Autor |
Wiadomość |
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-12, 13:15
|
|
|
to że sondy spadają do 0.0v podczas schodzenia silnika z obrotów to normalna sprawa, w manualach jest to bardziej widoczne gdy puścimy pedał gazu z wyższych obrotów, poprostu komp odcina paliwo dlatego sondy lecą do 0v
Co do rozjazdu hmm przyczyn masa począwszy od montażu Lpg po działąnie sond, kompresji, zapłonu, itp itd. Nikt Ci nie da konkretnej odpowiedzi bo jej nie zna.
Kupić kabel do LPG i walczyć, kombinować albo się poddać i olać to twierdząc, zę tak musi być.
Ps twój gazownik, który to regulował to się nie postrał zbytnio skoro korekty sięzmieniły w porównaniu do Pb. |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-02-12, 20:12
|
|
|
Hipcio, biore sie za to sam , kabel w piatek przyslali, najnowszy program kme 3.0.7.1 zainstalowany, tylko ten jest rowniez na dodatkowy adapter na obd2 ktorego niestety nie mam ale jak bedzie.trzeba to zakupie. JesCze tylko musze.sie.nauczyc obslugi:) Hipcio masz moze jakies materialy dydaktyczne albo porady na co glownie zwrocic uwage? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-12, 21:28
|
|
|
Materiały mam ale głównie w głowie. Ale poszukam dla Ciebie bo podoba Mi się Twoje podejście do sprawy. Daj mi adres mejlowy do siebie na PW i zrób zdjęcia zamontowanej instalacji. Bo tu może byc główny problem. Zainstaluje nawet sobie to oprogramowanie co ty masz i posiedze nad nim, bo KME akurat malo robie i sie nie zagłebiałem w ten sterownik zbytnio. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-02-13, 18:50
|
|
|
Judo napisał/a: | .. biore sie za to sam .. |
Popieram ;-)
Ja też po przejściach ze swoją instalacją. Pierwszy autoryzowany serwis producenta zamiast poprawić to tak popier... że nie dało się samochodem jeździć. Później kolejny za to się wziął było lepiej ale nie na długo. Kolejny raz też podobnie. I za każdym razem ponad 100km do "f@chofc@" aż sam się za to wziąłem i auto o niebo lepiej jeździ niż po tych "autoryzowanych serwisach"
Powodzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-02-15, 12:29
|
|
|
Oto mój dziewiczy kontakt z Diego- screeny aktualnych ustawień gazu . W piątek wybieram się na poprawki instalacji, i dam znać jak to po przeróbkach wygląda . Chciałbym w szczególności podziękować Hipciowi za pomoc . Ktoś może się na temat screenów wypowiedzieć ?
[ Dodano: 2012-02-21, 16:59 ]
Screeny z dzisiaj po kolejnym ustawieniu gazu przez majstra... moze ktoś oceni , bo jak dla mnie coraz mocniej telepie
To juz jak zalaczylem lpg
A bylo na PB tak ;
[ Dodano: 2012-04-04, 15:25 ]
Hej
Chce odgrzać kotleta, bo we wtorek wybieram się poprawkę LPG i ustawienie. Chłopak polecony przez hipcia więc mam nadzieje, że da radę . Byłem u niego tydzień temu ale strasznie pracował na PB rozjazd miał mega mocny... wieć umówiłem się na ten wtorek po świetach. Zresetowałem kompa wykasowałem błedy i jeżdże na PB poniżej wkleje ustawienia już po adaptacji jakieś 40 km przejechane tyko na PB, tyle, że zastanawiają mnie kilka rzeczy, gdyż niektóre grupy w blokach pomiarowych które wkleje odbiegają od tego co powinien mieć silnik ABZ mianowicie:
Tu grupa 3 ma być przedział 2,5 -3,5 ms mam 2,24 czasami wskakiwało 2,32
Tu grupa 3 ma być - 0,2 do 0,2 a ja mam 0,74 g/s
Tu grupa 2 ma być - 0,4 do 0,4 a ja mam 0,74 g/s
Tu grupa 4 ma być 75 - 100 a ja mam 108
Tu jest niby ok ale grupa 3 rozjeżdża się w stosunku do 4 i zawsze tak miałem od czasu gdy założyłem LPG i występują drgania.
Tu grupa 3 ma być - 20 do + 18 a ja mam - 21,9
To jest chyba ok ale też wrzuce bo nie mam pewności co do grupy 4
2 grupa - 0,5 do + 0,5 , 3 grupa - 0,5 do + 0,5 , 4 grupa - 0,5 do + 0,5
Czy mógłby ktoś zerknąć i się wypowiedzieć ?
Z góry dziękuje i życze Wesołych Świat |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-04-06, 03:24
|
|
|
Judo napisze co masz nie tak ale dopiero w świeta, teraz nie dam rady. Musze zresztą rozgryżć nie które bloki bo niewiem o co chodzi w nich.
[ Dodano: 2012-04-09, 10:39 ]
Według Mnie to Judo masz problem z powietrzem na biegu jałowym.
Blok 4 to średni czas wtrysku. U Ciebie jest minimalnie mniejszy. Niewiem czy to było na Pg czy na gazie i jak było z adaptacją. Ogólnie w pewnych stanach np. mocno nagrzyny silnik i gorące powietrze może tyle mieć. Ale może też być problem z powietrzem. Tu niestety jest mnóstwo rzeczy które zato odpowiadają. Począwszy od przepływomierza, szczelności układu dolotowego po odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Blok 5 6 7 to własnie problem z powietrzem na biegu jałowym.
blok 10 to rozjazd korekt paliwowych pod obciązeniem. Może wynikać z kilku powodów. katalizator, kompresja, lejący wtrysk, sonda lambda, nie szczelnośc na kolektorze lub wydechu. Ogólnie rozjazd między bankami jest prawie w każdej A8. U Ciebie jest może nie ogromny ale nie jest też mały.
