Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Dym w komorze silnika  
Autor Wiadomość
kojot 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 61
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Słupca
Wysłany: 2010-02-05, 15:57   [D2 95 4.2PB ] Dym w komorze silnika

Witam.Dzisiaj odpaliłem moją lalkę po okresie ok. miesiąca.Stała w garażu otulona bo śniegu po pas.Okazało się,że mam gdzieś wyciek oleju bo gdy się nagrzał silnik zaczęło dymić z komory i czuć było spalony olej.Z tego co zobaczyłem to mokra jest lewa poducha i osłona.Muszę chyba wymienić jakąś uszczelkę tylko nie wiem którą.Dodam,że od czasu do czasu muszę dolać oleju.Powiedzcie proszę co to może być ?Pozdrawiam
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2010-02-05, 17:08   Re: Dym w komorze silnika

kojot napisał/a:
Witam.Dzisiaj odpaliłem moją lalkę po okresie ok. miesiąca.Stała w garażu otulona bo śniegu po pas.Okazało się,że mam gdzieś wyciek oleju bo gdy się nagrzał silnik zaczęło dymić z komory i czuć było spalony olej.Z tego co zobaczyłem to mokra jest lewa poducha i osłona.Muszę chyba wymienić jakąś uszczelkę tylko nie wiem którą.Dodam,że od czasu do czasu muszę dolać oleju.Powiedzcie proszę co to może być ?Pozdrawiam


Sprawa dymu-To nic innego jak olej który pobrudził rozgrzane części silnika.Najprawdopodobniej jak włączysz dmuchawę dym dostaje się do środka.
Wyciek może być spowodowany różnymi czynnikami takimi jak. Ktoś już wcześniej coś grzebał z miską olejową i spieprzył -Ucieka nawet jak masz dobrą uszczelkę,ale jest uszkodzony simmering. Najczęściej jak auto postoi dłużej uszczelki i inne części mogą pokryć się zaśniedziałym osadem który je wysusza ,albo skurcza. No i najgorsze jak olej wycieka z uszczelki pod głowicą. Najlepiej jak ktoś by to zobaczył bo ciężko powiedzieć dokładnie skąd masz wyciek.
_________________

 
 
tomek_m 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Carlanstown Co.Meath
Wysłany: 2010-02-05, 18:20   

jesli dymi to raczej olej pewnie dostal sie na kolektory wydechowe i sie pali. mysle ze masz wyciek w gornej czesci silnika prawdopodobie uszczelki pod pokrywami zaworow .nie sadze zeby byla to uszczelka miski bo olej z nie raczej nie dostal by sie na kolektory(sa wyzej) a wycieki na misce olejowej raczej nie powoduja dymu bo temp, tam nie jest az tak wysoka
_________________
audiclubislands.org
 
 
kojot 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 61
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Słupca
Wysłany: 2010-02-05, 22:27   

Dzięki.Też myślę,że to będzie uszczelka lub uszczelki na kolektorze bo gdyby głowica to nie miał by mocy no i w oleju chyba był by płyn a jest czysty.
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-06, 01:17   

...a mi znawcy audi oczywiscie mechanicy polecili zeby miske olejowa silikonem przypeic bo uszcelka nic nie daje....w sumie nie wiem ile w tym prawdy :shock:
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-15, 23:18   

a ja nie chce cie martwic ale mialem podobny przypadek, u mnie rozbryzgiwalo olej na kolektory wydechowe i tam sie ladnie dymil.. tzn. dla mnie nie ladnie ;)
i u mnie padl zimering główny na wale (koszt w ASO ok 900zl) zeby to zrobic trzeba bylo sciagnac skrzynie i przesunac silnik.,.
..ale najpierw sprawdz dokladnie czy to tylko nie uszczelki na klawiaturze..
pzdr
 
 
rufus666 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-02-16, 08:13   

sprawdź uszczelki pod głowicą jak mówili koledzy,ale jeszcze jest opcja że może ci wyciekać olej z przewodów,mi w zeszłym roku też się dymiło z silnika i mój mechanior wymienił mi jakiś przewód i jest ok pozdr.
_________________
;)
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-02-16, 21:27   

Ja przypuszczam,że olej ci kapie z simmeringu czujnika obrotów wałka rozrządu na kolektor wydechowy i po odpaleniu auta kopci.Jeśli to z uszczelki pokrywy zaworów to powinno być widać po ściągnięciu osłon silnika.Ale najlepiej kolego sprawdz to na podnośniku,trzeba się przyjrzeć skąd i gdzie ten olej spływa.
 
 
kojot 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 61
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Słupca
Wysłany: 2010-03-08, 14:08   

Witam dzisiaj sprawdzałem,gdzie może być wyciek no i wychodzi,że cieknie gdzieś z przodu.Podejrzewam,że może to być zimering wałka rozrządu.Powiedzcie jak to dokładnie oblukać i czy jest problem z wymianą.Czy trzeba ściągać cały przód?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-03-08, 17:04   

Trzeba ściągać : http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/15299.phtml
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-03-08, 20:59   

Koledzy postanowiłem odświeżyć temat. Mam spory wyciek z tylnej części silnika. Na pewno cieknie spod czujnika wałka rozrządu (i mam nadzieję że tylko). No i tu moja prośba: jak się do tego dobrać? Sam czujnik odkęciłem i nie wiem co tam jest za uszczelnienie i jak je wymienić, bo nie można tam nic zobaczyć. Za ciasno, ściana grodziowa za blisko. Podsuńcie jakiś pomysł bo pewnie już ktoś to robił ;-)
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-10, 00:37   

ja tez odswieze przy okazji temat - u mnie jak sie okazalo nie byl to zimmering na wale (choc to ponoc popularny wyciek) ale wtedy - rok temu to mechnicy z Wyr specjalizujacy sie w Audi, których nie polecam - mnie wycieli na nowa czesc i wymiane ktorej nie zrobili ale zapieraja sie do dzis ze zrobili, zdejmujac skrzynie, ktora ma tak zapieczone sruby ze nie bylo mzliwoscia ich odkrecenie a tym bardziej zakrecenie spowrotem...

u mnie byla to peknieta rurka odpowietrzenia chyba pokrywy zaworow - mechanik dobral sie do niej zdejmujac kolektor wlotu powietrza - robi sie wtedy zdecydowanie wiecej miejsca na grzebanie..

pozdro
_________________
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-10, 09:17   

Tak tak, sprawdź najpierw w jakim stanie masz odmę z jednej i drugiej strony, u mnie był podobny problem wymieniłem i spokój.
 
 
Marcin B. 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-10, 12:01   

To ja się dołącze, może komuś pomoże.
Miałem wyciek z tyłu silnika, oczywiście pierwsze co poszło pod wymiane, zimering na wale plus jakaś tam uszczelka podobno wchodzi, cenowo pewnie wiecie ile to kosztuje, części grosze, robocizna krocie. Ciekło dalej, poszły do wymiany wszystkie odmy, w czasie wymiany odm, okazało sie że z tyłu silnika jest jakas pokrywka od magistrali olejowej, trzyma sie to to na 4 sróbkach i ma uszczelkę, która już nie trzymała.

Warto o tym wiedzieć i w miarę możliwości podpowiedzieć mechanikowi by nie pakować sie w koszty roboty uszczelniacza wału.
_________________
Készítsen képet önmagáról
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.