Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-14, 20:42 [D2 95 4.2PB/LPG
] Średnica węży ASB do chłodnicy
|
|
|
Hejka
Może ktosik wie jaka jest fi wew. węży gumowych idących w stronę chłodnicy ASB ?
Dokładam zew. chłodnicę ASB i potrzebuję się wpiąć. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-14, 21:28
|
|
|
To mnie trochę zmartwiłeś bo liczyłem na 10 mm bo tyle mają metalowe rurki z krućcami wchodzącymi do chłodnicy. Czyli trzeba ciąć metalowe wężyki |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-14, 22:03
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | To mnie trochę zmartwiłeś bo liczyłem na 10 mm bo tyle mają metalowe rurki z krućcami wchodzącymi do chłodnicy | I tyle mają też ori węże idące do chłodnicy, przynajmniej u mnie. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-12-14, 22:35
|
|
|
10mm jeśli utniesz króćce wchodzące do chłodnicy płynu. 14mm (a nawet 16) jeśli węża będziesz nakładał na fabryczne króćce wchodzące w chłodnicę. Jeśli zakupisz 16mm nie ściągaj oringów na fabrycznych króćcach. Jeśli je utniesz załóż co najmniej po dwie opaski ślimakowe a najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-14, 22:48
|
|
|
Pepek napisał/a: | 14mm (a nawet 16) jeśli węża będziesz nakładał na fabryczne króćce wchodzące w chłodnicę | Masz na myśli wymiar wewnętrzny węża ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-12-14, 22:57
|
|
|
Tak. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-12-15, 20:50
|
|
|
Pepek napisał/a: | najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami. |
Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju! Jeśli już stosujemy pasty poliuretanowe jak Hylomar M
Silikony do uszczelniania chłodziwa. Poliuretany do olejów.
Węże zaciskamy na sucho! Czy silikon czy poliuretan są jest śliskie i łatwiej będzie mu spaść.
Nie można dopuścić aby syf dostał się w obieg chłodnicy oleju ASB bo może zablokować zawory na płycie. Przynajmniej w 4HP24 jest włączona bezpośrednio w zawory smarowania konwertera wraz ze sterowaniem lock-up. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-12-15, 22:50
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju! |
To ciekawe. Dobrze że o tym nie wie moja miska oleju i pokrywa zaworów. Zwłaszcza że wymienione masy uszczelniające są do tego przeznaczone.
Nie ma szans by bez dodatkowego uszczelnienia węże się utrzymały zważywszy na ewentualny brak spęcznienia końcówki rurki po obcięciu fabrycznego króćca. To się zacznie po czasie pocić. Ale każdy niech se robi jak uważa.
robsonik4 napisał/a: | Czym przepłukać "nową starą" chłodnicę ? |
Zmywaczem do hamulców pod ciśnieniem z ropownicy na przykład. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-12-15, 23:39
|
|
|
Ja Dirko stosuję tylko do maźnięcia uszczelki pod pompę wody.
Nie wiem skąd taka miłość do silikonów :-) One naprawdę nie są najlepsze do wszystkiego.
Jak kiedyś jednak się zawiedziesz (ja się zawiodłem) to sprawdź Hylomar M, Loctite 5972, do uszczelniania oleju, rantów uszczelek itd.. Do połączeń metal metal - Loctite 574 albo coś innego anaerobowego.
Węża z olejem nie można zacisnąć opaskami na gładkiej rurce bo zleci i w tym bardziej pomoże niż zaszkodzi smarowanie. Trzeba spęczyć ją na końcu albo choć naciąć rowki szlifierką bo będzie bieda. Z wiekiem guma pod opaską siada i zejdzie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-16, 15:24
|
|
|
Montowałem nie raz nie dwa rurki do gładkich powierzchni i jeżeli wyczyścimy np, benzyną ekstrakcyjną obie powierzchnie to guma przyklei się. Ja rurkę zaznaczam białym markerem przy końcu węża więc rzut okiem wystarczy na stwierdzenie czy się zsuwa
[ Dodano: 2016-12-17, 16:41 ]
Bypass zrobiony, chłodnica dopiero w tygodniu będzie przeszczepiana.
Wąż od chłodziwa ASB ma 12/20 mm (wew/zew), rurka idąca do krućca fi 12 mm.
Wew. średnica węża ma ciutke więcej o jakieś 0.1 - 0.3 mm tak, że rurka wchodzi z lekkim oporem.
Musiałem przeciąć węże więc trzeba porobić nypelki redukcyjne z 12 na 10 mm, gdyż ponieważ nowa chłodnica ma rurki fi 10 mm.
Do zaciśnięcia nie nadają się obejmy ze ślimakiem - wąż jest twardy więc przy skręcaniu puszczają na "blaszce gwintowanej" więc trzeba kupić te na śrubie. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
miaziol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 67 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2016-12-18, 13:11
|
|
|
Hmm ja jak robiłem takie cuda to podjechałem do punktu gdzie zakuwają węże i dali mi łączówki i opaski. Łączówki karbowane więc nie było problemu że spadną. Założone to zostało między chłodnicę a skrzynie w jagu jakiś czas temu i lata tak do tej pory. Będzie ponad rok. |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-20, 13:31
|
|
|
Kupiłem takie coś w firmie od hydrauliki siłowej:
Wąż firmowy 120 bar wytrzymuje, łączówki po 350 bar, ale trzeba zaprasować , na obejmy max 250 bar wytrzymają - cóż więcej chcieć.
[ Dodano: 2016-12-23, 21:40 ]
U Pawełka w Magnicach wsio (czyt. wszystko) złożone, skręcone, olej uzupełniony i śmigam (czyt. jeżdżę)
PS w nawiasach dla nie znających żargonu jak i Adm
20161219_171055 size.jpg
|
|
Plik ściągnięto 81 raz(y) 83,83 KB |
|
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
|