Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Problem ze zmianą silnika ABZ->AKG  
Autor Wiadomość
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-05-01, 10:53   [D2 94 4.2PB/LPG ] Problem ze zmianą silnika ABZ->AKG

Witam. Mam A8 4,2 1995r. Jestem w trakcie wymiany silnika ABZ po urwanym pasku rozrządu. Miałem dać auto do mechanika ale powiedzial mi za wymianę 1200zł więc zrezygnowałem i sam wymieniam pod domem.

Kupiłem tanio silnik od kolegi z forum tylko że silnik ma oznaczenie AKG młodszy i nie wąchał gazu i myślałem że nie będzie żadnych problemów a jednak są.

Silnik ABZ różni się od silnika AKG kołem zamachowym i tulejką wprasowaną w wał.

Koło zamachowe wymienię bez problemu a tulejkę nie wiem jak wyciągnąć, bo nie może być porysowana dlatego że nachodzi na nią koło zamachowe i podkładki które są bardzo dobrze spasowane.

Proszę o porady.

http://imageshack.us/phot...dsc00422xe.jpg/

http://imageshack.us/phot...dsc00420lj.jpg/

http://imageshack.us/phot...dsc00419ak.jpg/


Jak potrzeba więcej zdjęć to dodam bez problemu.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-05-01, 23:13   

kolego było zapytać wcześniej o taka przekładke
robilem taka tylko w druga strone :-P
gwarantuje Ci że czeka Cie jeszcze pare takich niespodzianek
u siebie masz skrzynie 4hp24 i stad te problemy bo AKG nigdy z taka skrzynia w a8 nie było
jakbys miał ABZ I skrzynie 5HP24 to wtedy z zamachem nie ma problemu

jaka tulejke? to jest jednolita część wału korbowego z tego co pamiętam
jutro oblukam to dokladniej
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-05-02, 10:28   

Tu jest zdjęcie tulejki w silniku ABZ. Trzeba przełożyć tulejkę do silnika AKG.

Stoję w martwym punkcie bo nie wiem jak to zrobić.


http://imageshack.us/phot...dsc00425xg.jpg/
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-02, 15:45   

Odezwij się do kolegi guzior z racingforum.pl. Masowo wkłada ABZ'ty do mniejszych Audi, więc sposób wyjęcia tej tulejki powinien mieć rozpracowany.
W linku masz jego nr telefonu: http://www.racingforum.pl/guzior-m12544.html
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-05-03, 10:24   

Może po prostu rozwiercę tą tulejkę tak żeby weszła na trzpień od sprzęgła. Przecież sprzęgło i wał obracają się cały czas tak samo.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-03, 10:44   

wyciagnij konwerter i stocz grzybek ktory wchodzi w wal do 15mm i juz.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-05-03, 16:30   

Tulejka wyciągnięta jedna i druga sposobem na papier toaletowy i wodę.

http://imageshack.us/phot...dsc00428lf.jpg/

Przy okazji dodam zdjęcia głowic silnika ABZ po urwanym pasku rozrządu, bo jak napisałem na forum że urwał mi się pasek ( http://www.a8team.pl/topics12/6823.htm ) i nie wiem czy mam robić silnik czy wymienić silnik to niektórzy pisali że jak mam szczęście to nic się nie stało.

http://imageshack.us/phot...sc00429tty.jpg/

http://imageshack.us/phot...dsc00430ng.jpg/

Aha i wie ktoś może z jaką siłą dokręcić to śruby?

http://imageshack.us/phot...dsc00420lj.jpg/
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-05-03, 17:57   

wg AESIS: 60 Nm + 90 st. (zawsze wymieniać na nowe śruby)

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-05-04, 15:14   

Wielki dzięki za schemat. Aktualnie latam po sklepach i szukam nowych śrubek dobrej firmy bo łatwo można trafić na chińskie.

Uszkodzone głowice przydadzą się komuś? bo raczej pójdą na złom a z bloku silnika zrobię stolik.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-04, 21:41   

nie fisiuj z tymi srubami, nawet w aso ich nie wymieniaja...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 07:23   

może i tak ale w serwisówkach jak byk wszędzie stoi - tylko NOWE :-P
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
kubaziel 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 97
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-08-09, 19:08   

Orientujecie się, jak z rozrządem do AKG, tzn czy ten sam zestaw co w ABZ?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-08-09, 20:43   

Dokładnie ten sam, one się różnią tylko kolektorem ssącymi i wtryskiwaczami. Mechanicznie to identyczne motory.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
kubaziel 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 97
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-08-10, 14:12   

A który z kompletnych zestawów możecie polecić?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-08-11, 05:03   

Najlepiej skontaktować się z Michalem Wruszakiem (nasz forumowy dostawca części). Od doradzi dokładnie co wybrać, powie co lepsze co gorsze, co tansze co droższe i decyzje podejmiesz sam.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.