Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-09-15, 08:20
|
|
|
Problem rozwiązany, robiliśmy przez cały czas kiche bo dolewaliśmy na zgaszonym.
Na zapalonym weszło jeszcze 2L oleju, i jeszcze będziemy dolewać - olej się rozgrzał do 60° . |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-15, 12:05
|
|
|
Poczekaj az olej osignie 80 stopni (przy 75 otwiera sie termostat przy chlodnicy), przytrzymaj obroty na okolo 2000 przez minute, znow czekanie az olej ostygnie do 35 i ponowna dolewka. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-09-17, 15:09
|
|
|
danishow napisał/a: | Poczekaj az olej osignie 80 stopni (przy 75 otwiera sie termostat przy chlodnicy), przytrzymaj obroty na okolo 2000 przez minute, znow czekanie az olej ostygnie do 35 i ponowna dolewka. |
Auto pojechało na małą traskę i przy dolewce weszło jeszcze 0,5L oleju |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-09-26, 10:21
|
|
|
Za chwilę będziemy wymieniać olej drugi raz wraz z filtrem.
I czy można i trzeba wykonać jeszcze jakieś czynności (odkręcić przeczyścić jakieś zawory itp itd) by już zamknąć sprawę ze skrzynią do następnej wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-11-30, 00:08
|
|
|
Pogłebiłem troszkę temat, i w skrócie, nie wymieniamy oleju po 1000 KM wg opinii specjalistów, powiedzmy .
Wszelkie warsztaty, które się w tym specjalizują, mają swoje wersje , lecz klaruje się z tego taka wspólna uśredniona wersja.
Oczywiście są tacy co twierdzą, że w tych skrzyniach się nie wymienia oleju tylko je remontuje, a inny bezwzględnie wymieniać przy 40 tkm.
Więc tak wyciągając średnią z informacji z warsztatów specjalizujących się w automatycznych skrzyniach wychodzi taka "średnia" odpowiedź na zagadnienie.
Stary olej z reguły jest zużyty i nie posiada swoich właściwości i zarazem powoduje osiadanie czy powstawanie osadów syfu i innych na częściach skrzyni. Nowy zalany olej ma duże właściwości płukające i wymiana przy 1000 km powoduje wylanie dobrego oleju, który nie zdąży oczyścić skrzyni i syf zostaje.
Więc zalecenie jest by drugą wymianę oleju zrobić przy 8 - 10 tyś kilometrów, gdy nowy olej trochę oczyści skrzynię i zlewając go pozbędziemy się syfu. Świeży olej ma mniej do sczyszczenia.
Gdy zlewamy po 1000 to jednak zlewamy czysty olej a syf zostanie rozpuszczony dopiero przy drugim zalaniu i zostanie w skrzyni do kolejnej wymiany.
Oczywiście wymiana zawsze z filtrem. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-30, 08:37
|
|
|
Jaki syf zostaje po remoncie?? wymiana po 1000-2000km ma na celu wypłukanie skrzyni po remoncie a to juz nie jest jakis wielki syf. |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-30, 09:23
|
|
|
Ja swojej skrzyni po remoncie nie dotykalem przez 70 tys.
Przy wymianie oleju(rzeczone 70tys) oznak opikow,szlamu i innych bajerow ztwierdzono ilosc tak znikoma ze pomijalna.
Mysle ze chcec przywolania klienta do warsztatu to i ponowna kasa i dupochron czy cos nie pomineli przy montazu badz cos sie nie pojawia np wyciek |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-30, 09:31
|
|
|
Rzecz polega na tym że to jest wymagane by utrzymac gwarancje. Na pewno nie stało by się nic bo to juz po remoncie ale niestety jest jak jest. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-12-01, 00:13
|
|
|
Ale ja tu nie pisałem nigdzie o remoncie tylko o wymianie oleju |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-12-02, 08:06
|
|
|
U mnie jest tak:
skrzynia po remoncie zalana swiezym olejem, nastepna wymiana po 2000km i kolejna po 15000km inaczej po gwarancji.
Natomiast samą wymiane oleju z filtrem zalecamy przynajmniej co wymiane rozrzadu czyli okolo 100kkm.
Jak ktos wymienia czesciej to ok, a te 100kkm to juz ostatni dzwonek. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-12-02, 14:37
|
|
|
czyli rozrzad mówisz wymieniac co 100 tys max tak ? (w d2)? ale 100 tys km lub co ile lat ? mam rozrzad CNT na wzmacnanym pasku
u mnie po remoncie skrzyni jest tak kontrola po 1000 km (głównie pod kątem wycieków) i wymiana po 5000 tys km niby dużo w porównaniu do innych firm ale nie będę sie upierał nie mam wiedzy i nie chce stracic gwarancji |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-02, 15:30
|
|
|
Rozrząd co 5lat trza ale jesli ma mało nalatane to kontrola paska i jak ok rok latamy. Ja tak robiłem i po 6latach i ok 55tys pasek nadal był ładny. |
|
|
|
|
|
|
|
|