Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D2] Wymiana łożyska koła przedniego  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-06-14, 00:52   [A8 D2] Wymiana łożyska koła przedniego

Co nam potrzeba do wymiany:
dwa klucze płasko oczkowe 18
dwa klucze płasko oczkowe 16
klucz nasadowy 18
klucz nasadowy 16
klucz sześciokątny 17
klucz sześciokątny 10
klucz płaski, oczkowy lub nasadowy 10
klucz płaski, oczkowy lub nasadowy 13
klucz płaski 22
krzyżak do kół
klej do śrub
podnośnik
kilka brech
coś do wybicia sworzni
prasę do wybicia starego i nabicia nowego łożyska
15 kilogramowy młot

1. Luzujemy śrubę centralną półosi (17 imbus) oraz dolnych wahaczy (18).
2. Luzujemy śruby koła, podnosimy auto, ściągamy koło.
3. Odkręcamy dwie śruby 18 mocujące zacisk do zwrotnicy i odczepiamy od zwrotnicy i amortyzatora przewód od czujnika klocków.
4. Zsuwamy trochę zacisk z tarczy po czym ściągamy tarczę z piasty, nabijamy ją na zacisk i odkładamy luzem na bok (uwaga na przewód elastyczny hamulca co by nie był napięty).

5. Odkręcamy trzy 10 mocujące osłonę czujnika ABS po czym wyciągamy czujnik.
I tu jest fajnie, bo nie ma do niego przyrządu specjalnego. Trza ciągnąć na chama aż wyjdzie. Opracowałem jednak pewien patent. Zapieramy o czujnik (wystającą, metalową część - jest pod gumką) płaską 15 i ciśniemy ją zapierając się o zwrotnicę, jednocześnie lejąc czujnik jakimś penetratorem. Ruszy kawałek, podkładamy se drugi klucz i o niego się zapieramy a on zapiera się o zwrotnicę. Itd., aż franca wyjdzie.


6. Odkręcamy do końca śrubę centralną półosi.
7. Odkręcamy amortyzator od wahacza (18).
8. Odkręcamy 13 i 16 od końcówki drążka i wybijamy ją.

9. Odkręcamy dwie 18 mocujące dolne wahacze do zwrotnicy i wybijamy je.

Polecam uważać, bo ściągacze latają. Najlepiej przy skręconym ściągaczu, oczywiście jak nic już nie pomaga, j..... go młotkiem - musi puścić.
10. Zrzucamy osłony w komorze i odkręcamy cztery 18 od mocowania amortyzatora.
Koła maksymalne w stronę przeciwną do tej, którą robimy. Drążek schowa się i w przekładni i tym samym kolumna pięknie nam wyjeżdża z auta.
Przyrząd specjalny poległ:

11. Na stole demontujemy śrubę centralną górnych wahaczy (16). Po co, spytacie, skoro można tak iść pod prasę? Bo oprócz łożyska jak się okazało do wymiany były górne wahacze.

Anyway, cholera nie wyjdzie, bo cały syf od koła na nią leci i po czasie staje się jednością ze zwrotnicą.

Pozostaje ją rozwiercić. Napiszę tylko tyle, że przez tą p..... jestem lżejszy o 100zł na nowe wiertła kobaltowe. Nie wiem z czego ta śruba była, ale to chyba musiał być jakiś materiał kosmiczny. W każdym razie po godzinie wiercenia i k.... udało się jej pozbyć.
Jej resztki:

12. Mając zwrotnicę w imadle łyżkami do opon demontujemy piastę. Najprawdopodobniej wyjdzie z jedną bieżnią, ale to nic. Z piasty przy pomocy owych łyżek demontujemy resztę łożyska.
13. Na prasie okazuje się, ze wcale nie tak łatwo pozbyć się resztek łożyska. Ale po kilkukrotnej zmianie konfiguracji energiczne "jeb" oznajmia, że się udało.
14. Przy pomocy starego łożyska wprasowujemy nowe oraz piastę.

15. Teraz ważne - wbijamy górne wahacze w zwrotnicę poza autem. Tego s..... nie da się włożyć inaczej, bo zamontowane w samochodzie szpanują się każdy w inną stronę i za cholerę tego nie włożymy.
16. Kluczem 18 i 22 pozbywamy się końcówki drążka. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że operacja wymiany uda się nam bez ustawiania zbieżności - musimy nakręcić przeciwnakrętkę tak, aby pokryła się ze starą. Przy czym przy wymianie wahaczy i tak by się przydało całość sprawdzić. Po włożeniu nowej końcówki w zwrotnicę imbusową 10 ustawiamy sobie sworzeń tak, by przez otwór mogła przejść śruba zabezpieczająca.
17. Reszta czynności to odwrotność demontażu. Najważniejsze, żeby wszystkie śruby (NOWE!) dociągać na opuszczonym aucie.





