|
Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
bodzio
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztow
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2014-03-31, 17:12
|
|
|
Samemu to zdemontujesz bez problemu.
Na początek umocuj wirnik w jakimś imadle,później duże kombinerki albo coś podobnego i powoli wykruszysz i połamiesz wszystko do gołego wałka ew możesz sobie pomóc małym przecinaczkiem ,przy wyprowadzeniach najlepiej małym śrubokrętem podważ sobie i zgrzew puści druciki na bok i bezpiecznie możesz dłubać. Nowy komutator kosztuje około 30zł nabija sie go praktycznie tak samo jak łożysko ostrożnie i z wyczuciem,zwróć uwagę też na to że nowy pasuje tylko w jednej pozycji a jak go włożysz to już nie zdejmiesz
I oczywiście tam gdzie było zgrzane musisz zlutować chyba że posiadasz odpowiednią maszynę do zgrzewania.
Wymieniam to kilka razy w tygodniu i to jest najprostsza metoda |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-31, 17:24
|
|
|
w sumie tak jak napisałeś zrobiłem to przed przeczytaniem , przyda się innym Bardzo prosta zabawa i za 60 zł zregenerowany altek |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
bodzio
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztow
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2014-03-31, 19:05
|
|
|
Przy wymianie warto też wyczyścić oczko na grubym przewodzie przykręcanym do alternatora.
A po skończonej robocie sprawdzić ładowanie pod obciążeniem i bez.
Przy włączonych światłach,klimie,radiu itp nie powinno spaść poniżej 13,8v i nie powinno przekroczyć 14,5v |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-11-29, 23:32
|
|
|
to tak jeszcze raz - dla ABZta 98 rok na przyklad
numer altka 150A - 0 123 520 003, OEM 077903015f
łożyska idą dwa tak ? typ 6203
szczotki BX213, para wystarczy jakie sa w komplecie ? bosch numer 1 127 014 028
komutator bosch numer 1 124 303 007
regulator napiecia 1 197 311 511 |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-07-21, 20:37
|
|
|
Tak informacyjnie, alternator 150A 077903015K 0 123 520 019 z 3.3TDI
łożysko od strony kółka pasowego to 17x52x17 np. FAG 806078
od strony komutatora 6203,
komutator i szczotki jak wyżej. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |