Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 ] Wymiana tylnych łożysk  
Autor Wiadomość
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-01-05, 20:36   [D2 94 ] Wymiana tylnych łożysk

Koledzy mam pytanko czy ktoś wymieniał u siebie tylne łożyska? Ponieważ czeka mnie ten zabieg:-) Szukałem na forum, ale znalazłem tylko temat o przednich. Jakby ktoś mógł napisac coś na temat wymiany tylnych to bede wdzięczny:-) Pozdrawiam
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-01-06, 15:20   

ja u siebie mam i tak inaczej zbudowana zwrotnice, ale moze ten schemat Ci pomoze.



Ale jak u siebie w A4 kiedys wymienialem to pomogl mi taki tlok ktory wyciska i wciska lozyska z i do zwrotnicy, bo inaczej to tylko mlotek i jakis dopaswany do lozyska przyrząd aby nie rozwalic go <niewiem>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-01-06, 15:43   

tu mam jeszcze z elsy







_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-01-08, 15:26   

Dzięki koledzy :) bez prasy hydraulicznej się raczej nie obejdzie :) Wkurw... się trochę po porobiłem wszystko w zawieszeniu co stukało, pukało i miało luz pojechałem na zbierzność. Pojeździłem i łożyska się odezwały i po wymianie łożysk znów na zbieżność :(
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-01-08, 19:51   

..no ale na szczescie zbieznosc nie kosztuje majatek :D a lepiej miec juz wszystko zrobione na cacy ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-01-08, 19:51   

Po wymianie łożysk nie musisz jechać na zbieżność. Łożyska nie zmieniają zbieżności. Sprawdzić nie zaszkodzi. Samo sprawdzenie bodaj ze 2/3 dychy kosztuje więc to jeszcze nie katastrofa.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Hjeniu 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-08, 20:27   

A czy możesz mi wytłumaczyć po co chcesz jechać na zbieżność po wmianie łożysk ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-01-09, 08:08   

A jaki VIN ? W zaleznosci od tego wprasowywane (jw, jak przod) albo przykrecane (jak np. w D3)
_________________
Black Cars Matters
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-07-25, 21:52   

Odgrzewam kotleta :)

Koledzy podpowiedzcie - czy do wyjęcia łożyska koła z tylnej osi będzie potrzebny demontaż wahacza i wyciskanie na prasie?
Na rysunku w ETKA nie ma tego, ale w zestawie ze znanej firmy z częściami jest oprócz łożyska i śruby jeszcze pierścień zabezpieczający Segera - czyżby znajdował się on schowany pod piastą koła?

Zdemontowałem dzisiaj wszystko oprócz piasty (27) i łożyska (26) i złożyłem z powrotem - nie dało się dalej ruszyć - nawet pobijając od tyłu dopasowanymi tulejami od kluczy nasadowych.
_________________

 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-07-26, 06:37   

Kolego .
Tylko prasa albo sciagacz srubowy.Za mocno to siedzi po tylu latach w aucie.Mi prasa potrafi napompowac i 15 ton by sie lozysko ruszylo.
Tu masz filmik z neta jak to sie robi sciagaczem Demontaż łożyska
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-07-26, 11:09   

Dziękuję za podpowiedź. Film lepiej zobrazuje niż tłumaczenie ;)
Planuję już kolejny zakup do garażu - Zestaw ściągaczy do łożysk i tulei (mam wprawdzie 3 różne ściągacze, ale do tej operacji się nie nadają).
Zrobiłem trochę zdjęć, więc po zakończonej operacji wrzucę mini poradnik (dla innych forumowiczów).
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.