Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-07-23, 15:00 [D2 ALL
] Procedura wymiany oleju.
|
|
|
Możecie mi podpowiedzieć, czy jest się w stanie zrobić to samemu z wąskim kanałem ??
Warsztaty oferują olej Motul Dex 6 czerwony, a sama wymiana trwa ok 90 minut.
NIe wiem czy to nie jest jakaś popelina ?? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-07-23, 15:08
|
|
|
Faktycznie popelina - olej do skrzyni przedewszystkim musi spełniać standardy skrzyni biegów .
Polecany olej do ASB do Mobil LT 71141 , ewentualnie orginalny ZF Lifequard 5 .
Oczywiście - jeśli masz podstawowe narzedzia to jak najbardziej tak . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2015-07-23, 15:41
|
|
|
Albo Ravenol 5hp/24 |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-07-23, 19:55
|
|
|
moge sie mylic ( poprawcie mnie jak cos ) ale w naszych skrzyniach to chyba sie czerwonego nie leje.
Wymiana jes prosta ( statyczna ) czyli to co samo zleci pod wplywem grawitacji
z kanalem spokojnie dasz rade.
potrzebujesz
klucze imbusy ,
nowy filtr uszczelke miski,
i z 8 litrow atf, dokladnie tego ktory wymienil wyzej Michał. ( nawiasem mowiac dzieki Michal za pomoc telefoniczna gdy zmienialem olej )
termometr
mise na stary olej
jakas wielka pompke strzykawe ktora wpompujesz olej przez smoka.
no i ewentualnie mase uszczelniajaca bo te uszczeleczki to takie bibulki ze szok, a czesto jest tak ze jesli ktos za mocno dociagal sruby miski to miska moze miec delikatne wzgórki przez ktore pozniej bedzie Ci sie saczyl olej..
generalnie zabieg nieskomplikowany tyle ze sie troche uciapiesz . wstawiasz auto na kanal czekasz az ostygnie zebys sie gdzie nie popazyl.. odkrecasz korek spustowy zlewasz ile sie da
nastepnie powoli odkrecasz wszystkie imbusy trzymajace mise, ostroznie bo w misie bedziesz jeszcze mial nie wiem z litre moze poltorej oleju ktory nie splynal.
nastepnie demontaz filtra ( dwie srubki jak pamietam ) mycie czyszczenei misy i powierzchni styku z uszczelka, analogicznie skrecanie spowrotem, teraz odkrecasz druga srube od smoka i wpompowujesz strzykawa czy jakas pompka tyle oleju ile sie da az nie zacznie wyciekac . Odpalasz auto czekasz az sie atf w skrzyni dogrzeje bodaj do 30lub 35stopni sprawdzisz to vagcomem , ja nie mialem wiec robilismy to termometrem takim nie wiem jak to sie nazywa na podczerwien czy jakos tak, skrzynia zdazy zaciagnac olej wiec przy tej temp uzupelniasz i wpompowujesz dalej az sie zacznie przelewac, w momencie jak zacznie wyciekac zakrecasz srube i koniec
oczywiscie to sposob halupniczy, i nie mozna tego nazwac profi robota , ja tak to bynajmniej zrobilem, pamietaj ze jest to wymiana "polowiczna" bo nie zmienisz calego oleju z prostego wzgledu duza czesc oleju zostaje w konwerterze i skrzyni , wiec warto zabieg powtorzyc za 3-4tygodnie tak polecal Michal i Apo i tak zrobilem, pomijajac fakt ze mialem zalane jakies czerwonego gowno...
jezeli chcesz pelnej wymiany to tylko serwis i wymiana dynamiczna gdzie maszyna przetacze krew przez nereczki
kilka zdjec dla zobrazowania jak to wyglada
|
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-08-28, 20:24
|
|
|
Możecie mi podpowiedzieć jakim momentem dokręcić korek spustowy ?? to jest M10x1 (5hp24) a nie M16 jak w przypadku 5HP19 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-08-28, 22:46
|
|
|
Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm ± 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm ± 3.5 Nm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-08-29, 17:24
|
|
|
dice111 napisał/a: | Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm ± 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm ± 3.5 Nm |
Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....
Taka jedna ważna rzecz. Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4 . I teraz się zastanawiamy bo przelewało się a weszło litr mniej niepokoi to nas.
Generalnie olej wyglądał tak
W misce zauważyłem piasek ??
Ale po wyczyszczeniu już wyglądała tak ( bez przyczepionych magnesów)
Przyrząd
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-29, 20:49
|
|
|
Lechu napisał/a: | Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem .... | To jakim momentem go dokręcałeś?!
Lechu napisał/a: | Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4 |
A dolewałeś na odpalonym silniku? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-08-29, 20:54
|
|
|
Docelowo 30 jak kolega dice pisal. ale korek scial sie wcześniej.
Po zalaniu odpalony na 10 min. Dolewka.
Pozniej 20 sek na kazdym biegu dolewka .
Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-29, 21:10
|
|
|
Lechu napisał/a: | Docelowo 30 jak kolega dice pisal | A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?!
Lechu napisał/a: | Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz. |
Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-08-29, 21:38
|
|
|
Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm..... |
_________________
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-08-30, 10:48
|
|
|
danishow napisał/a: | A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?! |
Parę postów wyżej.
danishow napisał/a: | Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać |
O patrz tego w żadnej instrukcji nie wyczytaliśmy .
Cytat: | Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm... |
Dzięki
Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ?? Jesteśmy na 90% pewni, że nikt wcześniej go nie wymieniał. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-30, 10:56
|
|
|
Lechu napisał/a: | Parę postów wyżej. | Ja takiej informacji tam nie widzę, przeczytaj jeszcze raz ...UWAŻNIE ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-30, 11:31
|
|
|
Lechu napisał/a: | Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ?? |
Moja procedura wyglada tak. Mija 40-50tyś wymieniam statycznie filter z olejem. Po max 1000km wymieniam jeszcze raz sam olej i smigam kolejne 50tyś. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-09-03, 10:51
|
|
|
danishow napisał/a: | Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać |
Mała traska zrobiona w niedziele, teraz próba dolania i weszła może 100 ml nie więcej |
|
|
|
|
|