|
Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-16, 16:55 [D2 '95 2,8Q] Buja delikatnie tyłem auta
|
|
|
Koledzy, mam drobny problem, po założeniu opon letnich Pirelli P Zero 245/45/18 mam uczucie jak by auto delikatnie co jakiś czas tyłkiem to w lewo to w prawo bujnęło. Na początku obstawiłem słaby stan dróg i szeroki kapeć. Jednak przejechałem tak już z tysiąc kilometrów i zauważyłem, że nie ma różnicy, czy jadę bardzo złą drogą, czy po praktycznie nowiutkim asfalcie na dwupasmówce. Czuję to w mieście przy prędkości 60 km/h oraz przy 120 km/h na trasie. Byłem dwa razy w różnych warsztatach wulkanizacyjnych (porządne serwisy), folgi są równe (AVUS II), opony nie są wyząbkowane, jednak nowe też nie są, w następnym roku planuję zmienić. Byłem na szarpakach – nic nie znaleziono, sprawdzane były amortyzatory – wszystkie po między 50-60 %. Pojechałem do znajomego mechanika i sprawdzaliśmy łyżką montażową czy są jakieś luzy w zawieszeniu. Z przodu nic nie znaleźliśmy (zimą wymieniałem poszczególne wahacze). Z tyłu sam nie wiem, są trochę (nie wiem czy dobrze nazywam elementy) sparciałe gumy w obejmach od stabilizatora, oraz delikatny, dosłownie w oczach luz na elementach zaznaczonych poniżej na wydruku :
Chciałem wymienić te elementy z miejsca, jednak okazało się, że występują tylko w ASO i koszt szt. To około 80zł ! Trzeba na dwie strony 8 szt. i ładna suma się zbiera.
Nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy na coś, czego nie jestem pewien, że jest przyczyną problemu. Jeżeli ktoś miał podobne objawy i uporał się z nimi to proszę o info co i jak. Jeżeli okaże się, że to co napisałem dobrze zostało zdiagnozowane, to cóż, trzeba to zrobić i tyle
Z góry dziękuję za sugestie!
zapomniałem napisać, po zimowych wymianach wahaczy oraz końcówek drążków kierowniczych zbieżność została ustawiona poprawnie |
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2010-04-17, 23:13 Re: [A8 D2] Buja delikatnie tyłem auta
|
|
|
Głupie pytanko! A sprawdzałeś poziom ciśnienia w oponach? Po zimie i takim przestoju sobie delikatnie zejdzie |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-18, 10:06 Re: [A8 D2] Buja delikatnie tyłem auta
|
|
|
Danio napisał/a: | Głupie pytanko! A sprawdzałeś poziom ciśnienia w oponach? Po zimie i takim przestoju sobie delikatnie zejdzie |
Nie dopisałem tego, sprawdzałem już jak się jeździ na ciśnieniu 2.2 oraz 2.8 bo różne opinie czytałem na AKP z zaleceniami do takich profili opon, teraz mam chyba 2.3 Nie czułem różnicy w "bujaniu" przy zwiększaniu/zmniejszaniu ciśnienia w oponach, dlatego ten element wykluczyłem |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-04-18, 10:43
|
|
|
Zrób zamianę kół: przednie lewe przełóż na lewy tyl, przednie prawe przełóż na prawy tył, a koła z tyłu na przód. To potwierdzi lub wykluczy podejrzenie, czy problem dotyczy kół/opon. Wtedy będziemy szukać dalej. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2010-04-18, 12:53
|
|
|
Czy sprawdzałeś tarcze hamulcowe i klocki ? Może któraś tarcza jest minimalnie krzywa i to może powodować bujanie / bicie auta. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-18, 14:51
|
|
|
pebo napisał/a: | Zrób zamianę kół: przednie lewe przełóż na lewy tyl, przednie prawe przełóż na prawy tył, a koła z tyłu na przód. To potwierdzi lub wykluczy podejrzenie, czy problem dotyczy kół/opon. Wtedy będziemy szukać dalej. |
koła były przekładane pomiędzy osiami, jednak nie tasowałem tak jak opisałeś, jak będę na podnośniku przełożę.
