|
Autor |
Wiadomość |
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-30, 20:02 [D2 95 2.8PB/LPG
] Nie działające elementy wyposażenia
|
|
|
Panowie, potrzebuję konkretnych informacji na temat instalacji elektrycznej samochodu.
Kupiłem A8 D2 z silnikiem 2.8 o oznaczeniu AAH, która miała uszkodzony silnik - do końca wszystko w niej działało oprócz rozrusznika. Po zamontowaniu nowego silnika i zalaniu go płynami przyszedł czas na pierwsze odpalenie, jako, że rozrusznik ze stacyjki nie kręcił odpaliłem ją na krótko i zagadała ale parę rzeczy nie działa a mianowicie :
- obrotomierz jedzie do 8 tys obrotów i tak zostaje, po prostu nie działa
- światła mijania - xenonowe nie włączają się
- spryskiwacze szyby nie włączają się
- webasto nie włącza się
- no i ten nieszczęsny rozrusznik
Żeby tego było mało dziś podczas jazdy przestały działać kierunki i światła przeciwmgłowe, a pozycje świeciły.
Teraz mam do was pytanie, czy w a8 jest jakiś moduł/sterownik który odpowiada za te rzeczy i którędy poprowadzona jest wiązka ta co zaczyna się przy przednim pasie i wchodzi gdzieś w błotnik, gdzie ona dalej idzie i gdzie jest rozprowadzona ? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny ?
Dodam, że samochód stał tylko ok 2tyg z niesprawnym silnikiem, ale obawiam się, że gdzieś mogły dostać się jakieś gryzonie i zrobić sobie ucztę z wiązki kabli.
Liczę na jakieś porady. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-30, 20:15
|
|
|
a podlaczales VAGa i psrawdzales dokladnie jakie bledy pokazuje, bezpeiczniki sprawdzone ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-03-30, 20:46
|
|
|
Bezpieczniki sprawdz najpierw wszystkie. Nastepnie sprawcz czy to nie winna kostka stacyjki za odpalanie poza tym obstawiam bezpieczniki |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-03-30, 21:07 Re: Nie działające elementy wyposażenia
|
|
|
Damian921221 napisał/a: |
- obrotomierz jedzie do 8 tys obrotów i tak zostaje, po prostu nie działa
- spryskiwacze szyby nie włączają się
|
na pierwsze: ktoś najwyraźniej rozbierał licznik i skrzywi iglice i się zblokował
Na drugie: wyciągnij kierunek od strony pasażera i zobaczysz zbiorniczek od spryskiwaczy. W głębi za lampą jest kostka idąca do pompki od sprysków. Wyciągnij ją i sprawdź czy jest napięcie podczas załączania spryskiwaczy. Jeśli nie ma to szukaj w bezpiecznikach.
Są 4 przyczyny, dźwignia, bezpiecznik, kable i pompka.
Jeśli okaże się że napięcie dochodzi to winą może być zaśniedziały styk lub pompa odmówiła posłuszeństwa.
Jeśli nie będzie napięcia to do sprawdzenia jest bezpiecznik, dźwignia i instalacja. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-31, 07:58
|
|
|
Podłączony komputer, żadnych błędów bo za czujnikiem ABSu w lewym kole ale to nie ma nic do rzeczy, co do bezpieczników wszystkie sprawne, te koło nóg pasażera te 2 pod maską przy komputerze i te w bagażniku również, obrotomierz normalnie się podnosi i opuszcza tylko po odpaleniu staje na 8tys i tak stoi, zgaszę silnik to opada.
Do świateł ani do pompki prąd nie dochodzi ale jak daje na krótko kabel przy przełączniku od świateł to światła się zapalają ale świecą niezależnie czy jest włączony zapłon czy nie.
uszek, kostka stacyjki sprawna, też ją obstawiałem ale normalnie daje prąd i dając kabel od niej do rozrusznika samochód zapala.
ernesto, samochód kupiłem od mojego teścia, jeździłem nim nie raz i wiem, że do końca wszystko działało. Samochód się popsuł, silnik po prostu klęknął a on nie miał czasu go robić i stała 2 tyg aż kupił drugą a8 tą odkupiłem ja przełożyłem silnik i zaczeły się takie cyrki pomimo tego, że silnik chodzi idealnie.
Instalację przejrzę i chciałbym zrobić to dokładnie tylko nie chciałbym rozbierać pół samochodu aby odnaleźć wiązkę którędy idzie Więc, moje pytanie jest następujące którędy przebiega wiązka i czy w tej jednej wiązce są wszystkie kable od wyżej wymienionych rzeczy ? Ewentualnie czy odpowiada jakiś sterownik za to - bo ja owego nie znalazłem. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-03-31, 08:22
|
|
|
Damian921221, skoro przekładałeś motorownie to możliwe że coś się zruszyło w wiązkach. Co do tych spryskiwaczy to mogło się to zrobić podczas przekładki.
