Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wyświetla klocki na FIS  
Autor Wiadomość
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2009-10-30, 17:08   [D2 94 4.2PB/LPG ] Wyświetla klocki na FIS

witam od jakiegos czasu zaczelo mi wyswietlac klocki na fisie.Nieraz jest spokoj pare dni a nieraz po kazdym odpaleniu pika mi. Klocki sa,kabelki i czujniki w klockach sprawdzone wiec juz nie wiem czego szukac.Czy ta kontrolka jest tylko od klockow czy moze jeszcze od czegos innego?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-10-30, 19:42   Re: wyswietla klocki na fisie

tommi napisał/a:
witam od jakiegos czasu zaczelo mi wyswietlac klocki na fisie.Nieraz jest spokoj pare dni a nieraz po kazdym odpaleniu pika mi. Klocki sa,kabelki i czujniki w klockach sprawdzone wiec juz nie wiem czego szukac.Czy ta kontrolka jest tylko od klockow czy moze jeszcze od czegos innego?


Kolego tommi, moim zdaniem, to może nie być nic dziwnego w tym, że FIS pokazuje je do wymiany - czujnik zużycia w klockach jest tak zamontowany, że sygnalizuje wymianę klocków jeszcze sporo przed momentem ich całkowitego zużycia (tak samo jest też w wielu innych modelach aut).

Ponadto z całego kompletu klocków tylko dwa z nich (po jednym na każdą stronę) zawierają ów czujnik.
Przy niekorzystnym splocie wydarzeń może zaistnieć sytuacja blokowania się klocków w zaciskach i ich nierównomierne zużycie...
co więcej, może się okazać, że nie tylko z jednej strony auta klocki są bardziej zużyte niż z drugiej ale także to, że klocki na jednym kole są bardzo nierównomiernie zużyte - np. ten z czujnikiem.
Noi wtedy FIS sygnalizuje zużyte klocki pomimo tego, że one wciąż nadają się do jazdy a większość z nich wygląda na bardzo mało zużyte...
wystarczy, że ich kontroli dokonasz pobieżnie i tylko po jednej stronie i problem który opisałeś gotowy.

Co więcej bezpośrednim powodem blokowania się klocków i w konsekwencji ich nierównomiernego zużycia może być najzwyczajniej w świecie np. mechanik który je wymieniał - wystarczy, że przed założeniem nowych zupełnie nie oczyścił zacisków.


Skoro Cię to tak niepokoi (co jest oczywiście całkiem zrozumiałe) to polecam zdjęcie kół i szczegółową kontrolę stanu klocków (obie strony i wszystkie klocki w zacisku).
Jeżeli wszystko jest ok to możesz spokojnie jeździć dalej i szykować się powoli do ich wymiany (klocków oczywiście)...
A jak długo jeszcze na nich pojeździsz zależy w głównej mierze od Twojej techniki jazdy...
szybko i agresywnie = krótko :-P
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2009-10-30, 20:38   

kolego fuss doceniam podjecie mojego tematu i spore wyjasnienie tego ale tarcze i klocki mam nowe,wymianialem je w maju i dalem za wszystko prawie 3 tys a przejechalem zaledwie 8 tys km,jak depne w pedal to auto staje w miejscu a mnie sie cofa wszystko co jadlem w ostatnim tygodniu.Nie wiem czy wiesz jak jest zbudowany czujnik w klocku ale wyjasnie ci ze gdyby klocek byl juz slaby to''czujnik''tak to nazwijmy dawal by na deske non stop kontrolke klockow a u mnie wystepuje to sporadycznie.Umowmy sie ze ten czujnik to kawalek bolca plastikowego wokol ktorego idzie kabelek i gdy klocek sie konczy,kabelek sie przeciera i zapala kontrolka (przynajmniej tak jest w moich klockach), takze to chyba raczej nie to ale doceniam pomoc.Problem nie rozwiazany wiec myslimy dalej.Oczywiscie plyn w zbiorniczku w normie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-10-30, 22:15   

Kolego tommi, ja wiem jak robią czujniki zużycia - rzekłbym, to nic skomplikowanego, prawie jak konstrukcja cepa.

Wiem też jednak, że zużycie klocków zależy od wielu elementów i spokojnie można je zjeździć nawet w 8 tys.km...
wystarczy np. złe dobranie klocków do tarcz (miękkie klocki do twardych tarcz), niepoprawny montaż (blokowanie klocka w zacisku) oraz technika jazdy (agresywnie i sportowo) aby klocki nie starczyły na zbyt długo :-?

Sam też kiedyś doświadczyłem nieudolności mechaników i w jednym z aut na jednen komplet klocków przednich zużyłem aż 3 komplety z tyłu - masakra :/
a winny był nie oczyszczony poprawnie zacisk i notorycznie blokujący się jeden z klocków :evil:


No ale skoro definitywnie wykluczasz klocki to należaloby skontrolować okablowanie samego czujnika...
dużo usterek które nam się przytrafiają to tak naprawdę pierdoły (proste, nieskomplikowane awarie) a to my sami próbujemy niepotrzenie skomplikować zagadnienie szukając "dziury w całym"

Życzę szybkiego usunięcia usterki.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dardzi 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 34
Skąd: Iława
Wysłany: 2009-10-30, 23:37   

U mnie było to samo - po ok. 5-6 tys. od zmiany pojawiło się ostrzeżenie.
klocki i kable OK - a główny wyświetlacz cięgle niepokoi i nie pokazuje innych przydatnych informacji
odłączenie kabelka od klocka - rozwiązało problem ;-)

chyba po prostu A8 tak ma - poprzednie klocki "świeciły" już dobre 2-3 tys. ja jeździłem a w końcu pękłem i wymieniłem . mechanik oddał mi te stare i spoko by pojeździły

pzdr.
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-31, 20:53   

Oczyść wtyczki, przemyj, wysusz i jeździj :) Te objawy masz od strony elektroniki a nie od fizycznie zużytego klocka. Pogoda jaką teraz mamy tylko " wspomaga " naszą elektronikę. A co do czujnika to jak się zapali to już nie zgaśnie ze względu na otwarty obwód elektryczny spowodowany ścięciem jednej z żył przewodu...
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-11-01, 18:48   

Witam
Polecam ci ten link

http://www.audipages.com/...ensorshort.html

Rozwiąże to twój problem w 100%, po prostu utleniła ci się miedź gdzieś po drodze, zwykłe połączenie elektryczne, obwód musi być zwarty do masy.
 
 
wojtii 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojtek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: zamosc
Wysłany: 2009-11-28, 18:37   

kupilem klocki ferodo do swojej osemki i po przejechaniu okolo 5 tys. poszly do wymiany. jak kolega FOSS pisal zle je dobralem. mialem tarcze brembo a kiepskie klocki mimo ceny i dobrej firmy
 
 
giwera44 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: Olszyna
Wysłany: 2009-12-09, 14:10   

witam, podepne sie do tematu, mialem kiedys ten sam problem, nawet po wymianie klockow na nowe w miare szybko zaczelo swiecic na desce, jezdzilem od jednego do drugiego mechanika i kazdy rozkladal rece. w koncu znalazl sie typ i zalatwil sprawe bez problemu, niestety nie powiedzial co zrobil. dosc nie dawno mialem znowu taki problem i juz mialem jechac po nowe klocki ale postanowilem sie im najpierw przyjzec, klocki ok, wszystko ok. co zrobilem? otoz przewod, ktory idzxie od czujnika z klocka jest w uchwycie, wiec najpierw zmienilem jego polozenie w jedna strone a pozniej w druga i po problemie, gdzies wina byla w samym przewodzie przy zacisku. warto wiec wszystko przegladnac nim wyda sie nie mala kase na nowe, pozdrawiam giwera44
_________________
giwera44
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2009-12-09, 14:25   Klocki świecą na FIS

Witam podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Otóż wymieniłem ostatnio w moim Audi komplet klocków przód +tył firmy TRW/LUCAS i ciągle świeci mi na FIS-ie kontrolka pomarańczowa od klocków. Co może być przyczyną ? Może da się jakoś przekodować licznik żeby tego nie wyświetlało ? Pomóżcie ! Pozdrawiam :)
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-09, 14:53   

najprościej ale nieodpowiedzialnie jest włożyć miedziany drucik w gniazdo klocków mostkując obydwa gniazda pinów i na to włożyć wtyczkę - dokładnie oczyszczając styki - działa na pewno ,kontrolki nie będzie ale klocki tez nie wiadomo kiedy się skończą :roll:
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2009-12-09, 14:58   :)`

Dzięki kolego ale tak już robiłem. Zmostkowałem Czujniki i nadal świeci problem musi być gdzieś dalej . może kabel gdzieś przerwany ? co sądzicie ?
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-09, 16:39   

U mnie problem był z kablem od czujnika
Sprawdzali to w boschu tak - badali opornośc przepływu prądu i jednocześnie wyginali kabel, przy wyginaniu w jedną stronę były duuuże odchylenia - czujnik do wymiany.
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-12-09, 18:52   

Witam
Panowie tam nie ma żadnego czujnika, zwykłe elektryczne połączenie przewodu do masy, ale puszczone w pętlę, z racji upływu czasu utlenia się miedź i stąd zaniki na kostkach (nie koniecznie tych przy klockach). Na wasze problemy, raz a spokój do końca:
http://www.audipages.com/...ensorshort.html
 
 
tomek_m 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Carlanstown Co.Meath
Wysłany: 2009-12-09, 23:19   

panowie ta kontrolka nie jest tylko od klockow, u mnie pali sie ona bo mam do wymiany wlacznik swiatel hamowania (mimo ze swiatla sa). spawdzcie vagiem bledy na szkrzyni biegow(blad 00526)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.