Blok 12 to zwiazane z odpowietrzeniem i oparami paliwa chyba. Niestety nie wiem zbytnio o co chodzi.
blok 18 to korekcje od wypadania zapłonów. Jest podział na segmenty niesety niewiem czego one tyczą. U Ciebie jest problem w segmencie 4.
Ja bym szukał nieszczelnośc w dolocie i podmienił przepływomierz na inny. Sprawdz tez jeszcze raz te wszystkie wartości może to był tylko taki chwilowy stan. |
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-04-10, 16:24
|
|
|
Dzięki za info, tak to było na PB ale raptem 40 km przejechałem . Dzisiaj już jest ponad 400 km tylko i wyłącznie na PB zrobione i tak się ułożyły korekty, chyba całkiem całkiem, jedynie właśnie wciąż ta 4 grupa odstaje od 3 i jest na większym minusie ( zawsze tak było ).
Tu logi jadać autem zrobiłem korekty długie i krótkie :
Log (13 - 010,011)
ale jednak autem jak drgało tak drga, teraz tylko PYTANIE NR 1 .- czy jak wypada zapłon to jest to drganie jednostajne, czy może pulsacyjne ???- u mnie jest cały czas pulsacyjne- drga i odpuszcza, drga i odpuszcza i taka częstotliwość mniej więcej w jednej sekundzie , nawet może ciut krócej . Błędów nic nie mam, siedziałem z 10 minut , obserwowałem i żaden zapłon nie wypadł , również przejechałem się z 5 km autem też same zera tutaj są logi
Log (12 - 019,020)
Ale jak jeździłem wcześniej na LPG i zanotowałem te dwa błędy :
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
przed skasowaniem tych błędó sprawdziłem wypadanie zapłonu i co zauważyłem, mianowicie w kanale 19 grupie 1 , wypadł chyba zapłon, bo zmieniły się zera na 1.0 po chwili powróciło do normy jednak żadnego błędy nie odnotował vag . PYTANIE NR 2 - wiem , że to cylinder nr 1 ale fizycznie rzecz biorąc to który to jest patrząc na silnik ?
Dodam tylko że auto w tej chwili ma około 8,5 sekundy do setki ( na PB ), więc ewidentnie coś jest po stronie benzyny...
Jutro wrzuce te kanały co post wcześniej, będzie porównanie i zapodam Twoje spostrzeżenia filarowi, mam do niego jechać w ten czwartek
[ Dodano: 2012-04-11, 09:58 ]
Hej
Te kanały od tego powietrza dziś ponownie zrobiłem :
A tu kanał 10 dwie pierwsze grupy zmieniły się, później zejdą pewnie do 0,8 bo już kilkakrotnie to zaobserwowałem:
[ Dodano: 2012-04-11, 14:01 ]
Już kanał 10 po południu tak się to ułożyło :
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-03-25, 09:59
|
|
|
Panowie, czy delikatne drgania silnika może powodować pompa paliwa ???
Drgania występują zarówna na PB i LPG |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-25, 13:02
|
|
|
Judo napisał/a: | Panowie, czy delikatne drgania silnika może powodować pompa paliwa ?
Drgania występują zarówna na PB i LPG |
mam dokładnie ten sam problem i coś mi się zdaje że poduchy pod silnikiem daja znać o sobie. Dragania te sa delikatne a pompa ja mam wymienioną...
chyba zaryzykuje i wymienie te poduchy <niewiem> ...ktos wie ile ich jest? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-03-25, 14:29
|
|
|
U mnie poduchy podobno są ok, zarówno pod silnikiem , jak i pod skrzynią biegów...
A kiedy u Ciebie zaczęły się te drgania, kojarzysz coś ? |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-03-25, 16:37
|
|
|
martin_rs4, Judo, Tip na 1 i zabawa z gazem dodawanie i ujmowanie, ruszanie i zatrzymywanie jeśli będzie czuć szarpnięcia to poduchy do przejrzenia
pozdrowionka u mnie na bank jest jakaś zerwana bo przy zbijaniu z 3 na 2 raz szarpie raz nie i czasami czuć szarpnięcie przy w/w próbach. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-09-01, 11:02
|
|
|
drgania silnika one tak już mają odwieczny problem w naszych V8 ja już dałem sobie spokój z tą nie kulturalną pracą , czego ja już nie sprawdzałem łochocho
Lecz ponownie dzisiaj z braku zajęcia wyczyszczę przepustnicę wraz z tym potencjometrem
tak prowizorycznie |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-01, 12:16
|
|
|
chicken20091986, Ja nie odpuściłem. I mam teraz kulturkę. Jedynie na jakośc gazu nie mam wpływu ale benzynka cyka zawsze miodowo |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-09-01, 17:50
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ja nie odpuściłem. I mam teraz kulturkę. Jedynie na jakośc gazu nie mam wpływu ale benzynka cyka zawsze miodowo |
przepustnica czysta a tego elektronicznego ustrojstwa od obrotów nie da rady rozebrać .
A u ciebie na czym się skończyło z nie równą pracą ??
Bo ciekaw jestem bardzo czy znalazłeś ten jeden jedyny powód |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|