Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-04, 06:10
|
|
|
Judo, jeśli jest to zależne od prędkości wiatraka od ogrzewania to jest do wymiany. Można go jeszcze troszkę podratować. Pewnie ociera o obudowę. Dziwne że przy zgaszonym klimatroniku też masz te objawy bo wiatrak wtedy nie pracuje. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-04, 08:35
|
|
|
Judo napisał/a: | Panowie a mnie coś buczy właśnie w tym miejscu na podszybju od strony kierowcy, jakoś pod tą kratką przy zbiorniczku z płynem hamulcowym, miał ktoś taki objaw ? Czy to ta pompka, czy może coś innego ? |
Pompka. Łatwo sprawdzic. Sciagasz osłone i po kablach szukasz wtyczki od pompki - chyba czarna jak pamietam. Jak zacznie buczec to odpinasz i sluchasz czy przestało.
No i koniec łatwych rzeczy, wymiana pompki to niezła rozpierducha. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-03-21, 11:22
|
|
|
Paweł, dziękuje diagnoza trafna, masz jakiś patent na demontaż tego, bo gadałem z chłopakami, że będzie chyba trzeba też deskę rozdzielczą w środku zdemontować bo widzą że jest chyba od środka śrubami skręcone to dziadostwo...
Aha pytanko, co będzie jak to wogóle odłącze, bo rozumiem , że to ma za zadanie wymuszać obieg ciepła, czy kabina się wogole nie bedzie nagrzewać czy po prostu powoli ? |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-21, 14:37
|
|
|
Judo napisał/a: | Paweł, dziękuje diagnoza trafna, masz jakiś patent na demontaż tego, bo gadałem z chłopakami, że będzie chyba trzeba też deskę rozdzielczą w środku zdemontować bo widzą że jest chyba od środka śrubami skręcone to dziadostwo... |
Bzdura, żadnej deski rozdzielczej ściągać nie trzeba.
Wymianę tego opisywałem już kiedyś szczegółowo - wystarczy poszukać.
Wycieraczki, podszybie, mechanizm wycieraczek, zbiorniczek płynu hamulcowego, serwo i na końcu pompka z zaworami...... i składasz w odwrotnej kolejności.
Judo napisał/a: | Aha pytanko, co będzie jak to wogóle odłącze, bo rozumiem , że to ma za zadanie wymuszać obieg ciepła, czy kabina się wogole nie bedzie nagrzewać czy po prostu powoli ? |
Będzie się nagrzewać powoli i wszystko w zależności od obrotów silnika bo przepływ będzie wymuszony pompą wody w silniku.
Ewentualnie układ zwariuje widząc nie mogąc sterować pompką i zawory będą ciągle i będzie sauna |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-07-14, 21:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-07-14, 21:10
|
|
|
A pytanko zasadnicze, bo w naszych autach padają te zawory. Kupowanie uzywanych które maja tyle samo lat mija sie z celem troche.
Czy 4E0959617A da sie zamienić na 4d0959617A, z zdjęc wygląda że da się przekrecić krócce wychodzące z zaworków na te z starszej wersji oraz przelutować przewody pewnie i powinno smigac |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-01, 22:27
|
|
|
cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat:
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST jest tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju.
Niektórzy mi piszą że mogę mieć też zamuloną nagrzewnicę dlatego nie mam ciepła, ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężąrką? |
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-23, 18:17
|
|
|
psg napisał/a: | cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat:
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST jest tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju.
Niektórzy mi piszą że mogę mieć też zamuloną nagrzewnicę dlatego nie mam ciepła, ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężąrką? |
poradziłeś sobie z tym? Mam dokładnie to samo.. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-24, 09:45
|
|
|
Sprawdź vag' iem w klimatyzacji w blokach wartości kanał 14 czy pierwsze okno pokazuje dobra temperaturę. To pierwsze okno to odczyt z czujnika temp tego w zderzaku. U mnie w czasie jazdy temp ta jest taka jak w oknie drugim (czujnik temp z tego dużego nawiewu) ale w czasie postoju jakimś cudem czujnik w zderzaku zaczyna pokazywać coraz wyższa temp.