Hmm a może coś z masą jest nie tak. Nie ma dobrego przepływu. Skoro sam przekładałeś to szukaj w tych miejscach gdzie było grzebane. Obejrzyj dokładnie komorę czy nie ma po nadszarpywanych przewodów, luźnych kostek itp. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-31, 09:36
|
|
|
Ja obstawiam brak masy. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-03-31, 12:00
|
|
|
Damian921221 napisał/a: | Podłączony komputer, żadnych błędów bo za czujnikiem ABSu w lewym kole ale to nie ma nic do rzeczy, co do bezpieczników wszystkie sprawne, te koło nóg pasażera te 2 pod maską przy komputerze i te w bagażniku również, obrotomierz normalnie się podnosi i opuszcza tylko po odpaleniu staje na 8tys i tak stoi, zgaszę silnik to opada. |
Przestawiona wskazówka, ktoś grzebał w liczniku Damian921221 napisał/a: | uszek, kostka stacyjki sprawna, też ją obstawiałem ale normalnie daje prąd i dając kabel od niej do rozrusznika samochód zapala. |
Czyli uszkodzony kabel od stacyjki? a może przekażnik?(nie wiem czy ejst) |
|
|
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-31, 14:42
|
|
|
Sprawdź dokładnie to połączenie pod prawą podłużnicą,plus i minus,grube przewody.
Plus jest w tej czarnej skrzyneczce pod podłużnicą,a minus zaraz obok,to łączenie śniedzieje i odpada od podłużnicy.
A nawet jak się jeszcze trzyma to juz może słabo łączyć i napięcie nie takie. |
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-31, 18:25
|
|
|
ernesto, dzięki za jakiś trop - też myślałem o tych połączeniach przy podłużnicach ale wygląda solidnie, mimo to rozbiorę to wszystko, wyczyszczę i na nowo poskładam
Komorę oglądałem już ze 2 razy, każdą kostkę jedna po drugiej sprawdzałem, tam jest wszystko git.
adrian949, dzięki kolego ! posprawdzam połączenia tak dla pewności.
uszek, zrozum ! Nikt w liczniku nie grzebał a obrotomierz działał do końca, więc jeżeli nie masz nic sensownego do napisania to nie nabijaj postów, albo przynajmniej czytaj ze zrozumieniem.
uszek napisał/a: | Czyli uszkodzony kabel od stacyjki? a może przekażnik?(nie wiem czy ejst) |
Uszkodzony jest gdzieś po drodze kabel między stacyjką a rozrusznikiem.
piotrek1980, jak już wyżej pisałem posprawdzam, nie mam innego wyjścia aczkolwiek wydaje mi się, że rozrusznik by nie kręcił gdyby był "słaby" plus albo minus |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-03-31, 19:07
|
|
|
Damian921221 napisał/a: | uszek, zrozum ! Nikt w liczniku nie grzebał a obrotomierz działał do końca, więc jeżeli nie masz nic sensownego do napisania to nie nabijaj postów, albo przynajmniej czytaj ze zrozumieniem. | Jak jestes taki mądry i wszechwiedzący to po co sie pytasz i prosisz o rade?
Kup sobie taki silniczek one czasem padają i takie rzeczy się dzieją. Sa na tym zdjęciu 4 sztuki. Myslę że będziesz wiedział który skoro to sensowne |
Ostatnio zmieniony przez uszek 2014-03-31, 19:20, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-31, 19:10
|
|
|
Co do rozrusznika to zapewne załozyles plusowy(cienki) przewod nie tam gdzie trzeba. Rozrusznik ma dwa konektorki, wsówke z przewodem zakłada sie na ten blizej bloku, a pewnie załozyles na ten od zewnatrz bo go widac. No chyba ze nie dokreciłes dobrze masy do bloku silnika albo do nadwozia. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-04-01, 16:08
|
|
|
szeryfisch, dobrze jest założony bo rozrusznik normalnie kręci i samochód zapala.
Poprawienie połączeń przy podłożnicy nic nie dało .... |
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-04-13, 15:35
|
|
|
Napiszę dla potomnych i liczę jeszcze na rady
Więc tak,
- rozrusznik, po drodze od stacyjki do rozrusznika przerwany kabel - dałem nowy i wszystko pięknie działa
- xenony, rozebrałem włącznik i jak się okazało niepotrzebnie bo do kostki od lamp nie dochodził plus po zapłonie na czarno niebieski kabel wszystko naprawione i światła działają
- spryskiwacze, po prostu zdechła pompka prąd po kablach normalnie idzie ale niestety pompka nie startuje ( na krótko też nie gada)
- webasto tu w sumie działa i nie działa - podłączyłem drugi dobrze naładowany aku i wyświetlacz się włączył niby webasto się włączyło ale nie odpaliło pieca może przez plusową temp. i tu pytanie przy jakich temp. webasto powinno się załączyć ?
No i niestety nie udało mi się rozwiązać problemu z obrotomierzem, raz jedzie do 1500 raz do 8000 raz stanie przy 4000 i tu nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny <niewiem>
Może ktoś jest bardziej obeznany i powiem mi skąd obrotomierz szczytuje dane, czy to jest sterownik silnika czy może coś innego ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|