Autor |
Wiadomość |
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2009-10-19, 23:54 [D2 95 4.2PB/LPG
] adaptacja przepustnicy
|
|
|
na coś takie natrafiłem :
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
z Waszych doświadczeń - doprawdy po każdym odłączeniu/rozładowaniu akumulatora
trzeba jechać z taką procedurą ?
pzdr.
D |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5132 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-10-20, 10:45
|
|
|
W przypadku Matiza - chodzi, jak chodził, bo nie stosowałem tego (nie wiedziałem)
http://www.tuningforum.pl...=matiz#p1237418
Dla testów można odpiąc sobie aku, przejśc procedure/olać to i porównać jak zachowuje się auto. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-04-26, 19:58
|
|
|
Chcem zabrać się do czyszczenia przepustnicy i mam pytanie ;-)
-czy wystarczy kupić środek do czyszczenia przepustnic/gaźników i wypsikać i będzie cacy?
-czy ktoś z was ma jakiś sprawdzony dobry środek który moze polecić? a jaki odradza?
-jak to jest z tą adaptacją musi być?
moje auto 4,2 ABZ (i czy możecie wkleić poprawną kolejność procedury na VAG'u bo widziałem kilka no i w sumie to niewiem :mrgreen: ) dzięki :-D |
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2011-07-24, 13:07
|
|
|
Panowie wybaczcie kotlet ale mam pytanie związane z tematem.
Jaka powinna być wartosć w grupie 1 pozycja nr3 w vagu ( potencjometr przepustnicy ) ?
w opisie blokow znalazlem tylko to że ma być większe od 5 i mniejsze od 10. Zmieniałem ten potencjometr i teraz ta wartość wynosi u mnie 8. Skrzynia zaczęła zmieniać biegi przy 3K obrotow. Jak to poprawnie ustawić ? Pacjent to ABZ. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-07-24, 13:59
|
|
|
pozycja 3 to masz kąt przepustnicy a pozaycja 4 kąt wyprzedzenia zapłonu i powino byc między 5 a 10 czyli masz wszytsko ok
Read measured value block 1 Display
1---....rpm
1---Prędkość obrotowa biegu jałowego (wyświetlacz z dokładnością do 40)
Kod silnika ABZ / AKG: 720 - 800 rpm
Kod silnika AEW / AKJ: 660 - 740 rpm
Kod silnika AHC / AKH: 720 - 800 rpm
2---15 - 28%
Obciążeniu silnika:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 15 - 28%
Kod silnika AHC / AKH: 9 - 16%
3---5 - 10<°
kąt przepustnicy
4---6.0 - 13.5°bef. TDC
kąt wyprzedzenia zapłonu:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 6,0 - 13,5 ° przed GMP
Kod silnika AHC / AKH: 6,0 - 14,25 ° przed GMP
[ Dodano: 2011-07-24, 15:05 ]
jeszcze w bloku 4 masz cos o przepustnicy
Mierzone bloku wartości 4
1--5 - 10<°
Kąt przepustnicy (absolutne)
2--0<°
Kąt przepustnicy (wnioski) jesli masz powyzej 0 Powyżej 0 <° - proces uczenia się, dostosowując przepustnicy
Potencjometr nie zostało jeszcze zakończone
3--....ms
Obciążenia silnika (czas trwania wtrysku):
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 2.5 - 3.5
Kod silnika AHC / AKH: 1,5 - 3,5
4--Idle
Tryb pracy (w stanie spoczynku, przepustnicy części, pełnym gazie, wzbogacania, wybieg) |
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:38
|
|
|
Dzięki :!: |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-07-26, 07:56
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | -jak to jest z tą adaptacją musi być?
moje auto 4,2 ABZ |
W ABZecie nie adaptuje się przepustnicy, przynajmniej vagiem, przecież jest ona na linkę. |
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2011-08-26, 08:15
|
|
|
To czy adaptuje się czy nie przepustnice w silniku 4.2 abz 95 rok, bo nie mogę nigdzie jednoznacznej odpowiedzi uzyskać, a przejrzałem już chyba wszystko co możliwe . Czy mógłby ktoś mi łopatologicznie jak taką adaptacje przeprowadzić vago-com? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2011-08-26, 16:40
|
|
|
Według mnie musisz tylko ustawić kąt przepustnicy tak aby wartość mieściła się miedzy 5 a 10. Opis powyżej sugeruje, że jako taka adaptacja robi się sama chociaż nei mam pojęcia co tam jest do adaptowania ;-) |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2011-08-29, 08:46
|
|
|
Sorki za te pytania ale jestem w tym temacie zielony, staram się sporo czytać na ten temat ale nie wszystko jest dla mnie jasne... jeśli chodzi o ustawienie kąta to w którą sekcje mam wejść w VAG-com i czy przedział 5- 10 tzn obojętnie jaka wartość pomiędzy tymi dwiema, czy np. konkretna powiedzmy 7 lub 8 ?
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2011-08-29, 09:14
|
|
|
Grupa 1 pozycja 3. Ustaw okolo 7-8 i bedzie dobrze. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2011-09-14, 13:08
|
|
|
Witam
Próbowałem przeprowadzić adaptacje przepustnicy zgodnie z zaleceniami:PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
natomiast nic mi się nie wyświetla o adaptacji , żadnych błędów nie mam. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2012-06-26, 17:24
|
|
|
Witam. Czy ktoś z kolegów czyścił przepustnice bez demontażu chodzi mi o użycie jakiegoś preparatu ? |
|
|
|
|
vito555
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 59 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-06-26, 20:38
|
|
|
[quote="Judo"]Witam
Próbowałem przeprowadzić adaptacje przepustnicy zgodnie z zaleceniami:PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
tutaj jest odpowiedż, szczegolnie w nawiasie |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-26, 21:56
|
|
|
importcompany napisał/a: | Witam. Czy ktoś z kolegów czyścił przepustnice bez demontażu chodzi mi o użycie jakiegoś preparatu ? |
Nie bardzo wiem jak to chcesz wykonać... żeby użyć jakiegoś preparatu do przepustnicy to i tak musisz jednak trochę tego auta pod maską rozebrać :roll:
Poza tym, jeżeli będziesz czyścił przepustnicę na aucie to a będzie na niej więcej syfu to co z tymi brudami?... pójdą w kolektor ssący??... przecież dalej nie ma już żadnych filtrów tylko zawory dolotowe i cylinder :roll:
Wg. mnie do czyszczenia warto ją ściągnąć i mieć ją na stole. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|