Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2014-01-05, 20:36 [D2 94
] Wymiana tylnych łożysk
|
|
|
Koledzy mam pytanko czy ktoś wymieniał u siebie tylne łożyska? Ponieważ czeka mnie ten zabieg:-) Szukałem na forum, ale znalazłem tylko temat o przednich. Jakby ktoś mógł napisac coś na temat wymiany tylnych to bede wdzięczny:-) Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-06, 15:20
|
|
|
ja u siebie mam i tak inaczej zbudowana zwrotnice, ale moze ten schemat Ci pomoze.
Ale jak u siebie w A4 kiedys wymienialem to pomogl mi taki tlok ktory wyciska i wciska lozyska z i do zwrotnicy, bo inaczej to tylko mlotek i jakis dopaswany do lozyska przyrząd aby nie rozwalic go <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-06, 15:43
|
|
|
tu mam jeszcze z elsy
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2014-01-08, 15:26
|
|
|
Dzięki koledzy bez prasy hydraulicznej się raczej nie obejdzie Wkurw... się trochę po porobiłem wszystko w zawieszeniu co stukało, pukało i miało luz pojechałem na zbierzność. Pojeździłem i łożyska się odezwały i po wymianie łożysk znów na zbieżność |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-08, 19:51
|
|
|
..no ale na szczescie zbieznosc nie kosztuje majatek a lepiej miec juz wszystko zrobione na cacy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-08, 19:51
|
|
|
Po wymianie łożysk nie musisz jechać na zbieżność. Łożyska nie zmieniają zbieżności. Sprawdzić nie zaszkodzi. Samo sprawdzenie bodaj ze 2/3 dychy kosztuje więc to jeszcze nie katastrofa. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-08, 20:27
|
|
|
A czy możesz mi wytłumaczyć po co chcesz jechać na zbieżność po wmianie łożysk ? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-01-09, 08:08
|
|
|
A jaki VIN ? W zaleznosci od tego wprasowywane (jw, jak przod) albo przykrecane (jak np. w D3) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-07-25, 21:52
|
|
|
Odgrzewam kotleta
Koledzy podpowiedzcie - czy do wyjęcia łożyska koła z tylnej osi będzie potrzebny demontaż wahacza i wyciskanie na prasie?
Na rysunku w ETKA nie ma tego, ale w zestawie ze znanej firmy z częściami jest oprócz łożyska i śruby jeszcze pierścień zabezpieczający Segera - czyżby znajdował się on schowany pod piastą koła?
Zdemontowałem dzisiaj wszystko oprócz piasty (27) i łożyska (26) i złożyłem z powrotem - nie dało się dalej ruszyć - nawet pobijając od tyłu dopasowanymi tulejami od kluczy nasadowych.
|
_________________
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-07-26, 06:37
|
|
|
Kolego .
Tylko prasa albo sciagacz srubowy.Za mocno to siedzi po tylu latach w aucie.Mi prasa potrafi napompowac i 15 ton by sie lozysko ruszylo.
Tu masz filmik z neta jak to sie robi sciagaczem Demontaż łożyska |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-07-26, 11:09
|
|
|
Dziękuję za podpowiedź. Film lepiej zobrazuje niż tłumaczenie
Planuję już kolejny zakup do garażu - Zestaw ściągaczy do łożysk i tulei (mam wprawdzie 3 różne ściągacze, ale do tej operacji się nie nadają).
Zrobiłem trochę zdjęć, więc po zakończonej operacji wrzucę mini poradnik (dla innych forumowiczów). |
_________________
|
|
|
|
|
|