Rapik napisał/a: | Czy sprawdzałeś tarcze hamulcowe i klocki ? Może któraś tarcza jest minimalnie krzywa i to może powodować bujanie / bicie auta. |
dwa tygodnie temu zmieniałem przednie tarcze i klocki, był też kontrolowany stan tylnych tarcz i klocków, nic nie znalazłem niepokojącego. Auto hamuje równo, pewnie i nie ściąga.
Bujanie autem jest inne niż w przypadku ściągania samochodu w lewo czy prawo. Przy ściąganiu wyraźnie czuć, że auto ucieka i trzeba kontrować. U mnie wygląda to tak, że jak jadę po gładkim asfalcie, mijam się z tirem i nagle bach czuję jak by przez monet auto szło na tira, czasem sam znajduje tor jazdy, czasem trzeba minimalnie kontrę zrobić. |
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2010-04-18, 21:36
|
|
|
Moim zdaniem winą bedą te sparciałe gumy, lub inne jakieś luzy w zawieszeniu, może zbieżność?, a jeżeli nie bujało na zimówkach to może wyważenie kół? |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-19, 12:53
|
|
|
Danio napisał/a: | Moim zdaniem winą bedą te sparciałe gumy, lub inne jakieś luzy w zawieszeniu, może zbieżność?, a jeżeli nie bujało na zimówkach to może wyważenie kół? |
Przyjże się jeszcze raz tym gumą, tak jak mówiłem, zbieżność i kąty ustawiane wczesną wiosną, co prawda na zimówkach jeszcze stał, ale ustawione i to w zaufanym zakładzie. Koła były wyważane dwa razy w różnych, porządnych zakładach wulkanizacyjnych. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-11-26, 19:05
|
|
|
dzis jadac na dosc ostrym luku w prawo tak ok 80 km/h zauwazylem ze auto ucieka mi do zewnetrznej tak jakby opony nie trzymaly co prawda mam zuzyte tylnie amortyzatory(na dniach wymiana)i zimowki uzywane.bieznikowo ok i nie sa jeszcze takie stare (napewno nie ma jak to nowe gumy), nadmienie ze zawieszenie z przodu mam w dobrym stanie na przegladzie wyszedl jeden wachacz ktory wymienilem no i te amortyzatory lewy (10 procent prawy 29).czy to ewidentnie wina amorow czy jednego i drugiego mowa o oponach.wczesniej na letnich wydawalo mi sie ze bardziej trzymaja,byc moze zimowki sa mieksze i dlatego takie zachowanie,pozdrawiam
[ Dodano: 2010-11-26, 20:39 ]
jeszcze przypomnial mi sie jeden wazny fakt.jadac za autem przychamowalem dosc silnie ale na oponach letnich przy takim samym chamowaniu abs mi sie nie zalaczal a na tych oponach juz abs sie zalaczyl chyba mam odpowiedz opony moze maja nie najgorszy bieznik ale moze gumy sa juz sparciale i nie takie miekkie jak powinny byc i to chyba powod dzisiejszyej sytuacji.na sniegu moze nie bedzie tak zle.a teraz troche noge z gazu i bedzie ok.pozdrawiam |
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-11-26, 22:01
|
|
|
znaczy amorki przód lewy 10 procent a prawy 29 procent - sprawności ????
jeżeli tak to one nie żyją |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-11-27, 00:29
|
|
|
chodzi o tyl. ale to prawda ze nie zyja kupuje nowe.pozdrawiam
[ Dodano: 2011-01-23, 07:55 ]
witam.mam taka przypadlosc jak jade i natrafie na dziure lub nierownosc tyl auta jakby przestawia,nadmienie ze amortyzatory mam nowe,musze jutro podjechac do mechanika,moze jakis stabilizator ma luzy dzieki za podpowiedzi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|