Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Nie chodzi połowa silnik  
Autor Wiadomość
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2012-08-20, 20:44   [D2 95 4.2PB/LPG ] Nie chodzi połowa silnik

Witam
Mam problem z brakiem spalania na cylindrach 5,6,7,8.
Wymieniłem moduły zapłonowe na nowe - dalej to samo
Podmieniłem świece na dobre - dalej to samo

Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie. Rano strasznie ciężko zapala a gdy już zapali po dodaniu gazu gaśnie (zarówno na benzynie i gazie - próbowałem odpalić z rana tylko na gazie i jest to samo). Gdy silnik jest ciepły zapala lepiej ale nie pali na wszystkie cylindry i często gaśnie (czasami w bardzo niebezpiecznych momentach podczas jazdy).

Co mogę jeszcze wziąść pod uwagę?
Pozdrawiam
 
 
Buniek4200 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 81
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-08-21, 05:58   

A sprawdziłeś cewki te 4 z 5,6,7,8 cylindru czy maja iskre?
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2012-08-21, 08:17   

Moge to sprawdzić przekładając cewki na cylindry 1,2,3,4 ?
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-08-21, 08:59   

Możesz
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-08-21, 11:37   

Jak to nic nie da (podmiana cewek). To problem może leżec w adaptacjach silnika.

Jak masz rozjechaną instalke LPG to sterownik silnika "głupieje".
Często przy rannym zapalaniu śilnik źle chodzi, potrafi nawet strzelać w dolot (delikatnie).

Aby to wyeliminować najszybciej będzie odłączyć akumulator. Włączyć "zapłon".
Poczekać z 10 minutek. Wyłączyć zapłon. Podłączyć akumulator.

Zostaną wykasowane adaptacje. Benzyna powinna chodzić prawidłowo.
Nie jeździć na LPG do momentu zweryfikowania tego. Inaczej na LPG znowu ECU silnika
złapie "głupoty".

Jeżeli jest ustawiona niewłaściwa miesznaka to potrafią wypadać zapłony.




Jeżeli silnik gaśnie podczas jazdy (Pb czy LPG) to wygląda mi to bardziej na czujnik
położenia wału... przyjrzeć się temu
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2012-08-21, 12:11   

Podmiana cewek nic nie dała.
Z tym gaśnięciem silnika to jest tak: stojąc (automat na p) przy gwałtownym dodaniu gazu dusi silnik (na lpg odrazu gaśnie na pb jeszcze uda mu się wskoczyć na jałowe obroty).
Tak samo podczas jazdy czasami jest ciężko ruszyć (automat na d) np. stoję na światłach chcę ruszyć a tu go dusi i gaśnie.

Spróbuję jeszcze z tym odłączeniem aku żeby wykluczyć LPG.
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-08-22, 14:20   

NIe wiem czy akurat objaw będzie z tymi zapłonami, ale ja miałem raz podobne objawy,( z tym gasnącym autem, ogólnie jeżdził jak popierdółka ) tyle że nie miałem Gazu , winowajcą był syf w przepustnicy .
_________________

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-08-29, 15:56   

Miałem podobny przypadek w czasie naprawy rozrządu , mianowicie nie paliły 5,6,7,8 padł czujnik położenia wałka rozrządu ;halla;może od tej strony zacznij ;-)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-09-04, 10:45   

a podłączałeś VAGA wogóle?
spróbuj zamienić miejscami moduły mocy - może padł ci jeden,
wątpie żeby wszystkie cewki padły po jednej stronie, prędzej jakis bezpiecznik.
jakby ci tylko na benie tak chodził to byłaby pompka paliwa ale jak na gazie, to faktycznie jeszcze może być czujnik położenia wału ale wtedy mógłby wcele nie odpalać..
a jak przepływka powietrza? odłącz ją i sprwadź
i zajrzyj też do przepustnicy, choć jeden mechanik mi mówił że parę razy wyczyścił przepustnice i jak były już wytarte to ten syf uszczelniał je a jak wyczyścił to nie silnik wariował, bo miał lewe powietrze..
_________________
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2012-09-08, 15:56   

Witam.
Sorki że tak po długiej przerwie odpisuję ale nie miałem czasu zaglądać na forum.
Jednak to chyba coś z gazem jest nie tak (choć na benzynie też nie jest idealnie).
Opiszę co zrobiłem dotychczas:
1.wcześniej wymieniłem 2 moduły na nowe lecz auto nadal nie chodziło na wszystkie cylindry - okazało się że 1 moduł choć nowy niesprawny. Na benzynie było już "prawie" dobrze na gazie niestety źle ( na wolnych telepanie i podczas jazdy szarpanie).
2.Postanowiłem zregenerować wtryski gazu AC GIAC 01 - wymieniłem tłoczki ze sprężynkami, niestety nie mam narzędzia do kalibracji także efekt nie był zadowalający, nadal braki spalania
3. Wizyta u gazownika- ponarzekał że źle dobrane elementy gazu dla tego silnika, źle zamontowana itp. Kalibracji wtrysków powiedział że mi nie zrobi bo nie daje ona efektów. Zrobił tylko autokalibrację i podniósł ciśnienie gazu na reduktorze. Stwierdził że jest ok i że mam przyjechać do nich jak będzie nadal problem to pomyślą co jest nie tak ( 50 zł skasowali :/ ) Na wolnych obrotach było lepiej lecz podczas jazdy nadal masakra.
4. Wizyta u innego gazownika. Pojechałem z myślą o kalibracji wtrysków (u nich kupowałem kiedyś zestawy do regeneracji). Dwie i pół godziny siedziałem i czekałem aż to skalibrują. Stwierdzili że wtryski potrzebowały poważnej kalibracji dlatego tak długo. Wgrali również nowy soft i załączyli ISA (auto adpaptacja czy jak to się nazywa).
160 zł zapłaciłem i z myślą że to już kres moich problemów pojechałem do domu.
Niestety podczas jazdy gdy wbije się bieg 4 już na sztywno i np. trzymam załączony tiptronic i wcisnę mocniej gaz auto zaczyna strasznie szarpać. Na benzynie podczas takiej samej jazdy na 4 biegu i wciśnięciu mocniej gazu auto normalnie jedzie.

Niestety na więcej odwiedzin u gaziarzy nie miałem już czasu gdyż wyskoczył mi wyjazd za granicę. Samochód pokonał 1100 km podróż do Holandii i nie miał żadnych problemów oprócz szarpania na gazie gdy próbuje z niskich obrotów przyspieszać (4 bieg na sztywno i gwałtowne dodanie gazu).

Sprawdziłem również jak wygląda pod względem czystości przepływomierz i przepustnica. Przepływomierz wygląda bardzo czysto, nawet powiedziałbym że wygląda jak nówka. Przepustnica wygląda gorzej. Czy jest problem ze zdjęciem i czyszczeniem przepustnicy ?

Problemy jakie pozostały:
1.Na wolnych obrotach auto działa jakby z opóźnieniem po dodaniu gazu (nacisnę pedał gazu a po sekundzie dopiero obroty rosną).
2.Szarpanie na gazie

Pozdrawiam
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-09-10, 22:11   

musisz podlaczyc VAG i w blokach danych zobaczyc czy nadal wypadaja zaplony i na ktorych cylindrach... od tego bym zaczal, bo jak na wolnych obrotach szarpie, to pewnie na wyzaszych tez ale mniej jest to zauwazalne..
to bedzie cos z ukladem zasilania / zaplonowym - moza jakis zimny lut lub inny zły kontakt - moze niestarannie zalozona instalacja - ja u siebie kiedys tez poprawialem polaczenia
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.