Autor |
Wiadomość |
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-01-05, 13:45
|
|
|
A jaka różnica jest w tym czy maglownica jest z servotronic czy bez, jak bym wstawił bez to by nie pasowało ? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-05, 14:36
|
|
|
Truscik, SERVOTRONIC to zawór regulujący siłę wspomagania. im szybciej jedziesz tym kierownica ciężej chodzi. Jak założysz bez servotronica to będzie stała siła wspomagania czyli zapewne max leciutko będzie się kręcić.
tutaj opisałem z fotkami
http://www.a8team.pl/1d2-...icy-vt10639.htm |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-05, 14:42
|
|
|
Truscik, to masz juz praktycznie wszystkie odpowiedzi , bo karol208, opisal wymiane i różnice a ja na str. 2 opisałem z fotkami gdzie ten przekaźnik servotronic jest. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-01-05, 16:09
|
|
|
No chyba juz wszystko wiem.
karol208 czyli nie było by problemu jak bym wstawił bez serv nawet gdybym miał servo ?
Jezeli tak to co by bylo lepsze servo czy bez niego ? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-05, 17:51
|
|
|
Truscik napisał/a: | nie było by problemu jak bym wstawił bez serv nawet gdybym miał servo ?
Jezeli tak to co by bylo lepsze servo czy bez niego ? |
problemu by nie bylo raczej, a lepsze jest oczywiscie z servo, ktore dostosowuje Ci sile krecenia w zalezosci id trybu jazdy...natomiast bez serva jak wspomniano wczesniej sila jest niezmienna.
z servotronikiem jest tak ze jak ci padnie : przekaznik, modol na maglu badz sie kabel przerwie to i tak nie masz juz wpomagania zmienniego tylko stale |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-05, 17:57
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: |
problemu by nie bylo raczej, a lepsze jest oczywiscie z servo, ktore dostosowuje Ci sile krecenia w zalezosci id trybu jazdy...natomiast bez serva jak wspomniano wczesniej sila jest niezmienna |
Z tego co słyszałem bez servotronika jest troszke ciężej kręcić na postoju niż z serwotronikiem, ale nigdy nie sprawdzałem tego na własnej skórze. ile w tym prawdy nie wiadomo.
Duży wpływ na siłę wspomagania ma zawór ciśnieniowy w maglownicy oraz sama pompa.
Ja musiałem przełożyć zawór ze starego magla bo ten co był w nowej maglownicy to pompa nie dała go rady przebić i było brak wspomagania. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-05, 18:16
|
|
|
karol208 napisał/a: | Z tego co słyszałem bez servotronika jest troszke ciężej kręcić na postoju niż z serwotronikiem, |
fakt potwierdzam. na poczatku myslalem ze to tak jest niby ciezko, ale jak zalozylem magiel z dzialajacym servo to jednym paluszkiem teraz mozna a podczas szybkiej jazdy kierownica robi sie "ciezsza" |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-06, 23:33
|
|
|
Może trochę odgrzeję, ale byłem ostatni w Kielcach w takim warsztacie co regenerują te magle i przedstawiłem cały problem stukania (nie cieknie). Gość powiedział że 400 zł koszt robocizny - tulejowanie i tak dalej. Jak by się okazało że (tu nie pamiętam) jest cośdo polerowania, szlifowania to 500 zł. Powiedziałem mu że w tych A8 są takie magle, że nie ma żadnych zestawów naprawczych ani części zamiennych. Stwierdził że mogą wszystko dotoczyć, dorobić i że będzie działać jak nowa. GWarancji dają 2 lata. Wierzyć? Na allegro ceny są od 300 zł - to jest ruletka, albo trafi się dobra albo taka sama. 100 zł więcej dokładam i mam na cacy. Jakie wasze zdanie? ryzykować i przetrzeć szlaki? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-06, 23:48
|
|
|
Emil szczerze ja bym zaryzykował, zwłaszcza, że facet daje Ci gwarancję. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-07, 13:15
|
|
|
Skoro i tak masz juz padniętą...
Tylko czy ta gwarancja obejmuje koszta montazu i demontazu lub te usługe też? |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-07, 14:52
|
|
|
Padnięta jest bo na każdym dołku tłusze i przy prędkościach powyżej 160 samochód lubi pływać po autostradzie - takiej niebezpiecznej jazdy tolerować nie będę. Podejrzewam że tylko na magiel jest gwarancja. Z tego co widziałem na forum wyjęcie nie jest skomplikowane, więc myślę że chyba zaryzykuję. Jak będzie wszystko grać na pewno was poinformuje. Nagram filmik jak było przed i po. W następnym tygodniu chyba zacznę działać.
Ostatnio na torze w miedziance przyszalałem i wchodząc w zakręty czułem magiel - samochód jedzie jak chce, podskakuje, nie trzyma trakcji. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-07, 14:58
|
|
|
Wyjmowałem swój magiel i nie zalicze togo do łatwizny
ja sobie kiedys zapasowy z uszkodzonym uchem zachomikowąłem to w razie W na graty bedzie. |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-07, 16:30
|
|
|
Weź mnie nie strasz. Mam nadzieję że w 3 godziny go wywlekę |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-07, 16:53
|
|
|
Kurcze, bo na forum w jednym temacie było, że ktoś to wyjął w 2 godziny. Wywlekać to będę sam. Lewych rąk nie mam, ale też i doświadczenia zero |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|