Autor |
Wiadomość |
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-11-23, 14:51 [D2 01 3.3TDI
] Zimne powietrze z nawiewów
|
|
|
Witam , może ktoś spotkał się z czymś podobnym ,otóż ogrzewanie i klima działa idealnie ale ostatnio jadąc na autostradzie powyżej 140 z nawiewów zaczęło dmuchać zimne powietrze , po zmniejszeniu prędkości znowu ciepłe i tak na zmianę (temp. ustawiona na 21 st). |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-23, 16:21
|
|
|
W pierwszej kolejności sprawdź stan płynu w układzie chłodzenia i czy nie jest zapowietrzony. |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-11-23, 17:55
|
|
|
Sprawdzone , jest w porządku. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
witaut
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: ON
Imię: Witek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-23, 22:07
|
|
|
A jak sprawdiles czy jest zapowietrzony? :roll: |
_________________ Bialorusin.
Walcze o Demokracje.
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-24, 13:42
|
|
|
Poluzuj odpowietrzniki na przewodach które idą do nagrzewnicy, może tam jednak jest trochę powietrza. A z temperaturą silnika nie masz problemów - trzema ją równa czy są jakieś skoki ? |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-11-24, 14:43
|
|
|
Odpowietrzniki skontrolowane , układ nie jest zapowietrzony , temperatura książkowa - 90 stopni , ostatnio zauważyłem że z lewej strony jak silnik jest zimny dmucha zimne powietrze , po wyłączeniu klimy na zero nie dmucha .Wydaje mi się że nie zamyka sią któraś klapa .Może vag coś pokaże ( na chwilę obecną nie mam bo skasowała mi go policja ) |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-17, 21:44
|
|
|
I jak kolego, poradziłeś sobie z tym problemem? U mnie podobnie, po przekroczeniu 120km/h z nawiewów zaczyna lecieć zimne powietrze :-/ |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-03-17, 22:19
|
|
|
Jeszcze nic nie robiłem w tym temacie , może dojdę do tego kiedyś ,narazie nie jest to uciążliwe bo jest cieplej ale podejżewam że jest to wina klapy /zimne - ciepłe /powietrze , dam znać jak to ogarnę. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
SMK
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Wiek: 45 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2012-04-22, 21:12
|
|
|
Witam, u mnie jest akurat odwrotnie - grzeje dopiero powyżej 120 km/h oraz poniżej 60 km/h, a także zawsze powyżej 2000 obr./min. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-04-23, 11:54
|
|
|
Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa wody pada. Na postoju silnik Ci się nie przegrzewa? |
|
|
|
|
|
|
|
SMK
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Wiek: 45 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2012-04-23, 11:57
|
|
|
Nie ma problemu z nagrzewaniem na postoju
[ Dodano: 2012-04-23, 13:00 ]
Może ktoś zna kogoś w woj. świętokrzyskim lub podkarpackim, ewentualnie we Wrocławiu, kto potrafiłby się tym zająć? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-22, 13:09
|
|
|
Niestety problem ginącego ogrzewania przy jeździe się powiększył. O ile w zeszłym roku jeszcze dało się w zimie jeździć, to teraz jest tragedia.. ogrzewanie przestaje działać już od ok. 70-80km/h.
Pośrednią przyczynę już znalazłem - słaby przepływ w małym obiegu.
Wczoraj jadąc jednostajnie 70km/h w samochodzie zrobiło się zimno i przełączyło mi na benzynę, a w sterowniku gazu zapisał się błąd "Niewydolny układ ogrzewania reduktora Tred<15°C".
Dzisiaj podłączyłem kompa i na postoju, z ogrzewaniem ustawionym na 21°C (leci ciepłe powietrze z nawiewów), temp. na parowniku utrzymuje się w okolicach 45°C. Po wyłączeniu ogrzewania temp. na parowniku rośnie po kilku minutach do ok 70°C. Temp silnika trzyma równo 90°C, płynu w zbiorniczku wyrównawczym odpowiednia ilość.
Teraz 2 pytania:
1. Czy słaby przepływ w małym obiegu może być spowodowany wyciekiem z chłodniczki oleju - zapowietrzaniem się układu przez tę nieszczelność?
2. Czy webasto może blokować przepływ? Przez 1,5 roku włączyłem je raz na kilka sekund, może zaszło jakimś syfem.
Edit:
Na drugie pytanie już odpowiedź znalazłem. Webasto jest podłączone równolegle z 'ogrzewaniem z silnika' i nawet jakby było niedrożne, to przepływu przez nagrzewnice nie zablokuje.
Edit 2:
Problem zlikwidowany. Rozwiązanie nad wyraz banalne. Okazało się ze jakiś partacz zamienił miejscami przewody do nagrzewnic przy ścianie grodziowej. Po poprawnym podłączeniu w aucie w końcu jest ciepło i znikł problem z brakiem ogrzewania po przekroczeniu 120km/h. |
|
|
|
|
|
|
|
SMK
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Wiek: 45 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Tarnobrzeg
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-03-24, 10:21
|
|
|
gtfan napisał/a: | Niestety problem ginącego ogrzewania przy jeździe się powiększył. O ile w zeszłym roku jeszcze dało się w zimie jeździć, to teraz jest tragedia.. ogrzewanie przestaje działać już od ok. 70-80km/h.
Pośrednią przyczynę już znalazłem - słaby przepływ w małym obiegu.
Wczoraj jadąc jednostajnie 70km/h w samochodzie zrobiło się zimno i przełączyło mi na benzynę, a w sterowniku gazu zapisał się błąd "Niewydolny układ ogrzewania reduktora Tred<15°C".
Dzisiaj podłączyłem kompa i na postoju, z ogrzewaniem ustawionym na 21°C (leci ciepłe powietrze z nawiewów), temp. na parowniku utrzymuje się w okolicach 45°C. Po wyłączeniu ogrzewania temp. na parowniku rośnie po kilku minutach do ok 70°C. Temp silnika trzyma równo 90°C, płynu w zbiorniczku wyrównawczym odpowiednia ilość.
Teraz 2 pytania:
1. Czy słaby przepływ w małym obiegu może być spowodowany wyciekiem z chłodniczki oleju - zapowietrzaniem się układu przez tę nieszczelność?
2. Czy webasto może blokować przepływ? Przez 1,5 roku włączyłem je raz na kilka sekund, może zaszło jakimś syfem.
Edit:
Na drugie pytanie już odpowiedź znalazłem. Webasto jest podłączone równolegle z 'ogrzewaniem z silnika' i nawet jakby było niedrożne, to przepływu przez nagrzewnice nie zablokuje.
Edit 2:
Problem zlikwidowany. Rozwiązanie nad wyraz banalne. Okazało się ze jakiś partacz zamienił miejscami przewody do nagrzewnic przy ścianie grodziowej. Po poprawnym podłączeniu w aucie w końcu jest ciepło i znikł problem z brakiem ogrzewania po przekroczeniu 120km/h. |
to tak w skrucie, który koniec odpowiada za zasilenie, chodzi mi o ten modół z zaworami |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-03-24, 10:27
|
|
|
pb41ns napisał/a: | to tak w skrucie, który koniec odpowiada za zasilenie, chodzi mi o ten modół z zaworami |
Jeśli chodzi Ci o wejścia od silnika do ściany grodziowej, to ten niżej to zasilanie, a ten wyżej to powrót. |
|
|
|
|
|