Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG] Puszcza niebieską chmurę  
Autor Wiadomość
jacek1-74 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 34
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-02, 19:21   [D2 94 4.2PB/LPG] Puszcza niebieską chmurę

Witam serdecznie. Mam nietypowy problem, mianowicie po hamowaniu przed skrzyżowaniem skręcając w lewo i ponownym przyspieszaniu puszcza niebieską chmurkę. Dzisiaj wykręcając osłony silnika i przepustnicę zauważyłem w gardzieli przed kolektorem ssącym olej z silnika, tylko nie wiem skąd? Silnik pod spodem mokry. Proszę o pomoc.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-02, 20:32   

przypuszczam uszczelkę pod głowicą , przegrzałeś może autko :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jacek1-74 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 34
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-03, 09:13   

Raczej nie, parę razy złapałem 110 stopni ale wymieniłem termostat i wisco ,no i po kłopocie. Olej prawdopodobnie wyrzucał do gardzieli przez prawą odmę, nie wiem tylko co jest powodem.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-03, 09:25   

jacek1-74 napisał/a:
Olej prawdopodobnie wyrzucał do gardzieli przez prawą odmę, nie wiem tylko co jest powodem.

powód :?: :?:
Guma parcieje , tym bardziej że raczej nie była wymieniana od nowości (1994rok) no i popękała sama od siebie , trzeba wymienić , zdejmij plastiki i popatrz , jeśli to ta z przodu silnika to Castorama lub Praktiker (weź starą odmę) i kup taki wąż do temperatur + 2 opaski skręcane i wymień , ale jeśli to z tyłu silnika to już gorzej tylko aso ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jacek1-74 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 34
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-03, 20:15   

Odmy faktycznie w dotyku gumy nie przypominają raczej plastelinę, wymienię, zobaczę co dalej. Wielkie dzięki za podpowiedzi, napiszę później czy pomogło.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-04, 20:38   

jesli uszczelniacze sa ok to powodem niebieskiego dymka jest w 100% odma.
_________________
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
 
 
jacek1-74 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 34
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-04, 22:16   

Jutro zabiore się do roboty, jeszcze małe pytanko. Da się wymienić te węże bez sciągania kolektora ssącego?
 
 
mareczek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-03-05, 08:31   

jacek1-74 napisał/a:
Jutro zabiore się do roboty, jeszcze małe pytanko. Da się wymienić te węże bez sciągania kolektora ssącego?

Bez ściągania kolektora wymienisz tylko odmę pomiędzy głowicami (tą z przodu). Do tylnych węży musisz zdjąć kolektor aby to dobrze zrobić, tzn zacisnąć opaski.
Na odmy idealnie sprawdza się wąż semperita do gazu 19,5 mm - jest odporny na wszystko i ma 4,5 mm grubości. Tylne odmy też da się z niego zrobić.
Demontaż kolektora to nic strasznego, na pewno dasz radę.
Sprawdź sobie jeszcze cienką odmę, tą która wychodzi z bloku pomiędzy grubymi odmami - przewód 5 lub 6mm nie pamiętam dokładnie. Przewód wchodzi za przepustnicę, tuż nad przewód od węgla aktywnego i tam zwykle jest zapchany. Zwykle przewód jest ok ale jest nie drożny. Pozdr.
 
 
jacek1-74 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 34
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-05, 17:28   

No, przednią mam już wymienioną, zostały tylne :-/ . Po wszystkim napiszę jak mi poszło. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.