma wtedy nierówne wolne obroty oraz problem z przyspieszeniem od dolnych obrotów, zgaszenie motoru i próba ponownego uruchomienia daje taki efekt że trudno go uruchomic i musze dodawac gazu żeby odpalic. Kontrolki i problem znika po ok 5 minutach (czasami trochę dłużej) od jego pojawienia się i wszystko wraca do normy po czym po jakimś czasie znowu powtórka z rozrywki. Zaznacze z góry że czujniki ABS są czyste i sprawne. Vag pokazuje takie błędy (wypiszę po kolei tak jak wyświetla) :... |
Na moje oko padająca już przepływka...
niektóre objawy są wręcz klasyczne a błędy które napisałeś też mogą właśnie to sugerować (generują się w systemie na pewno dopiero po tym charakterystycznym zadławieniu i zapaleniu kontrolek).
Jeżeli posiadasz VAG'a (z tego co zauważyłem to chyba niestety nie) to nim można bez problemu sprawdzić poprawność działania przepływki - jeżeli nie w ASO to musisz poszukać jakiegoś kolegi z forum z Twojej okolicy który VAG'iem poratuje ale jeżeli w ciągu tych 3 lat nie zmieniałeś nigdy przepływomierza to przy tych objawach raczej w ciemno możesz go już szukać.
Przepływka jest dostępna także poza ASO ale dobrać ją należy po oryginalnych numerach.
Wymiana przepływki to też nie jest żadna filozofia - dla kogoś kto to już robił to jakieś 15 minut roboty bezpośrednio pod sklepem ;-)
Oczywiście jak nie wiesz jak i gdzie to Ci tutaj powiemy ale jak poczytasz tematy o przepływkach (przepływomierz czyli czujnik masy powietrza) to zauważysz pewną analogię do swoich problemów oraz znajdziesz wskazówki jak ją sprawdzać i jak wymieniać. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-14, 12:53
|
|
|
wietpol2 napisał/a: | kolego widziałem ostatnio Ciebie i twoją s8 w ultimie jak odbierałem części stwierdzam to po blachach z pasiecznika doradze Tobie tylko żebyś tam nie jeździł bo to że to ASO to jedno a to że pracują tam mechanicy bez doświadczenia i pojęcia to drugie. Ten włochaty mechanik co Ciebie obsługiwał to miesiąc temu stał na ochronie w tesco na JPII i poszedł tam pracowac z ogłoszenia w nj... kolego obecnie jade na wakacje ale jak wrócę tj 1.04 zapraszam Ciebie do siebie również mam s8 z 02r. i pogłówkujemy a jak narazie proponuje podpiąc vaginę i posprawdzac bloki danych. |
Kolego po pierwsze Ultima to ASO skody i oni nie mają dostepu do informacji serwisowych samochodow Audi, a po drugie sam robilem u nich auto na dziale blacharni i jestem bardzo zadowolony. dodatkowo znam tam 90% pracowników i nie zgodze się z twoim osądem bo mechanicy na dziale skody są naprawde dobrymi fachowcami...
i tak BTW w żadnej skodzie nie występuje silnik 4.2 więc to że się na nim nie znają nie jest niczym dziwnym. |
|
|
|
|
|
|
|
wietpol2
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-14, 22:46
|
|
|
wolek, nie ważne że aso skody mają szkolenia grupy vag a v8 w s8 nie różni się zawiele od 4 cylindrowego 1.8 technologia od lat ta sama i kolego do mnie jak byś przyprowadził na blacharke d3 to był byś też zadowolony a za naprawę bezgotówkową z ubezpieczenia bym ci jeszcze dopłacił |
_________________ PIERWSZY MILION TRZEBA UKRAŚĆ |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-15, 11:26
|
|
|
wietpol2 napisał/a: | ezgotówkową z ubezpieczenia bym ci jeszcze dopłacił |
muszę to zapamiętać |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|