Wnioski:
1) jak ktoś w ogłoszeniu o sprzedaży napisze, że nic nie stuka i puka w zawieszeniu i co lepsze faktycznie nie będzie żadnych odgłosów to o niczym to nie świadczy. Wahaczy może nie być a i tak będzie cisza.
2) na śruby do wahaczy Audi nie ma ch.... we wsi. Polegnie wszystko tylko nie ona.
_________________
Black Cars Matters
Ostatnio zmieniony przez dice111 2009-06-14, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2009-06-14, 12:06   

Wcześ niej czy pużniej każdy z nas będzie to robił , więc twój opis będzie napewno bardzo pomocny. 8-)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2009-08-30, 01:28   Re: [A8 D2] Wymiana łożyska koła przedniego

dice111 napisał/a:
Co nam potrzeba do wymiany:


Zapomniałeś o dwóch piwach :-P

Ciekawy i przydantny opis - dzięki ;-)
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-02-02, 23:11   

Po czym poznać że to łozysko woła o wymianę? Czy tylko narmalne objawy typu WYJE czy może też odczuwalne drgania budy?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-02-03, 12:01   

Huczy/wali. Jak w każdym aucie.
Jak pada, wrzucisz auta na podnośnik, ciepniesz N jak automat, zakrecisz mocniej kołem, przystawisz ucho to słyszysz.
_________________
Black Cars Matters
 
 
zielaki 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 33
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-03-23, 09:14   

tak kolego , ale to opisujesz model przed liftem tak ? , model po lifcie ma łozysko z piastą
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-03-23, 10:14   

zielaki napisał/a:
tak kolego , ale to opisujesz model przed liftem tak ?

Tak.
zielaki napisał/a:
model po lifcie ma łozysko z piastą

Lifty do nr 4D-X-005500 mają także samo łożysko, dopiero od 4D-X-005501 jest tak jak piszesz. O wiele mniej pracy, tylko 4 śruby, nie bawimy się w ogóle z prasą.
_________________
Black Cars Matters
 
 
zielaki 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 33
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-03-28, 16:16   

ale i tak zawieszenie , półosie i tak trzeba zdemontowac ???? ja w swojej widze od tyłu te cztery sruby....
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-03-28, 19:08   

Tak. Dla liftu tu masz opis z AESIS (oni tam używają prasy 40-53, 40-54)
http://ul.to/nlt49m
_________________
Black Cars Matters
 
 
Fifo 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Krakoof
Wysłany: 2010-05-17, 16:47   

dice111 napisał/a:
O wiele mniej pracy, tylko 4 śruby, nie bawimy się w ogóle z prasą.


Tu akurat muszę Cie rozczarowac. Otóz w teorii wyglada to tak, ze nie bawimy się z prasą, w praktyce wyglada to tak, ze po odkreceniu 4-ch śrub komplet łożyska z piasta ani drgnie. Mimo wszystko w ta drobna szczelinke między zestaw łozyska a zwrotnice wchodzi syf i materiały metalowe korodują i nic poza prasa nie jest w stanie tego ruszyć. Przerabiałem temat.

Co do śruby, trzymającej wahacze górne, która to zazwyczaj nie chce się wykrecić, to poza wierceniem ja zastosowałem taki patent. Wyciagnałem wszystko na stół, zapiołem w imadło. Poluzowałem o kilka obrotów nakretke na tej śrubie (to powinno dac się zrobic bezproblemowo). Ta nakretke zaspawałem. Palnikiem nagrzałem zwrotnice. Ta powinna się co nieco rozszerzyć cieplnie. Wtedy zakładam po obu stronach śruby klucz, na łeb i zaspawana nakretke i staram się rozruszac śrube. Po kilkunastu minutach grzania i prób się to udaje. Gdy juz chodzi w miarę lużno to odcinamy zaspawana nakretke i wybijamy srubę.

Patent bardziej skomplikowany i wymagajacy nieco wiekszej ilości sprzetu, ale za to z wiertarka zawsze mozna zejsc z osi śruby i uszkodzic zwrotnice, lub urwac wiertło w środku.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-05-17, 17:12   

Fifo napisał/a:
Patent bardziej skomplikowany i wymagajacy nieco wiekszej ilości sprzetu, ale za to z wiertarka zawsze mozna zejsc z osi śruby i uszkodzic zwrotnice, lub urwac wiertło w środku.

Złamane - nawet 2 :/ Palnika niestety pod ręką nie było.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-08-08, 15:01   

Witam.

Właśnie czeka mnie wymiana łóżyska przedniego

Jakiej firmy łóżyska polecacie ?

Najpiew je sobie kupię - potem poszukam warsztatu gdzie mnie nie oskubią :-P
_________________
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-08-08, 16:00   

FAG, SKF
_________________
Black Cars Matters
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2016-08-21, 00:04   

dice111 napisał/a:
Tak. Dla liftu tu masz opis z AESIS (oni tam używają prasy 40-53, 40-54)
http://ul.to/nlt49m


Mogę prosić o nowy link?

Czeka mnie wymiana łożysk przód. Aluminiowa zwrotnica.

Najbardziej zastanawia mnie sposób demontażu piasty z łożyska
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-08-21, 01:03   

Stare linki, wrzucam nowe, z ELSY dla alu i steel:

Aluminium:
http://www65.zippyshare.com/v/Y1HsPaw8/file.html

Steel:
http://www103.zippyshare.com/v/DwrjavNc/file.html
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.