Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Rozłączanie kompresora  
Autor Wiadomość
martinez1980 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 43
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 28
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2014-05-24, 07:31   [D2 94 4.2PB ] Rozłączanie kompresora

Witam koledzy, temat do mojego widnieje a raczej tematycznie jest nazwany podobnie lecz nie jest to ta sama sytuacja i nie opisana w taki sam sposób więc spróbuję opisać swój temat.

A więc tak od dłuższego czasu klima nie działała i olałem temat bo jeździłem autkiem zimą i rzadko bardzo więc nawet nie miałem czasu ruszyć tego tematu. Teraz robi się ciepło i szykuję autko na wesele co zmusiło mnie do zabawy z klimą która nie działa.

Szczęście w nieszczęściu że mam inny kompresor i inny sterownik klimy i mogę kilka klimatów sprawdzić.

Klimatyzacja działa tak że po odpaleniu autka kompresor chodzi i po 10 sekundach się wyłącza i nie można go już ponownie włączyć, jeśli zgaszę auto i odpalę znów oraz klimę sytuacja się powtarza, chodzi i za chwile się wyłącza.

-Sprawdzony został układ, ciśnienie - gra
-Sprawdzone zostały czujniki także grają
-Sprawdzone zostało sprzęgło, okazuje się ze może klima działać np do 25 st ale jeśli jest cieplej stal, metal się rozszerzy i elektromagnes w sprzęgle ma za daleko co powodować może ze sprzęgło nie zaskoczy - zostało sprawdzone i sprzęgło jest dobre
-Sprawdzone zostało napięcie na wtyczce do kompresora i okazuje się że gdzieś gubi napięcie po włączeniu silnika.
- Sprawdzony został stycznik - gra
Zmieniłem cały panel klimatronika, doszukaliśmy się innych kodowań. Moje kodowanie, kodowanie klimatronika na wymianę było inne i kodowanie mechanika A8 też jest inne, mieszaliśmy tymi kodowaniami i wciąż to samo.

Ostatecznie jestem w ciemnej d.... aczkolwiek dopatrzyliśmy się dodatkowego elementu że jeśli na styczniku zrobimy zwarę klima o dziwo działa, mało tego dopatrzyliśmy się że jeśli obroty są utrzymywane 2200 klima także działa, jak tylko się odpuści gaz na chwilkę i obroty spadną poniżej 2200 to kompresor od razu się wyłącza. Dodasz gazu z powrotem kompresor się załącza, przy tym słychać delikatny i bardzo szybki - krótkotrwały pisk paska.
W literaturze niemieckiej doszukaliśmy się że jest jeszcze gdzieś jakaś dioda :/ może to Jej wina :/ ???

Może to zacierająca się sprężarka nie mamy pojęcia (mechanik mój miał taka sytuacje raz i był to zacierający się kompresor ) ?

Zaraz jadę do speców od klimy podpytać o ten temat jeśli nie będą mieć pomysłu, wymieniam kompresor. Jeśli to coś da oczywiście napisze na forum, może komuś to pomoże a jeśli Wy drodzy klubowicze macie jakiś pomysł proszę o pomoc.

Bo na razie wychodzi na to że wsio jest sprawne ale klima szaleje :/
_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-24, 20:59   

Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-05-24, 21:02   

jak by było coś przytarte to by dym z paska poszedł :)
 
 
martinez1980 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 43
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 28
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2014-05-24, 23:03   

szeryfisch napisał/a:
Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?


Koleżko to wsio zostało sprawdzone :/

A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany
_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-05-25, 19:47   

A tak tak też tak słyszałem.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-25, 20:29   

martinez1980 napisał/a:
szeryfisch napisał/a:
Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?


Koleżko to wsio zostało sprawdzone :/

A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany


Eee, tam. Nie podajesz wszystkich danych. Jesli wszystko jest sprawne jak piszesz, a gubi zasilanie na cewke kompresora (np uszkodzona wiązka) to sterownik powinien wywalić błąd obwodu. Jesli nie wywala błędu to znaczy ze jest uszkodzony.
Sprobuj zrobic test elementów wykonawczych to sprawdzisz poszczegolne obwody.
Tak z ciekawości to co to za stycznik na którym robisz zwarcie?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
martinez1980 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 43
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 28
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2014-05-26, 06:22   

Wiesz co szeryfish, nie wiem zapytam gdyż tym się zajmuje mój mechanik, z ciekawości go zapytam i napiszę!
_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
 
 
martinez1980 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 43
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 28
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2014-05-26, 09:54   

ok dalej brak błędów. Klima nabita po wymianie kompresora i ta sama sytuacja :/ wyłącza sie klima po paru sekundach. Dodajesz gazu i trzymasz 2200 rpm i klima sie załącza, odpuszczasz gas i się wyłącza :/ szukamy dalej
_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
 
 
syntax 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 4
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-06-09, 01:01   

Udało Ci się to naprawić?
 
 
martinez1980 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A6/A8
Wiek: 43
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 28
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2014-06-09, 06:13   

Tak, wlasnie wczoraj późnym wieczorem mechanik do, mnie zadzwonił ze zenznalazl. Okazała sie ze kabel sterujący był uszkodzony, miedzy kompem a silnikiem.

Temat do zamkniecia. Jeden mały głupi kabelek.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-25, 19:31   

Odkopuję, bo mam podobny problem. Nie załącza się sprzęgiełko klimy (w output testach, więc można wykluczyć kwestie ciśnień i ew. braku czynnika). Niedawno działało ok i podejrzewam, że przy wymianie maglownicy mogłem gdzieś szarpnąć przewód. Czy gdzieś w okolicach lewego nadkola jest złącze (wtyk) do sprzęgiełka?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-07-25, 20:17   

Zspodaj na cewke plus i zobaczysz czy się włącza, morze być gdzieś problem z instalacją lub poprostu cewka się spaliła, miałem tak ostatnio w VW
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-26, 06:16   

Tak zamierzam zrobić, tylko zastanawiam się, w którym miejscu od sprzęgiełka jest najbliżej jakieś złącze, żebym mógł pomierzyć napięcie i ew. podpiąć cewkę na krótko.

Poszperałem w googlach i coś powinno być w pobliżu sprężarki.
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-07-26, 09:53   

Najbliższy + masz na przedniej podłużnicy od dołu (łącznik 4D0253295D)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.