|
Autor |
Wiadomość |
longd2
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 94 Skąd: Swietokrzyskie
|
Wysłany: 2016-05-22, 00:10 [D2 FL ALL
] wypadanie zapl.
|
|
|
Witam Panowie prosze o pomoc bo powoli zaczyna mnie wk....c ta konserwa zwana A8 a mianowice wymienilem swiece jakies 2 tygodnie temu i maja przejechane 3500km dzis silnik zaczol przerywac podczs jazdy i tylko w okolicy 2000 obr po podpieciu wyczlo ze cylider 1 i 5 stwierza przerwe , po skasowaniu jest ok ale za jakies 100km znowu sie to powtarza.( o h...u mu chodzi ) moze ktos mial cos podobnego. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-22, 00:18
|
|
|
sprawdzałes że tylko wypadanie? zadnych innych błedów? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-22, 06:09
|
|
|
Nie do końca to mogą być świece. Przemień cewki między cylindrami.
1 <-> 2 i 5 <-> 4 jeśli błędy przeskoczą na te inne to będzie wina cewki.
Jeśli nie to musisz szukać dalej. Możliwe jest również uszkodzenie wtryskiwaczy gazowych, nieszczelność itp na w/w cylindrach.
By zdiagnozować gaz musisz pierw sprawdzić czy przewody idące między wkrętkami a wtryskiwaczami są w 100% szczelne.
Po sprawdzeniu tego, zakręcasz butlę lpg, odpinasz aku na 15 min, następnie kasujesz błędy i jedziesz w trasę na samej benzynie.
Jeśli błędu nie pokaże to będzie wina gazu: regulacja, nieprawidłowa praca wtryskiwaczy.
Jeszcze możesz przed tym wszystkim podmienić same świece pierw tak jak cewki by wykluczyć uszkodzenie świec.
Jesli na benzynie wyskoczą Ci błędy to musisz szukać przyczyny już w benzynie:
Przy benzynie raczej ciężko jest by była kiepska cewka lub świeca ponieważ na gazie przestałby w ogóle chodzić.
Z benzyną możesz mieć problem z wtryskiwaczem, uszczelkami na listwie wtryskowej lub co najgorsza... odpukać w niemalowane słabym ciśnieniem na listwie które przyczyniało by się do począdku końca pompy paliwowej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
longd2
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 94 Skąd: Swietokrzyskie
|
Wysłany: 2016-05-22, 07:36 wypadanie zapl.
|
|
|
Witam dodam ze te same objawy sa na benzynie |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-22, 08:04
|
|
|
longd2 napisał/a: | dodam ze te same objawy sa na benzynie |
U mnie było identycznie błędy pojawiały się i na benzynie i na gazie. Zacząłem drążyć temat i wymieniałem praktycznie wszystko co mogło mieć wpływ na lewe powietrze w okolicy kolektora ssącego.
Mianowicie wymieniłem gumki na wtryskiwaczach benzynowych, przewody od wkrętek gazowych do wtryskiwaczy i problem ustał, lecz nie na długo.
Kultura pracy się poprawiła ale wystarczyło, że trochę pojeździłem na gazie i na nowo był problemy.
Musisz wiedzieć, że jeżeli gaz robi zamieszanie i auto zaczyna szwankować, to wszystko będzie się przekładało na benzynę. Nawet po wykasowaniu błędów dalej były problemy.
Złożyło się, że padły mi dwa wtryski gazowe i wymieniłem całe listwy. W tym czasie jak czekałem na nowe to zrobiłem kilka set km na samej benzynie.
Po tych kilku stówkach auto zaczęło chodzić bardzo dobrze. Zamontowałem nowe wtryski i silnik cyka aż miło.
Brak błędów, drgań czy innych wariacji.
Niestety musisz grzebać bo inaczej nic z tego nie będzie. Pierw podmień te cewki.
Musisz pomału wykluczać potencjalnych podejrzanych. Wszystko może mieć wpływ na taką sytuację a i nie można też wykluczyć uszkodzeń okablowania lub ECU |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-31, 21:10
|
|
|
Panowie jak można zdiagnozować wypadanie zapłonu w lifcie? tzn czy któraś cewka niedomaga? bo mam na gazie denerwujące szarpanie budą, na benie tego nie ma, i mechanik mówi mi że może być to wina cewki (świece wymieniałem, są ok), tylko z tego co czytałem to w liftach nie można ani zdiagnozować vagiem wypadania zapłonu, ani nie zapisuje się błąd od tego |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |