Autor |
Wiadomość |
dbx1988
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 3.7 pb
Wiek: 36 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-06-16, 19:56 [D2 95 3.7PB
] tiptronic szarpanie
|
|
|
Witam wszystkich nie umiem sie jeszcz dobrze obslugiwac formu bo jestem swiezak ale przeszukalam juz troszke i nie znalazlem odp na moje pytanie. Moj problem to szarpniecia skrzyni glownie z 3-4 gdy jade normalnie na biego D czuc szarpiniecie to jakbym skrzynia wrzucila bieg obroty spadaj nagle obroty rosna o jakies 400 obr i znow spadaja nastepuje szarpniecie i w tym momencie bieg jest zmieniony. sprawdzalem jadac na tiptronicu czylj sam zmienialem biegi nie ma tego ofektu na zadnym z biegow ani zrzucajac bieg ani wrzucajac wyzszy ... czy wiecei co to moze byc ?? dodam ze kupilem to auto w takim stanie wymienilem olej i jego stan ojej jest ok sprawdzony stan filtr wymieniony myslalem ze to cos pomoze ale niestety ... czy mozecie mi pomoc w jakis sposob ? |
_________________ DBX |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-06-19, 11:05
|
|
|
Jest klika możliwości tego stanu rzeczy. Pierwsze - jaki olej zalałeś? Wymieniłeś filtr oleju w skrzyni? Jest dostępny po zdjęciu miski. Podłączałes VAGa? Ja osobiście obstawiam sprzęgło hydrokinetyczne, a konkretnie kończący się (wytarty) lock-up. Przerabiałem to u siebie, objawy były bardzo podobne. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
dbx1988
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 3.7 pb
Wiek: 36 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-06-19, 16:49
|
|
|
olej zalany Mobil ATF 320 wymieniony filtr w skrzyni dostępny od dołu sprowadzone vagiem i innymi testerami żadnych błędów w skrzyni objawy są dziwne bo nie zawsze występują i są niezależne od rozgrzania |
_________________ DBX |
|
|
|
|
s9fan
Użytkownik
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi a8
Wiek: 38 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 12 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 2011-06-20, 17:07
|
|
|
Witam ja mam podobne objawy z tym że wrażenie jest takie że bieg podczas jazdy wskakuje bez problemu po czym po dodaniu gazu tak jakby dopiero zaskakiwał tak jest na każdym biegu albo czasami podczas zmiany biegu obroty rosną na sekundę taki poślizg po czym wchodzi bieg i jest ok auto pod górę stoi jak wryte nie stacza się |
_________________ kamiś |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-06-23, 21:21
|
|
|
Po bardzo oględnym opisie usterki trudno ocenić - ale uważam, że przyczyną tego stanu rzeczy może być sprzęgło hydrokinetyczne, szczególnie, że te są mało żywotne jesli chodzi o skrzynie 5hp19.
Najlepiej weź VAGa, wejdź w bloki wartości mierzonych, w grupie bodajże 1 masz obroty silnika i wałka skrzyni, a chyba w 4 stan sprzęgła hydrokinetycznego. Rozpędź się, wrzuć na tipie 4 bieg, sprawdź czy w grupie 4 jest TC-Closed, po czym dodawaj i ujmuj gazu i sprawdzaj w pierwszej grupie, czy obroty wałka i skrzyni rosną i maleją w ten sam sposób. W ten sposób można łatwo sprawdzić sprzęgło, a raczej jego tarczkę cierną.
@ s9fan, sprawdź poziom i ciśnienie oleju w skrzyni oraz stan filtra i czystośc elektrozaworów. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
s9fan
Użytkownik
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi a8
Wiek: 38 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 12 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 2011-06-26, 13:03
|
|
|
dzięki sprawdzę i dam znać |
_________________ kamiś |
|
|
|
|
|
|
|
papajapa
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: luk
Jeżdzę: a8
Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: tomaszów mazowiecki
|
Wysłany: 2011-07-01, 09:51
|
|
|
k44761 napisał/a: | Po bardzo oględnym opisie usterki trudno ocenić - ale uważam, że przyczyną tego stanu rzeczy może być sprzęgło hydrokinetyczne, szczególnie, że te są mało żywotne jesli chodzi o skrzynie 5hp19.
Najlepiej weź VAGa, wejdź w bloki wartości mierzonych, w grupie bodajże 1 masz obroty silnika i wałka skrzyni, a chyba w 4 stan sprzęgła hydrokinetycznego. Rozpędź się, wrzuć na tipie 4 bieg, sprawdź czy w grupie 4 jest TC-Closed, po czym dodawaj i ujmuj gazu i sprawdzaj w pierwszej grupie, czy obroty wałka i skrzyni rosną i maleją w ten sam sposób. W ten sposób można łatwo sprawdzić sprzęgło, a raczej jego tarczkę cierną.
@ s9fan, sprawdź poziom i ciśnienie oleju w skrzyni oraz stan filtra i czystośc elektrozaworów. |
Witam, mam podobny problem.
Temat był poruszany pewnie nie raz, tutaj jest link do jedego z wątków
http://www.a8team.pl/topics14/3174.htm
Chłopak wymienił sprzęgło i wszystko zaczęło działać jak trzeba.
Cytuję przedmówcę dlatego że nie wiedziałem jak upewnić się u siebie bo to niemały wydatek. Nowe to minimum 1500zł, plus wymiana minimum 800zł a kiepsko byłoby to zrobić i żeby okazało się pożniej że to jednak było nie to.
Jeśli ma ktoś do sprzedania jakieś używane sprzęgło w dobry stanie proszę o kontakt.
Opłaca się bardziej kupić A8 bez prawa do rejestracji i wymienić całą skrzynie . Wymiana na nowe sprzęgło to kompletna porażka.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-06, 08:48
|
|
|
Nowe sprzęgło to koszt w granicach 1800pln plus robocizna. Nie wydaje mi się, żeby to była wygórowana kwota...
BTW nie wymieniaj sprzęgła na używane. Ja zachwalałem używane i skończyło się po 4tys km. Lepiej kup nowe i ciesz się nim 200000km |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
|