Autor |
Wiadomość |
neilo
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pablo
Jeżdzę: D2
Wiek: 44 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-05-04, 13:04 [D2 preFL ALL
] Łańcuchy rozrządu
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem a8 d2 z silnikiem ABZ. Niestety okazuje się, że wiadomości konkretnych na temat tych silników jest bardzo mało. Potrzebuje i na pewno nie tylko ja informacji na temat tolerancji luzu na łańcuchu rozrządu.
Dla tych co posiadają wersję poliftową powiem tylko tyle, że nie ma tutaj żadnych napinaczy,m ani ślizgów. Jest po prostu założony łańcuch na obydwa koła zębate. W związku z tym, że nie ma napinacza to naturalnym jest, ze ten łańcuch musi posiadać jakiś luz i tutaj pojawia się najważniejsze pytanie - czy ktoś z forumowiczów wie jaki jest sposób jego mierzenie i w jakich przedziałach powinien się znajdować, aby ocenić czy jest on do wymiany czy nie. Będą wdzięczny za jakieś konkrety lub linki do jakiejś literatury, która o tym mówi, ponieważ manuale, które znalazłem niestety nie zawierały takich informacji. |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-05-04, 18:46
|
|
|
Nowego łańcucha nie dasz rady nawet ugiąć z tego co pamiętam . Chociaż stare miały 400 tyś jak je wymieniałem i minimalnie tylko pracowały. |
|
|
|
|
|
|
|
neilo
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pablo
Jeżdzę: D2
Wiek: 44 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-05-05, 08:30
|
|
|
Dzięki za info. Obecne ugięcie od najniższego punktu do najwyższego to 5mm. Zdecydowałem się mimo wszystko na wymianę mimo iż nigdzie nie widać żadnych śladów, aby o cokolwiek obcierał. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-05-05, 12:13
|
|
|
walka z wiatrakami i wydaje ci się ze kupisz lepszy nowy i zapodasz go na stare zębatki |
|
|
|
|
|
|
|
neilo
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pablo
Jeżdzę: D2
Wiek: 44 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-05-05, 12:48
|
|
|
Zębatki nie wydają się rozjechane, więc nawet nie brałem tego pod uwagę. Przerabiałeś taki temat ze zmianą samego łańcucha i pojawiły Ci się jakieś problemy?
[ Dodano: 2021-05-05, 13:52 ]
Przy okazji rozbierania zdziwiłem się, że wałki w prelifcie nie są blokowane taką samą blokadą co w poliftowej? To dość komplikuje sprawę. Trafiliście kiedyś gdzieś na jakiegoś dobrego manuala z prawidłowymi ustawieniami szczególnie wałków dla ABZ? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2021-05-05, 23:56
|
|
|
Manual nie przykłada zbyt wiele wagi do łańcuszków.
Jak wymieniłem swoje to nowe były zdecydowanie bardziej napięte.
Różnic w pracy nie zauważyłem, słychać stetoskopem tak samo. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-05-06, 12:55
|
|
|
bo one same się napinają podczas pracy |
|
|
|
|
|
|
|
neilo
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pablo
Jeżdzę: D2
Wiek: 44 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-05-15, 20:05
|
|
|
Łańcuszki wymienione. Po wymianie zero luzu. Pozbierałem już dosyć sporo informacji, manuali itp, którymi na koniec się z Wami podzielę, ale brakuje mi jeszcze tylko informacji odnośnie przykręcania elementów rozrządu. Wałki 55Nm, wał 450Nm, ale jakim momentem dokręcać koło pompy oleju, bo zmieniałem uszczelniacz i musiałem je zwalić, oraz jakim momentem należy dokręcić rolkę napinającą. Będę wdzięczny za linki lub odpowiedzi. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2021-09-03, 11:38
|
|
|
Dodam tu coś od siebie bo przerabiałem dogłębnie temat.
Rozciągnięte łańcuszki = rozjechany rozrzad.
U mnie powodowało to duże problemy ze spalaniem stukowym.
Wiadomo że seryjne ECU cofnie sobie zapłon w razie wykrycia stuków i się wybroni.
I to tak się wybroni że nawet nic się nie odczuje więc można nie być świadomym problemu. Ja miałem je mocno rozciągnięte i czuć było na plecach ze przy ostrym butowaniu nierównomiernie przyspiesza.
Próbowałem tak wystroić silnik wolnossący i doładowany ale zawsze w okolicach 2500- 4000 rpm seryjny komp pokazywał cofnięcia zapłonu nawet dochodzące do 10stopni względem mapy.
Dopiero po wymianie łańcuchów nie było już takiego problemu.
W ramach testu można zlogować vcds-em grupy knock reg. i przegonić auto do odcinki z gazem w podłodze. |
|
|
|
|
|