Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju brak 4 biegu.  
Autor Wiadomość
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-10, 19:26   [D2 95 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju brak 4 biegu.

Witam. Mam duży problem po wymianie oleju w skrzyni biegów skrzynia pracuje bardzo ladnie nie szarpie. Jedynym problemem jest to że nie wbija się 4 bieg!! najwyżej wbija się 3 bieg. na tiptroniku wyświetlacz pokazuje że jest wbity 4 bieg ale samochód nadal jedzie na 3.
Silnik ABZ skrzynia ZF 4hp24 CML.
Mechanik spuszczał olej z miski i z konwertera i wlał ponownie 5,5l oleju febi 14738.
Samochód stał po spuszczeniu oleju jakiś tydzień bo był problem z dostępnością filtra oleju.


Proszę o rade, w czym może byś problem??
Ostatnio zmieniony przez barrettm82 2014-01-10, 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-01-10, 19:31   Re: Po wymianie oleju brak 4 biegu.

barrettm82 napisał/a:
JEDYNYM PROBLEMEM JEST TO ŻE NIE WBIJA SIĘ 4 BIEG


Nie piszemy dużymi literami, edytuj i popraw.

Pozdrawiam ernesto.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2014-01-10, 19:49   

Z tego co wiem,leje się olej esso atf coś tam coś tam,poziom oleju jest ok,sprawdzał na rozgrzanym do 35 stopni?
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-10, 20:03   

Z tego co pamietam to 14738 jest do skrzyn 5hp.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-01-10, 20:16   

Jakub napisał/a:
Z tego co wiem,leje się olej esso atf coś tam coś tam,poziom oleju jest ok,sprawdzał na rozgrzanym do 35 stopni?

Oczywiście na uruchomionym silniku?

Może jakiś zawór się przytkał albo zawiesił.
_________________

 
 
Hjeniu 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-10, 20:25   

do tej skrzyni leje się ATF LT 71141
Febi 14738 jest zamiennikiem dla tego oleju

Z resztą temat przewałkowany na wszystkie strony tu
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm

Niestety ja też należę do grona osb którym skrzynię szlag trafił po wymianie oleju
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-10, 20:27   

olej wlałem taki jak był wlany przez poprzedniego właściciela a skrzynia chodziła na nim jakieś 50kkm.

Upewnię się co do poziomu oleju.
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-10, 20:34   

Do 4HP24 leje się jakikolwiek DexronIII , tak że olej ma dobry, chyba że ma zieloną plakietkę w co wątpię to byłby wtedy ESSO LT71141
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-10, 20:39   

do skrzyni CML (4HP24A) powinno stosować się olej klasy Dexron III

W skrzyni CML niezapinanie 4 biegu często powodowane jest za niskim stanem oleju w skrzyni.
Druga sprawa czy montując filtr oleju w skrzyni został dodany o-ring.
Często w zestawie filtra go nie ma.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-10, 21:10   

U mnie uciekła 4 bo brakowało dużo oleju ale jak dolałem to nie wróciła a uciekł wsteczny no i przy remoncie okazało sie że ASB była złom.
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-10, 21:27   

Apophis napisał/a:
przy remoncie okazało sie że ASB była złom.


ASB- chodzi ci o konkretny model skrzyni??
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-01-10, 21:38   

ASB -> Automatyczna Skrzynia Biegów :P
_________________
dare to be great
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-01-10, 21:48   

Apophis napisał/a:
U mnie uciekła 4 bo brakowało dużo oleju ale jak dolałem to nie wróciła a uciekł wsteczny no i przy remoncie okazało sie że ASB była złom.


Niektórzy magicy sprawdzają olej przy wyłączonym motorze tak jak w skrzyniach manualnych czy też dyfrach (mostach) i dziwią się na słowa że w automacie sprawdza się na działającym motorze.
_________________

 
 
Hjeniu 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-10, 21:52   

W robocie zatrudnili mi ostatnio "mechanika" który nie potrafił zlokalizować alternatora na silniku

(pracuję w ASO sam. ciężarowych)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-01-11, 21:38   

Jeszcze raz na kanał , cała procedura przy wymianie oleju od nowa ,czyli sprawdzenie ilości oleum , ewentualne dolanie , każda pozycja wybieraka po kolei oczywiście określony czas na każdej pozycji i z powrotem to samo , na TIP-ie oczywiście też najlepiej dopilnuj tego sam siedząc w aucie na podnośniku a mechanik niech zajmie się olejem i sprawdzaniem jego ilości w odpowiedniej temperaturze . to tak po krotce szczegóły były już dokładnie opisywane jak zasugerował kolega Hjeniu .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.