Warto sprawdzić jak będzie na nowym czujniku dla zderzaka.
Jeśli masz możliwość podstaw drugi sterownik klimy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-24, 11:47
|
|
|
Temperatuy sie zgadzają (+/- 2 stopnie )
Pompa obiegowa działa. Nie wiem jak sprawdzić te zawory ale jeżeli po dodaniu gazu ogrzewanie się pojawia to nie one są problemem. Problem dotyczy zarówno lewej jak i prawej strony klimatronika. Odpowietrzenie działa tak że na powrocie bez dodawania gazu na zupelnie odkreconym odpowietrzniku plyn sie nie wylewa. Dopiero po dodaniu gazu zaczyna tryskać. Pompa wody ma 3 tygodnie. Przeplukałęm dziś nagrzewnice zwykłym szlauchem ogrodowym i po pierwszym odpaleniu ogrzewanie wróciło na minutę po czym znów zdechło ( na wolnych obrotach ). |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-24, 16:47
|
|
|
Cewki zaworów dla nagrzewnic (te dwa czarne cylindry ) sterowane są minusem czyli przy braku zasilania dla nich pozostają otwarte całkowicie wtedy przy ustawieniu HI na klimie musi być ciepło. Odepnij pomarańczową okrągłą wtyczkę która jest przy tych cewkach to powinno otworzyć obieg do nagrzewnic.
Napisz jeszcze jak dokładnie płukałeś nagrzewnice. Gdzie podłączyłeś wąż. Może dasz rade zrobić zdjęcie bo ja tego jeszcze nie robiłem. |
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-25, 19:11
|
|
|
Plukanie polegalo na rozpieciu przy odpowietrznikach wezy do nagrzewnicy i puszczenie wody z ogrodowego weza. Banalne.. z tym, że chcialem sprawdzic czy zawory nie blokuja mi przeplywu a nie wyplukac uklad. U mnie wszystko bylo ok do momentu grzebania przy rozrzadzie i chlodnczce oleju. Jezeli podejrzewasz zamulona nagrzewnice sprobuj z octem lub po prostu wymen nagrzewnice. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-09-25, 20:41
|
|
|
Moze odłacz ogrzewanie parownika gazu? Czasem gaziarskie patenty utrudniaja działanie układu. Moze była jakas zwężka która została wymontowana bezwiednie i powstał problem... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-26, 19:23
|
|
|
Grzanie reduktora sam poprawiałem po gazownikach i jest ok... to nie to. Pojeżdziłem za to dwa dni na ogrzewaniu ustawionym na 28 stopni i jakby sie ciut poprawiło. Wiatrak ustawia sie na 4-5 kreskach i coś tam ciepłego wypluwa. Pomyślałęm, że jeszcze raz spróbuje odpowietrzyć i niestety ale wystrzeil mi odpowietrznik takie było ciśnienie w układzie. Jutro się za to zabiore ponownie ale wydaje mi się, że cisnienie w układzie jest trochę za duże, a w płynie znalazlem parę kropel oleju. Boję się że moge mieć przedmuch spod głowicy i to zapowietrza mi układ... |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-10-19, 20:11
|
|
|
@slaid
masz jakieś nowe wieści, coś poradziłeś sobie? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2016-10-20, 11:02
|
|
|
Tak. Odpowietrzyłem układ za pomocą vacum ( podlączonego do kompresora ). Ogrzewanie wróciło. Działało dopóki nie postanowiłem odkręcić zbiorniczka na rozgrzanym silniku ;-) Jakby zassało płyn i było po ogrzewaniu. Dolałęm płynu, zrobiłem 400 km i ogrzewanie raz jest (częściej ) raz go nie ma. Nie moge znależc czasy by pojechać na sprawdzenie czy w plynie chłodniczym nei ma spalin. POdejrzewam, że to może być przyczyna i zapowietrza mi się układ. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
|