Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-22, 14:02 [D2 96 4.2PB/LPG
] Drgania na wolnych obrotach
|
|
|
Witam serdecznie.
Od pewnego czasu mam problem z drgawkami silnika na wolnych obrotach.
Dzieje się to zarówno na petrolu jak i na gazie.
Parę fotek z bloków, może podpowiecie coś
Po przełączeniu na gaz po pewnym czasie litania która nie wyskakuje na benzynie
Sprawdzę jeszcze potem wskazania przepływki pod obciążeniem. Dziwna sprawa bo u bracisty na kompie przepływka wyglądała następująco na oscyloskopie nie zależnie od wartości obrotowych stała w miejscu. Ale to było przed jej czyszczeniem:
Zrobiłem zdjęcia z komory jak pacjent wygląda
Wypadania zapłonów czy braku zapłonów nie stwierdzono.
DODANO 22.09.2014 20:00:
Sprawdziłem przepływkę tak jak radził mi Krzychu i na 2 i 3 biegu przy 6000 opiera się na 220 czyli przepływka chodzi prawidłowo.
Zauważyłem że na P czy na N obroty wychodzą równo 800 obr/min natomiast kiedy zaczyna ją się drgawki oscylują między 740 , 760 - 800 obr/min wszystko mierzone na benzynie.
DODANO 23.09.2014 3:20:
Dziś siedziałem do późna bo nie dawały mi spokoju te drgawki.
Postanowiłem posprawdzać kable od sond. Okazują się całe, poprawiłem jeszcze łączenia przewodów by mieć 100% pewność.
Zajrzałem do cewek i fajek czy przypadkiem nie mają przebicia. Wszystkie wykręciłem, przeczyściłem i zabezpieczyłem dodatkowo środkiem do elementów gumowych przeciwprzepięciowych.
Po złożeniu na nowo poprawy dalej brak. Błędy te same i drgawki dalej występują.
Stwierdziłem że zajrzę do świeczek. Po wykręceniu okazało się że mają delikatny nalot, przeczyściłem i próba dalej. Było jeszcze gorzej. Drgawki wcześniej lekko wyczuwalne przerodziły się w mocne dygnięcia. Wykręciłem na nowo świece i postanowiłem je wyrzucić do kosza. Tyle warte są NGK po 7000 km.
Włożyłem BERU 4 elektrodowe w porównaniu w wysokości jednej świecy do drugiej widać ewidentnie gołym okiem że Beru są ciut dłuższe i mogą lepiej stykać z fajką.
Następna próba i okazało się że jest poprawa, nie jest ona w 100% ale już jest lepiej.
Musze jeszcze w jakiś sposób sprawdzić czasy wtrysków i korekty oraz jakoś porównać to z instalacją gazową, sprawdzić szczelność przy wtryskiwaczach i wszelkie podciśnienia. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-09-23, 10:42
|
|
|
Hej
Te drgania masz na N i D ? Mocniejsze na Drive podczas postoju ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-23, 12:33
|
|
|
Najbardziej odczuwalne są na P i N. W nocy po przeczyszczeniu świec drgania były odczuwalne bardzo nawet na R i D.
Na obecną chwilę sytuacja wygląda następująco.
Wymieniłem odmy, sprawdziłem wszelkie podciśnienia, okazało się że na niektórych nie ma obejm. I co dalej? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-23, 14:49
|
|
|
Witam
Jak masz możliwość to podmień N71 albo chociaż przeczyść.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-23, 15:07
|
|
|
Nadeszła chwila prawdy. Po upływie roku czasu od zmiany silnika nadszedł czas pomiaru baniaków, może to tego wina.
1 - 12 ......... 5 - 12
2 - 12 ......... 6 - 11,5
3 - 12 ......... 7 - 11
4 - 12 ......... 8 - 12
Mam czyste sumienie jeśli chodzi o kompresję, ale szczerze podczas pomiarów miałem pełne gacie.
Poskładałem wszystko i próba na nowo. Drgawki dalej.
