|
Autor |
Wiadomość |
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-22, 09:04 [D2 preFL ALL
] Zmiana "gruszek" nivo
|
|
|
Drodzy Koledzy!
Pewnie zastanawialiście się nie raz jak rozwiązać problem akumulatorów ciśnienia w naszych zawieszeniach NIVO. Jak pewnie dobrze wiecie, oryginały kosztują około 1500 zł za sztukę, a zamienników brak na całym naszym pięknym świecie... Gdy się zużyje można próbować regenerować, ale jak pewnie się domyślacie, nie każdy zużyty akumulator ciśnienia da się zregenerować i wtedy mamy problem.
Wpadłem ostatnio na pomysł aby dorobić jakąś "przejściówkę", którą z jednej strony będzie można wkręcić w siłownik NIVO, a z drugiej można byłoby podłączyć nowy akumulator ciśnienia na przykład od W124 albo jakiegoś Citroena. Mam znajomego tokarza, który na dobrych materiałach mógłby mi to wykonać, obgadaliśmy już to zagadnienie kilkukrotnie mówi, że to wykonalne. Zastanawiamy się jednak jak "fizyka cieczy" zadziała w takim przypadku i czy potencjalnie będzie z taką "przejściówką" to wszystko działać.
Czy którykolwiek z Szanownych Kolegów przerabiał już takie zagadnienie? Czy to w ogóle jest wykonalne? A może wiecie o zagranicznych forach, albo źródłach internetowych, gdzie coś podobnego było już przerabiane?
Co o takim pomyśle sądzicie?
[ Dodano: 2017-04-03, 14:12 ]
Czyżby nikt wśród forumowiczów nie wiedział niczego na temat ratowania Nivo w Audi A8? Czy każdy mający problem z tego typu zawiasem od razu wstawiał "zwykłe" amortyzatory i sprężyny? Nikt nie chciał ratować tego rozwiązania w swoim aucie?
A czy mógłby mi ktoś sprawdzić w jakie są prawidłowe ciśnienia robocze na tych "gruszkach" Nivo? Powinno być w instrukcjach serwisowych, do których oczywiście nie mam niestety dostępu.
Z góry dziękuję za pomoc! |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-05, 08:32
|
|
|
Elsa pisze coś o 50 barach przy testach zawieszenia. |
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-05, 09:08
|
|
|
krisker napisał/a: | Elsa pisze coś o 50 barach przy testach zawieszenia. |
Dziękuję Ci serdecznie! |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-05, 09:27
|
|
|
Niestety elsa nie podaje konkretnych danych, a te 50 barów może nie być maksymalnym ciśnieniem występującym w układzie. Ta wartość występuje w kontekście testów zaworu sterującego:
"Observe reading on pressure gauge, switch off ignition at approx. 50 bar."
Dla zbiornika jest to inna wartość:
"Observe reading on pressure gauge, switch off ignition at approx. 30 bar. "
Można wywnioskować, że jakby pozwolić na dłuższą pracę silnika, to ciśnienie nadal by rosło. |
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-05, 09:47
|
|
|
krisker napisał/a: | "Observe reading on pressure gauge, switch off ignition at approx. 50 bar."
Dla zbiornika jest to inna wartość:
"Observe reading on pressure gauge, switch off ignition at approx. 30 bar. "
Można wywnioskować, że jakby pozwolić na dłuższą pracę silnika, to ciśnienie nadal by rosło. |
Czyli samochód w standardowych ustawieniach ma być bardzo miękki - to by się zgadzało, bo przód jest jak babcina kanapa. Dziękuję Ci jeszcze raz za pomoc. Nie mam jeszcze elsy zainstalowanej, ale widzę że czas najwyższy na wrzucenie tego do kompa i częstsze korzystanie.
Jak to zwykle bywa ASO Audi w Warszawie było kompletnie niepomocne - albo odsyłali z kwitkiem przez telefon, albo kazali przyjechać i odstawić auto do naprawy, albo wciskali ściemę, że do tak starych aut nie ma już instrukcji serwisowych - ręce opadały.
Niemniej jednak dzięki Tobie można uwierzyć, że są jeszcze chętni ludzie do pomocy bliźniemu w potrzebie
[ Dodano: 2017-10-08, 20:16 ]
Samochód naprawiony: gruszki zregenerowane, skorodowane przewody wymienione. Samochód jeździ jak marzenie. W razie pytań pomogę, podam namiary na specjalistów, którzy zregenerują niesprawne części.
Dzięki za pomoc!
Temat do zamknięcia. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|