Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Pompa wspomagania układu kierowniczego  
Autor Wiadomość
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-02-25, 11:15   [D2 94 4.2PB ] Pompa wspomagania układu kierowniczego

Witam. Koledzy padła mi pompa wspomagania kierownicy z mojej winy bo kreciłem sie na śniegu długi czas z kręconą na maxa kierownica i pompa padla tzn. wyje i dziwnie zaczeła pracować. I teraz mam pytanko czy dam rade ją wymienić bez podnośnika i kanału ? od góry wyciagać czy od dołu? Prosze o wskazówki od kogos kto już to przerabiał? Szukalem na całym dziale Zawieszenie coś o wymianie ale nie moglem znalźć. Moj silnik to 4.2 ABZ.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-02-25, 14:19   

Dasz radę od góry, u siebie to robiłem. Tylko nie wiem czy w preFL będzie podobnie. Aby wytargać pompę musisz zrzucić pasek micro i wiatrak z wisco (możesz bez ściągania wisco ale jest hardkorowo) Reszta to zlanie płynu ze zbiorniczka, odkręcenia 3 śrub mocujących pompę, potem odkręcenie 2 przewodów od pompy.
Pompę możesz zregenerować na warsztacie, tzn rozkręcić obudowę, bieżnię żeliwną przeszlifować paręnaście razy papierem wodnym 1500-3000 i tak samo z łopateczkami wirnika. Nie ma w pompie żadnego łożyska (w po FL) U mnie po tym zabiegu przestała jęczeć i powróciło wspomaganie. Nie wspomaga jak nówka ale jest spora poprawa.
_________________
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-02-25, 14:50   

:) z mojej chyba nic nie bedzie bo skrecilem kierownica na maxa w lewo (zamiast troche odkrecic) i krecilem sie audica na sniegu do odcinki obrotow silnika przez jakas minute :) i zameczylem. I w dniu gdy to sie stalo to kierownica ciezko chodzila, nastepnego dnia z rana odpalam kierownica chodzi lekko ale pompa halasowala strasznie pozniej juz coraz gorzej
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-02-25, 15:33   

Dlaczego do odcinki obrotów wkręcałeś silnik? Wystarczyło 2-3tys obr. i kręci się jak głupi. Po wymianie zalej dobrym olejem, i ciesz się jazdą.
_________________
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-02-25, 15:39   

Czlowiek czasami glupi .
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-02-26, 11:15   

Jak wyjmiesz lampę lewą przednią (po stonie kierowcy) to powinieneś mieć dobry dostęp do pompy wspomagania. Ostatnio wymieniałem u siebie żarówki (typ silnika AKG) i zauważyłem że po wyjęciu lampy przedniej dostęp do pompy wspomagania jest prawie pełny.
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-02-26, 12:52   

Pompa wymontowana, by miec lepszy dostep do niej trzeba wykrecic wiatrak od klimatyzacji ktory jest wsuwany w obudowe chlodnicy i blokowany dwiema srubami na klucz 10. Nie mialem dostepu do napinacza paska zeby poluzowac i sciagnac pasek wiec zrzucilem go z rolki . Bede mial zabawy zeby zalozyc pasek :-)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-02-26, 14:13   

Spokojnie założysz pasek micro bez cudowania z napinaczem tylko będziesz musiał go założyć prawidłowo na wszystkie rolki i podciągając go do góry użyć siły i nasunąć go. Nie stosuj do tego żadnych ostrych narzędzi ani kluczy, ręce do tego wystarczą.

Pompę zakładasz nową, czy dobrą używkę?
_________________
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-02-26, 21:30   

Pompe kupuje uzywana oryginalna mysle ze to lepsza decyzja niz ta nowa na allegro za 200zl. Nie spieszy mi sie tak bardzo bo jezdze A4 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.