Zastanawia mnie nie równa praca obrotów. Na kompie widać ze skaczą w granicach 100 obr/min
Nawet jak trzymam nogę na gazie, delikatnie i na kopie przytrzymuje go w granicy 1050 obr/min to nagle drgawka i spadnie do 950 obr/min
Zauważyłem jeszcze że po zapodaniu D lub R obroty podczas zagrzanego motoru do 75 stopni stoją idealnie 600. A wystarczy że wrzucę N lub P i ma hu stawki nastroju.
Bartul, N71 gdzie to ustrojstwo znajdę ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-23, 15:12
|
|
|
potocznie silnik krokowy od wolnych obrotów. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-23, 16:20
|
|
|
Bartul napisał/a: | potocznie silnik krokowy od wolnych obrotów. |
Zrobione, wyczyszczone i uszczelnione pastą. Poczekam aż dobrze przeschnie i próba. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-23, 18:54
|
|
|
Mi na drgania pomogła wymiana świec. Masz te same co ja, a więc to pewnie nie to. A masz jakąś różnicę w drganiach z klimą bądź bez? U mnie ze sprężarką klimy trochę drga...
ps. Ernest u Ciebie pod maską to normalnie nóweczka, wszystko pięknie lśni <okioki> |
|
|
|
|
|
|
|
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-23, 19:30
|
|
|
Może poduchy silnika (łapy ) już zużyte ??????? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-23, 22:54
|
|
|
Dziękuje Mariusz, staram się jak mogę mam owego bzika na punkcie czystości.
Co dziś zrobiłem pomiar baniaków wyszedł ok więc odpuszczam, przy okazji przecześciłem jeszcze dodatkowo świece.
Okablowanie zapłonowe ok,
Znalazłem potencjalnych morderców lewego powietrza ukrytych pod obejmami:
Po porządnym uszczelnieniu, dalej brak poprawy.
Błędy standardowe się powtarzają ale wydaje mi się że obwód grzałki nie miał by chyba wpływu na te drgawki:
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz że podczas odpalania, nie zawsze ale czasami jak odpala zachowuje się jak by zarzucał świecę, odpali nierówno po czym się normuje.
Jak by gubił zapłon w pewnym momencie.
Jutro sprawdzę zawieszenie silnika i skrzyni biegów. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-09-24, 07:24
|
|
|
Skoro wywala graznie swiec to podepnij miernik we wtyczke sondy i odpal auto.Musisz miec tam napiecie akumulatora tym bardziej ze sa podpiete sondy wiec obciazenie na ukladzie wystepuje i nie ma mowy o slabym kontakcie.Jesli napiecie bedzie OK to niestety wymiana |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-24, 19:31
|
|
|
Dziś wiele nie robiłem ale, poduszki sprawdzone są ok. Co stwierdzam to brak ( całkowity brak ) poduszki momentu obrotowego, tej w przedniej części auta.
Kupiłem samostart i psikałem wszędzie gdzie się dało by szukać jeszcze lewego powietrza. Tak mi się wydaje że jak by zassał dodatkową dawkę to by zaburzyło pracę jednostki.
Teraz pytanie czy konwerter może robić takie zamieszanie? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-24, 19:49
|
|
|
na lpg i paliwie tak samo
doczytałem
możesz rozdzielić fizycznie obydwa paliwa ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-24, 20:08
|
|
|
pepi, Mistrzu wczoraj zakręciłem butlę, upuściłem w atmosferę gaz który był w instalacji reduktor - listwy wtryskowe. Odłączyłem listwy od przewodów z reduktora by sprawdzić czy może sączy sobie gaz prze listwy. Dalej to samo.
Odłączyłem aku na godzinę czasu w nadziei że może on robi te głupoty i być może robi zamieszanie. Po podłączeniu i odpaleniu na samej benzynie poprawy brak.
Pytanie jakie zadanie ma ten trójnik ?
Wczoraj jak sprawdzałem dmuchając, ciągnąc i wszystko co się da to przewód zaznaczony na zielono nie ma żadnego przepływu? Dziwne to dla mnie, skoro nie ma to w jakim celu on łączy się przed i za przepustnicą ? Chodzi o wyrównoważenie ciśnienia w pompie serva ?
pepi, o to rozdzielenie, to tak jak pisałem wyżej czy coś innego masz na myśli ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-24, 20:44
|
|
|
separator odmy dość ważna sprawa
ezektor
czy jakoś tak to się pisze |
|
|
|
|
|